  • 31. Data: 2011-09-07 12:08:19
    Temat: Re: Wentylator lazienkowy
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Tuesday, September 6, 2011 8:13:03 PM UTC+2, Jaroslaw Berezowski wrote:

    > W robocie miałem tak, że alarm 20%DGW załączał wentylatory, drugi 40%DGW
    > wyłączał.
    To nie zły pomysł.

    > Poza tym, indukcyjny silnik raczej nie ma jak iskrzyć :)

    Ale jak sprawdzić przed kupnem że on indukcyjny?
    Toż te urządzenia składane są jednorazowo.

    --
    ZZ@private

  • 32. Data: 2011-09-11 18:27:14
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j3ksjj$4tg$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
    > Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:
    >
    > - CICHY (!)
    > - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jeżeli masz w łazience gazowy podgrzewacz wody to stosowanie wentylatora
    wywiewnego jest:
    a) zabronione przepisami budowlanymi
    b) sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem
    c) najlepszą, najkrótszą i najskuteczniejszą drogą do zatrucia się czadem z
    gazowego ogrzewacza wody
    --
    Jackare

  • 33. Data: 2011-09-11 18:33:03
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

    > 3 stowy mnie nie przerazaja, moge zaplacic i 1k PLN, byle mial wszystkie
    > podane przeze mnie cechy...
    To dołóż od razu jaką kwotę na trumnę lub trumny....

    > Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
    > koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.

    Nie wolno stosować wentylatorów w wentylacji w pomieszczeniach w których
    znajdują się gazowe podgrzewacze wody lub kotły gazowe z otwartą komorą
    spalania oraz węglowe koty CO.
    Zatrujesz się czadem z komina i tyle cię to uchroni przez ulatnianiem się
    gazu....
    Ludzie! MYŚLEĆ !!! To nie boli.

    Jezeli już chcesz montować w łazience jakieś czujniki to przede wszystkim
    zamontuj sobie czujnik czadu bo to on jest najbardziej niebezpieczny przy
    piecyku gazowym

    --
    Jackare

  • 34. Data: 2011-09-11 22:16:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jackare" j4iutf$hj2$...@n...news.atman.pl

    > Ludzie! MYŚLEĆ !!! To nie boli.

    Więc dlaczego nie myslisz? :) Swędzi? Piecze? :)

    "Jackare" j4iuii$h9n$...@n...news.atman.pl

    "pablo eldiablo" j3ltgm$h35$...@i...gazeta.pl

    > Nie mam co czytac - nie mam kanalu zbiorczego, tylko w lazience dwa odrebne
    > kanaly wentylacyjne. Do jednego jest podpiety piec z zamknieta komora
    > spalania, a do drugiego chce podpiac wentylator elektryczny, o ktorym traktuje
    > niniejszy watek.

    A Ty, pablo, niczym nie przejmuj się, ale montuj ten wiatrak.
    Dzisiejszej nocy odważyłem się -- wyłączyłem wiatrak w WC.
    Już o 11 rano miałem smród z cofki... Może zimą, gdy różnica
    temperatur będzie duża, wyłączę swoje wiatraki...

    Woda z wiadomego klimatyzatora leje się obficiej niż głosi producent. :)
    Mam w mieszkaniu niską wilgotność (akurat teraz wysoką -- prawie 60% tu,
    gdzie stukam i ponad 50% w łazience, ale na co dzień jest mniejsza) oraz
    dobre temperatury -- w łazience nawet do 30°C a tu, gdzie stukam, zwykle
    lekko poniżej 20°C.

    Gdyby tak jeszcze ktoś ode mnie kupował tę wodę, płacąc pół
    złotówki za litr... (miałbym elektryczność za darmo)
    W sklepie woda zdemineralizowana jest droższa. :)
    Zużywam ją do prania i do prasowania oraz do
    różnego zmywania, gdzie potrzebna jest destylowana...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2011-09-12 06:26:00
    Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>

    Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > spalania oraz węglowe koty CO.
    > Zatrujesz się czadem z komina i tyle cię to uchroni przez ulatnianiem się

    Wybacz, ale Ty z kolei masz problem z mysleniem, czy czytaniem?
    ->
    Autor: pablo eldiablo j...@N...gazeta.pl
    Data: 31-08-2011, 20:11:35

  • 36. Data: 2011-09-12 06:53:46
    Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > b) sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem
    > c) najlepszą, najkrótszą i najskuteczniejszą drogą do zatrucia się czadem z

    Czy jak czlowiek zadaje dosc precyzyjne pytanie, zawsze musi czytac wywody
    wszystko-lepiej-wiedzacych? I w dodatku nie czytajacych tego, co juz zostalo w
    watku napisane?...

    Znam przepisy budowlane. W zyciu kieruje sie zdrowym rozsadkiem. O piecach z
    zamknieta komora spalania slyszales? To takie urzadzenia, ktore podlacza sie
    do osobnych kanalow wentylacyjnych i ryzyko zatrucia czadem w zasadzie nie
    wystepuje - w zasadzie, bo na 100% to jest w zyciu pewna tylko smierc i podatki.

    Z reszta... co Twoim zdaniem jest bardziej niebezpieczne? Wentylator pracujacy
    prawdopodobnie kilka godzin na dobe i odcinajacy ciag wsteczny - czy cofki
    powietrza 70% czasu?

    Nie musisz odpisywac, decyzje podjalem, wentylator kupilem i zamontuje jak
    zaplanowalem.

    Jakby ktos byl zainteresowany, jak planuje rozwiazac problem: wentylator
    Soler&Palau z czujnikiem higro, niestety bez czujnika swiatla i gazu. Czujnik
    gazu bedzie osobnym urzadzeniem, a zamiast czujnika swiatla poloze kilometr
    ;-) kabli.

    Pozdrawiam i dziekuje za rady wszystkim wypowiadajacym sie na temat :-)
    pablo

  • 37. Data: 2011-09-12 07:24:23
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > wystepuje - w zasadzie, bo na 100% to jest w zyciu pewna tylko smierc i

    OK, ale nie napisałeś tego na wstępie, tylko wspomniałeś o tym gdzieś komuś
    w środku dyskusji - nie czytałem całości - mea culpa. Doczytałem w trakcie
    przeglądając wątek i odpowiedzi tych co na mnie naskoczyli.
    Sęk w tym - i nie piję tu do Ciebie- że wszystkowiedzący wydają się być
    ludzie, którzy ubzdurają sobie by coś zrobić wg własnego pomysłu nie mając
    ku temu żadnych podstaw i nie znając często podstawowych zasad. Prowadząc
    zakład isntalacyjny mam na codzieć do czynienia z taką ilością ludzkiej
    bezmyślności że czasem się to w głowie nie mieści. Oczywiście skutki tej
    bezmyślności nie wynikają z celowego działania i jakiejś złej woli, tylko z
    niewiedzy i chęci wykonania wszsytkiego samemu byle jak, aby tylko
    zaoszczędzic kilka złotych. Potem są tragedie, a częstokroć wystarczyłoby
    przeczytać ze zrozumieniem jedno jedyne rozporządzenie do prawa budowlanego.
    W powiązaniu z poruszoną tematyką proponuję przejrzeć galerię w serwisie
    kominiarze.pl
    --
    Jackare

  • 38. Data: 2011-09-12 07:35:27
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "eMonika" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE
    > MOŻE być zainstalowany wentylator elektryczny.
    >
    > Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia
    > pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze (a
    > że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz
    > do roku).

    Rzecz w tym, że gdyby doszło do zatrucia czadem w tej kotłowni, to
    "czepianie się" kominiarzy jest udokumentowane. W przypadku jakiejś tragedii
    nie dość, że nie otrzymasz żadnego odszkodowania od ubezpieczyciela, to
    ewentualnie ubezpieczyciele poszkodowanych osób trzecich puszczą cie w
    skarpetkach i wytoczą Ci proces karny o świadome narażenie życia i zdrowia
    ludzi - wszak otrzymywałaś co rok zalecenia kominiarskie, byłać ich świadoma
    i sie nie zastosowałaś. Wierz mi że ubezpieczyciel zrobi wszystko i przejrzy
    wszystkie dostępne dokumenty byleby tylko znaleźć powód do niewypłacenia
    odszkodowania. Wydając nawet 20% kwoty potencjalnego odszkodowania na
    ekspertyzy i tak będzie mocno do przodu jeżeli nie wypłaci kwoty polisy.
    A pomijając jakość pracy kominiarzy, kominiarz to nie zabawny człowieczek w
    czarnym kapeluszu ale określony zestaw obowiązków i uprawnień. Gdyby istniał
    np obowiązek raportowania przez kominiarzy do straży pożarnej, już byś miała
    tą kotłownię zamkniętą do czasu wykonania zaleceń kominiarskich i ponownego
    odbioru.
    --
    Jackare

  • 39. Data: 2011-09-12 11:02:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pablo eldiablo" j4ka9q$5kp$...@i...gazeta.pl

    > Czy jak czlowiek zadaje dosc precyzyjne pytanie, zawsze musi czytac wywody
    > wszystko-lepiej-wiedzacych? I w dodatku nie czytajacych tego, co juz zostalo
    > w watku napisane?...

    Moim zdaniem -- tak. :) Podobnie z kotami -- lubią przynosić do domu smaczne
    kąski (myszy na przykład) aby dzielić się nimi z (niezaradnymi) ludźmi. :)

> [...]
    > wystepuje - w zasadzie, bo na 100% to jest w zyciu pewna tylko smierc i podatki.

    Te ostatnie nie są pewne -- czasami USy zwracają nadpłaty... ;)

    > Z reszta... co Twoim zdaniem jest bardziej niebezpieczne? Wentylator pracujacy
    > prawdopodobnie kilka godzin na dobe i odcinajacy ciag wsteczny - czy cofki
    > powietrza 70% czasu?

    Nie zadawaj mu trudnych (podchwytliwych) pytań!

    > Nie musisz odpisywac, decyzje podjalem, wentylator kupilem i zamontuje jak
    > zaplanowalem.

    Napisz, który to. :) Zlinkuj go -- chętnie zobaczę, na co padł wybór. :)

    > Jakby ktos byl zainteresowany, jak planuje rozwiazac problem: wentylator
    > Soler&Palau z czujnikiem higro, niestety bez czujnika swiatla i gazu.

    No właśnie -- bez bajerów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2011-09-12 11:13:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jackare" j4kc3p$uek$...@n...news.atman.pl

    > OK, ale nie napisałeś tego na wstępie, tylko wspomniałeś o tym gdzieś komuś w
    środku dyskusji - nie czytałem całości - mea culpa.

    I założyłeś z góry, że każdy (poza Tobą) jest głupi. :)
    A mogłeś założyć odwrotną sytuację -- że Twój rozmówca ma olej w głowie.

    > Doczytałem w trakcie przeglądając wątek i odpowiedzi tych co na mnie naskoczyli.

    Naskoczyli? A ilu ich było? Pewnie ze stu!!! Nieraz oskarżali mnie o schizofrenię!
    I już wiem, dlaczego -- mnie jednego brali za wielu!!! ;)

    > Sęk w tym - i nie piję tu do Ciebie- że wszystkowiedzący wydają się być ludzie,
    którzy ubzdurają sobie by coś zrobić wg własnego
    > pomysłu nie mając ku temu żadnych podstaw i nie znając często podstawowych zasad.

    Piszesz o sobie. Zazwyczaj, zanim człek zacznie wentylować, strawi lata
    na rozmyślaniach. Gdybym ja przed kilkunastu laty powiedział wprost
    ,,mądrym_inaczej'', że zapewne są mądrzy, ale właśnie inaczej -- nie
    miałbym tylu kłopotów ze swoi zdrowiem. :)

    > Prowadząc zakład isntalacyjny mam na codzieć

    Ty nawet pisać po polsku nie umiesz!!! Ale innych ludzi posądzasz o głupotę.

    > do czynienia z taką ilością ludzkiej

    Ilością? To w kilogramach? Moim zdaniem ludzi liczy się liczbami.
    Ilość to cukier, mąka... Sztuki (ludzi) liczymy liczbami... Jeden, dwa, trzy... ;)
    (jedna sztuka, dwie, trzy...)

    > bezmyślności że czasem się to w głowie nie mieści.

    Mnie nie mieści się w głowie, że można być takim głąbem jak Ty. :)

    > Oczywiście skutki tej bezmyślności nie wynikają z celowego działania i jakiejś złej
    woli, tylko z niewiedzy i chęci wykonania
    > wszsytkiego samemu byle jak, aby tylko zaoszczędzic kilka złotych.

    Toż on pisze, że mu na szmalu nie zależy.

    > Potem są tragedie, a częstokroć wystarczyłoby przeczytać ze zrozumieniem jedno
    jedyne

    Piszesz o sobie? :) Bo to Ty czegoś tu nie czytałeś.,

    > rozporządzenie do prawa budowlanego.

    Pisać nie umiesz poprawnie -- umiesz czytać?
    Wątpię, bo człek uczy się pisania w czasie czytania.
    Tego mnie uczyli w szkołach -- oczytany nie popełnia błędów ortograficznych. :)

    A może w tych rozporządzeniach pisali niepoprawnie? :)

    > W powiązaniu z poruszoną tematyką proponuję przejrzeć galerię w serwisie
    kominiarze.pl

    I wszystko jasne. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'