  • 41. Data: 2020-01-20 10:55:39
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:29:08 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    pójdą pisowcy, a platformersi uciekną? Czy którys z wyborców platformy mógłby

    > Pisostwo czy platformerstwo nie ma kompletnie żadnego wpływu na poczucie
    > patriotyzmu

    ależ oczywiscie ze ma. Tak całkiem z grubsza - pisowstwo widzi patriotyzm
    zdecydowanie bardziej narodowo i terytorialnie.
    Platformianie dobro ojczyzny widzą jako nasze miejsce w europie.

    wiec gdyby najeźdzcą był niemiec postawy platformersów i pisowców mogłyby być całkiem
    różne - platformers mógłby uznać ze niemiec broni nas przed reżimem kaczora, a
    pisowiec widzialby w nim zwykłego okupanta.

    Zatem sprawe trzeba postawic inaczej - gdyby okupantem miała być rosja. Postawicie
    sie wtedy z karabinem czy nie?

    No i mówimy całkiem ogólnie,skrajnie upraszczając sprawe do tak/nie.

    b.

  • 42. Data: 2020-01-20 14:09:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Jan 2020 00:18:27 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > I planuje kolejne atomowe zamknąć a węglowe otwierać

    Niemcy zaczna zamykac elektrownie weglowe w 2020 r. -- przewiduje projekt
    ustawy. Calkowite odejscie do wegla planowane jest do 2038 r. Bedzie to
    kosztowac co najmniej 40 mld euro

    20 wrzesnia rzad federalny oglosi plan dzialan w zakresie ochrony klimatu,
    m.in. szczególy programu odchodzenia od wegla, który zaklada zamkniecie do 2022
    r. 12 elektrowni weglowych zostawiajac ok. 30 dostarczajacych sieci
    energetycznej ok. 15 gigawatów mocy -- informuje Reuter. Wedlug niemieckiej
    Agencji Ochrony Srodowiska, ok. 45 elektrowni uzywa wylacznie albo czesciowo
    wegla kamiennego.

    (hmm, dziwne, copy&paste kasuje mi pl-literki)

    https://energia.rp.pl/energetyka-zawodowa/energia-ja
    drowa/18227-niemcy-zaczna-w-2020-r-zamykac-elektrown
    ie-weglowe

  • 43. Data: 2020-01-20 14:16:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 14:09:11 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    > Niemcy zaczna zamykac elektrownie weglowe w 2020 r. --

    Juz zaczęli.
    Uruchamiać.
    Datteln 4 uruchamiają za kilka miesięcy
    A że uruchamiają pomimo zapowiedzi ze likwidować będą to drobnostka;)
    Likwidatorka zaczęli atomówki póki co.

  • 44. Data: 2020-01-21 08:26:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 10:55:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Zatem sprawe trzeba postawic inaczej - gdyby okupantem miała być rosja. Postawicie
    sie wtedy z karabinem czy nie?

    i co, żaden? przyznam sie ze jestem nieco zdziwiony

    b.

  • 45. Data: 2020-01-21 08:48:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > zdecydowanie bardziej narodowo i terytorialnie.
    > Platformianie dobro ojczyzny widzą jako nasze miejsce w europie.

    To ja jestem i jednym i drugim :> Pilnować swojego i nie robić wiochy
    na salonach.

    > No i mówimy całkiem ogólnie,skrajnie upraszczając sprawe do tak/nie.

    Oczywiście że tak. W tym roku na czterdziechę kupuję sobie kałacha. I skrzynkę
    amunicji :] I to nie jest żart, jakby co.

    L.

  • 46. Data: 2020-01-21 16:02:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.01.2020 o 08:26, Budyń pisze:

    > i co, żaden? przyznam sie ze jestem nieco zdziwiony

    Ale że niby co? Zginąć w walce z Ruskim to większa nobilitacja niż z
    Niemcem?

  • 47. Data: 2020-01-21 18:22:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 16:02:10 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Ale że niby co? Zginąć w walce z Ruskim to większa nobilitacja niż z
    > Niemcem?

    chodziło o to, mam wrażenie ze napisałem jasno, że niektórzy mogliby uznać niemiecką
    okupację za rozwiazanie zgodne z polskim interesem - i wobec tego podjac decyzję ze z
    niemcami nie bedzie walczył.

    b.

  • 48. Data: 2020-01-23 23:04:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.01.2020 o 14:09, r...@k...pl pisze:

    > Niemcy zaczna zamykac elektrownie weglowe w 2020 r. -- przewiduje projekt
    > ustawy. Calkowite odejscie do wegla planowane jest do 2038 r. Bedzie to
    > kosztowac co najmniej 40 mld euro

    Nie tylko odejście od węgla czeka Niemcy. Być może Niemców
    czeka też odejście od dzieci. Niemieccy Zieloni - którzy są
    obecnie drugą siłą polityczną w RFN - planują likwidacje
    dodatku na dzieci (Kindergeld), takiego ichniego 500+. Twierdzą,
    że dla klimatu nie tylko szkodliwe są śmieci, spaliny, ale też
    ludzie, a przede wszystkim ich pęd ku rozmnażaniu. Im więcej
    ludzi, tym więcej zwierząt hodowlanych, tym więcej szkód dla
    środowiska i klimatu. Z tego powodu partia zielonych apeluje do
    rządu i Unii Europejskiej, żeby aktywnie zmniejszać szkody dla
    klimatu powodowane przez człowieka. Pierwszym krokiem w tym
    kierunku będzie likwidacja dodatku na dzieci i zastąpienie go
    podatkiem. Chcesz mieć dzieci - płać!

  • 49. Data: 2020-01-24 20:14:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    I słusznie!

  • 50. Data: 2020-01-24 20:31:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żabojadom dwa razy Amerykanie dupę ratowali.

    -----