  • 31. Data: 2016-08-05 14:44:58
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:20:42 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > A jak równocześnie ktoś włączy odkurzacz centralny, to chyba domowników
    > udusi to podciśnienie ;)
    Już tu ktoś pisał że może to powodować że smrody z kanalizacji do domu zaciągnięte
    zostaną.;)

  • 32. Data: 2016-08-05 14:47:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:33:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No nie wiem, kurz może się zasysać różnymi nieszczelnościami, tudzież ziąb.
    > Jak się już wymęczyło w chałupie wentylację mechaniczną i reku, to po
    > cholerę sobie to psuć? Przynajmniej ja tak to widzę ;)
    Dawno już tu doszliśmy że reku+went mech to komfort.
    Ja pierdzielę taki komfort skoro ma mnie stresować odwodnienie w oknie czy każde
    otwarcie drzwi(bo podciśnienie itp)

  • 33. Data: 2016-08-05 14:57:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 14:47:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ja pierdzielę taki komfort skoro ma mnie stresować odwodnienie w oknie
    > czy każde otwarcie drzwi(bo podciśnienie itp)

    Ja o gruszce, Ty o pietruszce. Piszemy o wywiewie dużej ilości powietrza,
    a nie jakimś odwodnieniu czy drzwiach. Ogarnij się :>

    L.

  • 34. Data: 2016-08-05 15:02:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 14:43:04 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Przyjmij 2000m3/godz i minus 50stC to jeszcze bardziej wyniki Tobie podpasują

    No ale nie wchodzmy w absurd.
    A para wodna to jaka ma wedlug Ciebie temperature? :) Bo okap wlacza sie
    raczej tylko przy ostrym gotowaniu i wciagane powietrze ma wtedy znacznie
    wyzsza temperature od normalnego w kuchni (przyjmuje 22stC). Mysle, ze to
    bedzie znacznie wiecej niz zalozone przeze mnie 30stC.

    > http://www.euro.com.pl/okapy,d4,wydajnosc-maksymalna
    !600-699.bhtml
    > Najdroższy w Eurortv- cena porównywalna z borabora- wydajność 620m/godz.
    > Nie ma to jednak jak do obliczeń przyjać 1000m/godz a i "średnio wyjdzie więcej"

    No wiec przyjmijmy polowe tego czyli 300m3/h. Wychodzi ~450kWh.

    > No i uważasz że jak Bogdan teraz ten swój okap zaślepi to 800zł rachunek za
    ogrzewanie będzie miał mniejszy w przyszłym sezonie?

    Jezeli grzeje pradem za 0,6 pln / kWh to tak.

    > Toć to pewnie 30% oszczędności

    Serio chcesz sie klocic z prostymi obliczeniami - nie wierzysz w matematyke
    i fizyke? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2016-08-05 15:31:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 12:39, Lisciasty pisze:

    > Niekoniecznie:
    >
    > "Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia
    > typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od
    > rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania
    > koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych"

    To co zacytowałeś mówi jedynie o tym, że urządzenie gazowe z zamkniętą
    komorą może być montowane w pomieszczeniu MIESZKALNYM i jakie muszą być
    spełnione warunki.
    Są natomiast jakieś dodatkowe przepisy, że w pomieszczeniu, w którym
    używa się gazu, musi być niezależny(od spalin i doprowadzenia powierza
    do pieca) komin wentylacyjny, pomieszczenie musi mieć odpowiednią
    kubaturę i drzwi muszą się otwierać na zewnątrz.
    Gdy miałem odbiór pieca i przyłącza gazowego oraz budynku, to bardzo na
    to zwracali uwagę i jakimiś tam rozporządzeniami się podpierali.

  • 36. Data: 2016-08-05 15:50:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:02:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Serio chcesz sie klocic z prostymi obliczeniami - nie >wierzysz w matematyke i
    fizyke? :)
    Obliczenia tak proste że nagle:"No wiec przyjmijmy polowe tego"
    Zaczniemy temat głębiej drążyć(np. ile ciepła z tego odzyska reku,) i może wyjść że
    5% zostanie.
    Pewnie że jak nie trzeba to lepiej nie wywalać ciepłego powietrza na dwór ale też
    proszę nie pisz że taki okap to 800czy tam po korekcie 400zł strat generuje.
    ?Okap, ktoś tam odwodnieniami w oknach się martwi, czekam az ktoś na poważnie zapyta
    jakie straty generuje trzpień od klamki(bo to i mostek cieplny przecież)

  • 37. Data: 2016-08-05 16:03:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:50:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    i fizyke? :)
    > Obliczenia tak proste że nagle:"No wiec przyjmijmy polowe tego"

    No bo przyjalem 1000m3/h ze okap ma, myslalem ze tyle wywiewa :-) Reszta
    sie zgadza.

    > Zaczniemy temat głębiej drążyć(np. ile ciepła z tego odzyska reku,) i może wyjść że
    5% zostanie.

    Tu nawet o zadne reku nie chodzi - ten okap powinien byc po prostu wypuszczony
    za filtrami spowrotem na kuchnie. Cale cieplo zostaje w domu. Nie mieszajmy
    zupelnie tutaj rekuperatora :-) Reku z kuchni ciagnie z 50m3/h maksymalnie,
    z czego odzyska 90% ciepla. Nie ma nawet tego co liczyc.

    Okap podpiety pod komin wywiewa do 600m3 na godzine ciepla - w jego miejsce
    naplywa chlodne powietrze z zewnatrz. I energia jaka jest miedzy powietrzem
    wyrzucanym, a naplywajacym to wlasnie nasza strata. Proste jak byk :-)

    > Pewnie że jak nie trzeba to lepiej nie wywalać ciepłego powietrza na dwór ale też
    proszę nie pisz że taki okap to 800czy tam po korekcie 400zł strat generuje.

    Po korekcie wyszlo, ze 450kWh czyli przy *ogrzewaniu czystym pradem w 1
    taryfie* 270 pln rocznie. Nikt nie grzeje czystym pradem w 1 taryfie wiec
    sobie przyjmij cene energii wedlug siebie.

    Ja kiedys grzalem pradem w 1 taryfie dom przez rok i ogrzewanie wynioslo ponad
    7k pln :-) Wiec tak - jak najbardziej 800 pln strat moze generowac taki
    okap bo to tylko lekko powyzej 10% kosztow ogrzewania.

    > ?Okap, ktoś tam odwodnieniami w oknach się martwi, czekam az ktoś na poważnie
    zapyta jakie straty generuje trzpień od klamki(bo to i mostek cieplny przecież)

    Popadasz w absurd jak zwykle w temacie wentylacji mechanicznej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2016-08-05 16:07:03
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zapytalem projektanta co przemawia za tym by went mechaniczna byla po calosci. Jedyne
    co powiedzieli to to ze lepiej wykozystac jedna centrale.
    Jakos to do mnie nie przemawia:-/
    Garaz ma okno, obok jest kotlownia z kominem wiec latwo jest zrobic wentylacje
    grawitacyjna w obu pomieszczeniach. Dodatkowo do kotlowni jest wejcie tylko przez
    garaz. W zimie temperatura w garazu i kotlowni bedzie niższa niz w części mieszkalnej
    czy zatem nie bedzie oslabialo to sprawnosci rekuperatora?

    uciu

  • 39. Data: 2016-08-05 16:14:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 16:07:05 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    garaz. W zimie temperatura w garazu i kotlowni bedzie niższa niz w części mieszkalnej
    czy zatem nie bedzie oslabialo to sprawnosci rekuperatora?

    Zrobisz jak uwazasz - ja grawitacyjnej nie mam nigdzie ;)
    Sprawnosci za wiele to nie zmniejszy, energetycznie to pewnie raczej
    wyjdzie na plus (przy wentylowaniu mechanicznym) w ogolnym bilansie.

    Bo nie dosc, ze bedziesz tez odzyskiwal cieplo z garazu, to nie bedziesz go
    tak wychladzal jak przy grawitacyjnej (a tym samym ochladzac sie bedzie
    caly dom).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-08-05 16:16:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:31:31 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > To co zacytowałeś mówi jedynie o tym, że urządzenie gazowe z zamkniętą
    > komorą może być montowane w pomieszczeniu MIESZKALNYM i jakie muszą być
    > spełnione warunki.

    No właśnie, napisane konkretnie. Wymogi co do wentylacji, zgodnie
    z tematem dyskusji.

> [...]
    > Gdy miałem odbiór pieca i przyłącza gazowego oraz budynku, to bardzo na
    > to zwracali uwagę i jakimiś tam rozporządzeniami się podpierali.

    No to przecież potwierdziłeś to, co ja napisałem. Zamknięty system
    doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin. Więc nie rozumiem
    w czym problem? :>

    L.