  • 21. Data: 2012-08-21 09:43:29
    Temat: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k0v704$97o$1@inews.gazeta.pl...

    > Czym gorsza lambda tym wełna jest lżejsza i bardziej "szmaciana".
    > Jednakże nawet wełna o najgorszej lambdzie 0,044 lub 0,045 ma swoje
    > właściwości izolacyjne i można ją spokojnie stosować. Oczywiście są pewne
    > ograniczenia i utrudnienia przy jej stosowaniu ale słabsze właściwości
    > izolacyjne można zadrobić grubością izolacji ...

    To jest teoria, mozliwa do potwierdzenia przy ociepleniu stropu plaskiego od
    gory, kiedy rolke sobie rozwijasz i tak zostaje.

    > Po prostu nie zawsze warto kupować produkty o topowych parametrach bo
    > prawie zawsze produkt nie jest wart tak wysokiej ceny.
    > Po prostu nie sądzę że warto za TopRocka płacić ponad 2x więcej , bo wełna
    > ta nie zaoferuje mi ponad 2x lepszej izolacji a co najwyżej o kilka
    > (naście) procent lepszą ...

    Mnie nie przekonuj, przekonaj sie sam, ale wykonawczo. Ja ten etap mam za
    soba, ponad 100m^2 dachu do ocieplenia.
    Kiepska welna nie osiagniesz jej teoretycznej lambdy, nie ma szans, na
    przegrode o deklarowanym oporze welny. Dobra welna jestes w stanie zblizyc
    sie do jej parametrow. Nie mam pojecia jak to policzyc, czy wyjdzie
    kilkanascie procent, czy kilkadziesiat. Ty oczywiscie kup co chcesz.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-08-21 13:03:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Mnie nie przekonuj, przekonaj sie sam, ale wykonawczo. Ja ten etap mam za
    >soba, ponad 100m^2 dachu do ocieplenia.

    Ale ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać , bo i po co ?

> [...]
    >sie do jej parametrow. Nie mam pojecia jak to policzyc, czy wyjdzie
    >kilkanascie procent, czy kilkadziesiat. Ty oczywiscie kup co chcesz.

    Co to znaczy kiepska wełna i jak ją rozpoznać ?
    TopRock też obecnie nie jest wełną o najlepszej lambdzie ...

    A skąd wiesz że nie osiągnie ? Najważniejsza tak naprawdę nie jest wełna a
    jej poprawne i dokładne ułożenie.
    Oczywiście jeśli wełna nie trzyma wymiarów , jest nie spręzysta ,
    rozwiarstwia się to nie ma szansy na poprawne ocieplenie , ale to chyba
    oczywista oczywistość ...
    Taka wełna za to nadaje się do powierzchni płaskich + dodatkowo można tam
    nadrobić grubością.
    Sądzę że położone 3 warstwy po 15cm nawet wełny 0,045 będą lepsze od 2
    warstw wełny o lepszej lambdzie a dodatkowo czym grubsza warstwa tym większe
    szanse na mniejsze mostki termiczne ...

    Dla mnie dobra wełna to taka która się nie pyli , nie drażni skóry , oczu
    ani dróg oddechowych , taką którą się przyjemnie układa. Musi być też dość
    sprężysta i osiągać swoje wymiary oraz się nie rozwarstwiać. Bo tylko taka
    umożliwia precyzyjne ułożenie.
    Jeśli ktoś sądzi że jakiś wykonawca który dostanie jakąś pylącą , gryzącą
    wełnę , nawet jakąś super będzie dokładnie układał to się lekko zdziwi.
    Oczywiście są maski , okulary i itd. Sam mam takie coś ale po kilku minutach
    musiałem to zdjąć bo nie wygodnie , bo duszno , bo okulary sie parują.

    Co do wełny to wczoraj kupiłem już. Jutro dostawa :)

  • 23. Data: 2012-08-21 14:09:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać , bo i po co ?

    Wlasnie nie wiem po co skoro zadajesz pytanie dotyczace welny. Pozniej
    okazuje sie, ze masz juz swot typ i postanawiasz przekonac dyskutantow do
    wlasnego wyboru najwyrazniej.

    > Co to znaczy kiepska wełna i jak ją rozpoznać ?
    > TopRock też obecnie nie jest wełną o najlepszej lambdzie ...

    Nie jest, to prawda, ale ja taka robilem i o niej moge opowiedziec. Robilem
    tez Unimata, w sumie nie tak parametrami wiele gorsza, ale porownywac po
    prostu nie ma czego.

    > A skąd wiesz że nie osiągnie ? Najważniejsza tak naprawdę nie jest wełna a
    > jej poprawne i dokładne ułożenie.

    Toz caly czas pisze, ze sie nie da byle czym.

    > Oczywiście jeśli wełna nie trzyma wymiarów , jest nie spręzysta ,
    > rozwiarstwia się to nie ma szansy na poprawne ocieplenie , ale to chyba
    > oczywista oczywistość ...

    Dla Ciebie jak widac nie. Wczesniej w dyskusji i dalej w Twojej
    wypowiedzi...

> [...]
    > warstw wełny o lepszej lambdzie a dodatkowo czym grubsza warstwa tym
    > większe szanse na mniejsze mostki termiczne ...

    A jakie szanse na przewiewanie?
    Zrozum, mostek to jedno, a wiatr w ociepleniu to drugie...

> [...]
    > sprężysta i osiągać swoje wymiary oraz się nie rozwarstwiać. Bo tylko taka

    Wiesz co? To tak jak bys napisal, ze dobry nawoz to na polu powinien
    pachniec Armanim a nie gownem.
    Co ma piernik do wiatraka? Co ma przyjemnosc ukladania do parametrow welny?
    I to ma byc wyznacznik dobrej welny?

    > Jeśli ktoś sądzi że jakiś wykonawca który dostanie jakąś pylącą , gryzącą
    > wełnę , nawet jakąś super będzie dokładnie układał to się lekko zdziwi.

    Sluchaj, jej sie nie da ulozyc niedokladnie. Ucinasz ile trzeba i wsadzasz
    miedzy krokwie. Utniesz za duzo to wypadnie, za malo to bedzie zwisac i sie
    odksztalcac. Cala rzecz w tym, ze aby zostawic dziury to trzeba sie starac.
    Porobisz to zobaczysz, co ja Ci bede pierdoly opowiadal...

    > Co do wełny to wczoraj kupiłem już. Jutro dostawa :)

    To pamietaj - ucinasz dwa cm szerzej, bierzesz dwiema rekami i wsuwasz
    miedzy krokwie, a ta szczelnie do nich przylega. Nic nie zwisa, nie wypada
    zaden rog, a welna albo trzyma sie tam sama, albo wystarczy podeprzec ja na
    srodku malym palcem. Jesli tak nie bedzie to opisz nam swoja traume podczas
    ukladania welny, no i zmierz, czy po rozlozeniu ma taka grubosc jaka
    zapewnia producent.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2012-08-21 15:55:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Wlasnie nie wiem po co skoro zadajesz pytanie dotyczace welny. Pozniej
    > okazuje sie, ze masz juz swot typ i postanawiasz przekonac dyskutantow do

    W pierwszej kolejności to trzeba mieć membranę jak należy :-) Ze szczeliną
    wentylacyjną nie będzie żadnego ocieplenia :-)

  • 25. Data: 2012-08-21 16:12:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > W pierwszej kolejności to trzeba mieć membranę jak należy :-) Ze szczeliną
    > wentylacyjną nie będzie żadnego ocieplenia :-)

    Przestalem rozumiec o co chodzi prawde mowiac. Moze Kaszpir i wczesniej
    wiedzial, ze wie wszystko o membranach, a Ci co maja odmienne zdanie to
    wrogowie i do tego nic nie wiedza?
    Przestalem rozumiec dyskusje w pewnym momencie. Czlowiek chce podpowiedziec,
    bo przeszedl to sam, ma jakies doswiadczenie, a wychodzi na to, ze chce sie
    tylko chwalic albo nie wiem co..
    Mi to wisi przeciez, jak wazne jest ocieplenie poddasza to sam wiesz
    najlepiej.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2012-08-21 23:56:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Przestalem rozumiec o co chodzi prawde mowiac. Moze Kaszpir i wczesniej
    > wiedzial, ze wie wszystko o membranach, a Ci co maja odmienne zdanie to
    > wrogowie i do tego nic nie wiedza?

    Kaszpir ma doła, że nie posłuchał jak mu pisaliśmy, że ma zmienicć membranę
    jak mu zaczynali kłaść dach :-)
    Czasem ma się złe samopoczucie :-)
    Można łyknąć Seronil vel Prozac :-)

    Już się stało i żadna wełna niczego nie zmieni. Trzeba zrobić drugą warstwę
    membrany, wcisnąć wełnę z około 20% uciskiem. Inaczej taka wełna zwykła sama
    z siebie sie rozejdzie

  • 27. Data: 2012-08-22 07:36:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kaszpir ma doła, że nie posłuchał jak mu pisaliśmy, że ma zmienicć membranę
    >jak mu zaczynali kłaść dach :-)
    >Czasem ma się złe samopoczucie :-)

    Oj Kiki po prostu jesteś głupi ...
    Szczerze mówiąc mam gdzieś takie rady pseudofachowca takiego jak ty ...

    >Już się stało i żadna wełna niczego nie zmieni. Trzeba zrobić drugą warstwę
    >membrany, wcisnąć wełnę z około 20% uciskiem. Inaczej taka wełna zwykła
    >sama z siebie sie rozejdzie

    Tutaj ewidentnie widać że guzik się znasz a udajesz fachowca ..
    Wełnę nie wolno wciskać na siłę. Traci wtedy swoje właściwości. Dodatkowo
    większość producentów membram zaleca aby była także szczelina pomiędzy
    membramą a wełną.
    Zobaczymy za ileś lat miny ignorantów którzy są ślepo wpatrzeni w super
    właściwości membram jak zaczną się dziwić że membrama zacznie tracić swoje
    właściwości lub okaże się że producent badał membramę w trochę innych
    warunkach. Wentylacja dachu to podstawa.
    Ale ty wielki fachowiec oczywiście wiesz lepiej od producentów ...

  • 28. Data: 2012-08-22 10:47:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Kaszpir ma doła, że nie posłuchał jak mu pisaliśmy, że ma zmienicć
    > membranę jak mu zaczynali kłaść dach :-)

    Zawsze mozna cos zaoszczedzic na membranie i welnie, zeby pozniej na
    wlaczniki wydac po stowce za sztuke. :-)

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2012-08-22 11:13:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 07:36:30 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Zobaczymy za ile� lat miny ignorant�w kt�rzy s� �lepo wpatrzeni w super
    >
    > w�a�ciwo�ci membram jak zaczn� si� dziwi� �e membrama zacznie
    traciďż˝ swoje

    > w�a�ciwo�ci lub oka�e si� �e producent bada� membram� w troch�
    innych

    > warunkach.

    Przeciez sam masz membrane więc na Sobie to przetestujesz;)
    >Wentylacja dachu to podstawa.
    Ale jak wentylując dach wydmuchujesz ciepło z chałupy to cos jest nie tak.

  • 30. Data: 2012-08-22 13:26:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >Wentylacja dachu to podstawa.
    Ale jak wentylując dach wydmuchujesz ciepło z chałupy to cos jest nie tak.
    ____

    Kris, cos napierdzililes, ze to wogole jest niezrozumiale. Wez cos z tym
    kodowaniem zrob, bo nie wiadomo do czego sie odnosisz.

    Pozdro..TK