    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Date: Tue, 21 Aug 2012 09:43:29 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k0v704$97o$1@inews.gazeta.pl...

    > Czym gorsza lambda tym wełna jest lżejsza i bardziej "szmaciana".
    > Jednakże nawet wełna o najgorszej lambdzie 0,044 lub 0,045 ma swoje
    > właściwości izolacyjne i można ją spokojnie stosować. Oczywiście są pewne
    > ograniczenia i utrudnienia przy jej stosowaniu ale słabsze właściwości
    > izolacyjne można zadrobić grubością izolacji ...

    To jest teoria, mozliwa do potwierdzenia przy ociepleniu stropu plaskiego od
    gory, kiedy rolke sobie rozwijasz i tak zostaje.

    > Po prostu nie zawsze warto kupować produkty o topowych parametrach bo
    > prawie zawsze produkt nie jest wart tak wysokiej ceny.
    > Po prostu nie sądzę że warto za TopRocka płacić ponad 2x więcej , bo wełna
    > ta nie zaoferuje mi ponad 2x lepszej izolacji a co najwyżej o kilka
    > (naście) procent lepszą ...

    Mnie nie przekonuj, przekonaj sie sam, ale wykonawczo. Ja ten etap mam za
    soba, ponad 100m^2 dachu do ocieplenia.
    Kiepska welna nie osiagniesz jej teoretycznej lambdy, nie ma szans, na
    przegrode o deklarowanym oporze welny. Dobra welna jestes w stanie zblizyc
    sie do jej parametrow. Nie mam pojecia jak to policzyc, czy wyjdzie
    kilkanascie procent, czy kilkadziesiat. Ty oczywiscie kup co chcesz.

    Pozdro.. TK