  • 21. Data: 2016-08-05 13:13:32
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:53:49 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ile by nie uciekało, jak masz rekuperator, to kompletnie bez sensu
    > jest wywiewać gorące powietrze z kuchni na zewnątrz.
    To strach tez drzwi otwierać w chałupie gdzie jest rekuperator;)
    Pewnie i lepiej nie wywiewać ale skoro już ma jak ma to warto się zastanowić czy jest
    jakikolwiek sens to przerabiać. Bo skórka wyprawki może być nie warta.

    > Poza tym
    > robi się podciśnienie w chałupie.
    No i?

  • 22. Data: 2016-08-05 13:14:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 12:39, Lisciasty pisze:

    > Niekoniecznie:
    >
    > "Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia
    > typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od
    > rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania
    > koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych"

    'Dla gazu lżejszego od powietrza:
    - Pomieszczenie kotłów powinno posiadać niezamykany otwór wentylacji
    nawiewnej o powierzchni minimum 200 cm2, którego dolna krawędź powinna
    być umieszczona na wysokości maksimum 30 cm nad podłogą oraz niezamykany
    otwór wentylacji wywiewnej o powierzchni minimum 200 cm2, umieszczony
    możliwie blisko stropu.
    - Dopuszcza się doprowadzenie powietrza zewnętrznego z pomieszczeń
    sąsiednich wyposażonych w wentylację naturalną nawiewną. Wymagane są
    wtedy otwory w ścianie lub kanał doprowadzający powietrze zewnętrzne.'

    To teraz zrób anemostat przy podłodze :P

    --
    Pete

  • 23. Data: 2016-08-05 13:15:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:01:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja mam jeden "tluszczowy" (taka "tarka" metalowa) i dwa weglowe na wyjsciu.

    Są jakieś "specjalne" okapy, że się montuje 2 filtry węglowe? Czy to jakiś
    zwykły blaszak?
    Ja chcę jeszcze dać w razie czego filtr w anemostacie, wygląda jak taki wysoki
    wielki stożek z jakiegoś materiału, pakuje się toto do środka a koniec
    stożka siedzi w skrzynce rozprężnej.

    L.

  • 24. Data: 2016-08-05 13:16:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 12:59, Adam Sz. pisze:
> [...]
    z reku. Dostalem od nich zapytanie czy wentyllcje robimy w calym domu czy nie.
    Doradzcie co lepsze,co odpisac bo sie na tym nie znam. W garażu , kotlowni/gaz/ tez
    sie robi?

    > W kotlowni (gaz) to nie wiem - nie znam sie ;)

    W kotłowni jakaś wentylacja być musi.
    Ale przy tradycyjnie robionej mechanicznej mogą być problemy z odbiorem.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2016-08-05 13:16:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:59:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wentylacje grawitacyjna w garazu dosc trudno zwykle zrobic - konczy sie na
    > wykuciu otworow na dole i gorze - to taka wentylacja na pol gwizdka.

    No ja mam właśnie podobnie, założyłem że garaż będzie odcięty (między garażem
    a chałupą będą drzwi w typie zewnętrznych, tzn. szczelne). Garaż
    wentylowany dwiema dziurami fi 160. Jakoś miałem obawy pakować tam mechaniczną,
    bo to i brama nieszczelna...

    L.

  • 26. Data: 2016-08-05 13:20:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 13:13, Kris pisze:

> [...]
    jest jakikolwiek sens to przerabiać. Bo skórka wyprawki może być nie warta.

    A jak równocześnie ktoś włączy odkurzacz centralny, to chyba domowników
    udusi to podciśnienie ;)

    --
    Pete

  • 27. Data: 2016-08-05 13:29:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:15:01 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Są jakieś "specjalne" okapy, że się montuje 2 filtry węglowe? Czy to jakiś
    > zwykły blaszak?

    Okap skosny - patrze na nazwe to AKPO. Mam cos takiego:

    https://i.ytimg.com/vi/vb1NZCbqDoY/maxresdefault.jpg

    Tylko ten jakis wielki sie wydaje - moj chyba ma 50 albo 60cm (a ten na
    zdjeciu to jakis kolos 90cm).

    I standardowo ma dwa weglowe na wyjsciu - ale polaczone rownolegle, nie
    szeregowo - wiec po to zeby zwiekszyc powierzchnie i zmniejszyc opory :)

    > Ja chcę jeszcze dać w razie czego filtr w anemostacie, wygląda jak taki wysoki
    > wielki stożek z jakiegoś materiału, pakuje się toto do środka a koniec
    > stożka siedzi w skrzynce rozprężnej.

    Nie zaszkodzi ale skoro i mnie wywiew z wyciagu jest skierowany prosto
    na bialy sufit w odleglosci ~1m i po dwoch latach w ogole sie nie zabrudzil
    to watpie, zeby ten filtr w anemostacie cos wylapal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2016-08-05 13:33:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:13:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Pewnie i lepiej nie wywiewać ale skoro już ma jak ma to warto się zastanowić
    > czy jest jakikolwiek sens to przerabiać. Bo skórka wyprawki może być nie warta.

    Ale co przerabiać? Usunąć rurę z okapu i zapianować dziurę w ścianie?
    Faktycznie robota na miarę remontu.

    > No i?

    No nie wiem, kurz może się zasysać różnymi nieszczelnościami, tudzież ziąb.
    Jak się już wymęczyło w chałupie wentylację mechaniczną i reku, to po
    cholerę sobie to psuć? Przynajmniej ja tak to widzę ;)

    L.

  • 29. Data: 2016-08-05 13:41:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:33:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No nie wiem, kurz może się zasysać różnymi nieszczelnościami, tudzież ziąb.
    > Jak się już wymęczyło w chałupie wentylację mechaniczną i reku, to po
    > cholerę sobie to psuć? Przynajmniej ja tak to widzę ;)

    Dokladnie.. Potem bedzie wialo z gniazdek albo chlodem siedzac przy oknie :-)
    A jezeli chodzi o obliczenia - przyjmujac ~1000m3/h i wyrzucanie 30stC (w
    praktyce pewnie srednio wyjdzie wiecej) przy -20stC na zewnatrz - to w
    ciagu godziny wyrzucamy ok 14kWh. Przy ogrzewaniu pradem za 0,6 pln to
    koszt 8,4 pln (!). Przy pompie ciepla z COP4 - 2,1 pln. Przy weglu pewnie
    podobnie. Przyjmujac sezon 200 dni, srednia w sezonie 5stC i godzine
    uzywania okapu dziennie - wywalimy az 1400kWh. Sporo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-08-05 14:43:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:41:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A jezeli chodzi o obliczenia - przyjmujac ~1000m3/h i wyrzucanie 30stC (w
    > praktyce pewnie srednio wyjdzie wiecej) przy -20stC na zewnątrz
    Przyjmij 2000m3/godz i minus 50stC to jeszcze bardziej wyniki Tobie podpasują
    http://www.euro.com.pl/okapy,d4,wydajnosc-maksymalna
    !600-699.bhtml
    Najdroższy w Eurortv- cena porównywalna z borabora- wydajność 620m/godz.
    Nie ma to jednak jak do obliczeń przyjać 1000m/godz a i "średnio wyjdzie więcej"
    > uzywania okapu dziennie - wywalimy az 1400kWh. Sporo :)
    No i uważasz że jak Bogdan teraz ten swój okap zaślepi to 800zł rachunek za
    ogrzewanie będzie miał mniejszy w przyszłym sezonie?
    Toć to pewnie 30% oszczędności