  • 41. Data: 2016-08-05 16:24:28
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: w...@g...com

    > W zimie temperatura w garazu i kotlowni bedzie niższa niz w części mieszkalnej czy
    zatem nie bedzie oslabialo to sprawnosci rekuperatora?
    > uciu

    To zależy jak sprawny kupisz rekuperator :) Jak ci odzyska 95% ciepła, to nie. Ale
    sprawność req to temat rzeka.
    Chociaż nie - na pewno obniży, bo req uśredni Ci niejako temperaturę. Mając w garażu
    powiedzmy 10stopni, w jakimś stopniu obniży temperaturę wywiewu, więc i odzysk będzie
    mniejszy.

    pzdr
    Bogdan

  • 42. Data: 2016-08-05 17:19:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 16:03, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > sie zgadza.

    > Tu nawet o zadne reku nie chodzi - ten okap powinien byc po prostu wypuszczony
    > za filtrami spowrotem na kuchnie. Cale cieplo zostaje w domu. Nie mieszajmy
    > zupelnie tutaj rekuperatora :-) Reku z kuchni ciagnie z 50m3/h maksymalnie,
    > z czego odzyska 90% ciepla. Nie ma nawet tego co liczyc.
    >
    > Okap podpiety pod komin wywiewa do 600m3 na godzine ciepla - w jego miejsce
    > naplywa chlodne powietrze z zewnatrz. I energia jaka jest miedzy powietrzem
    > wyrzucanym, a naplywajacym to wlasnie nasza strata. Proste jak byk :-)

    proszę nie pisz że taki okap to 800czy tam po korekcie 400zł strat generuje.

    > Po korekcie wyszlo, ze 450kWh czyli przy *ogrzewaniu czystym pradem w 1
    > taryfie* 270 pln rocznie. Nikt nie grzeje czystym pradem w 1 taryfie wiec
    > sobie przyjmij cene energii wedlug siebie.

    Nie wiem jak liczyłeś wcześniej tzn. ile dni, ale znając życie, to
    policzyłeś *365. A okres grzewczy to max połowa tego.
    --
    Pete

  • 43. Data: 2016-08-05 18:14:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 16:16, Lisciasty pisze:

    > No właśnie, napisane konkretnie. Wymogi co do wentylacji, zgodnie
    > z tematem dyskusji.

    Kotłownia, to nie pomieszczenie mieszkalne a o tym jest dyskusja.

    > No to przecież potwierdziłeś to, co ja napisałem. Zamknięty system
    > doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin. Więc nie rozumiem
    > w czym problem? :>

    Teraz widzę, że zamotałem opis i można tego nie wychwycić.
    Więc jeszcze raz, gdy zamontowany jest kocioł z zamkniętą komorą musi
    być oprócz odprowadzenia i doprowadzenia spalin dodatkowy komin
    wentylacyjny.

  • 44. Data: 2016-08-05 18:21:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 18:14:14 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Więc jeszcze raz, gdy zamontowany jest kocioł z zamkniętą komorą musi
    > być oprócz odprowadzenia i doprowadzenia spalin dodatkowy komin
    > wentylacyjny.

    No to zapodaj jakiś przepis, bo ja tego nijak nie mogę znaleźć...

    L.

  • 45. Data: 2016-08-05 20:29:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 17:19:29 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nie wiem jak liczyłeś wcześniej tzn. ile dni, ale znając życie, to
    > policzyłeś *365. A okres grzewczy to max połowa tego.

    Nie - policzylem 200. Choc sezon trwa 220-240 dni ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2016-08-05 20:39:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 18:21, Lisciasty pisze:

    > No to zapodaj jakiś przepis, bo ja tego nijak nie mogę znaleźć...

    Nie o kominie, ale o nawiewie i wywiewie mówi PN-B-02431-1 Ogrzewnictwo

    --
    Pete

  • 47. Data: 2016-08-05 20:40:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 20:29, Adam Sz. pisze:

    > Nie - policzylem 200. Choc sezon trwa 220-240 dni ;)
    > pozdr.

    Chyba u Ciebie
    U mnie max 180 ;)

    --
    Pete

  • 48. Data: 2016-08-05 20:45:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 20:40:57 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Chyba u Ciebie
    > U mnie max 180 ;)

    Anyway - srednia temperatura sezonu grzewczego wynosi ~3,5-4stC, a przyjalem
    5stC, wiec i tak sie zgadza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2016-08-05 21:37:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No to zapodaj jakiś przepis, bo ja tego nijak nie mogę znaleźć...

    Jakaś tam polska norma, nazwy nie pamiętam.
    Niby normy nie są do obligatoryjnego stosowania, ale kominiarz nie
    odbierze ci kotłowni i leżysz.

  • 50. Data: 2016-08-05 21:44:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    Pete podał nr normy, to na szybko znalazłem to:
    http://www.instsani.webd.pl/kotlgazo.htm