  • 11. Data: 2009-02-23 06:52:50
    Temat: Re: Wiercenie otworów w gresie
    Od: w...@i...pl

    > P.S. Też próbowałem wiercić koronkami, specjalnym wykrajnkiem - ale jak
    > płytki pękały mi jedna za drugą - zwłaszcza przy otworach pod puszki -
    > przeszedłem na ręczne wycinanie.
    > Kwestia tylko, jak twardy jest gres :-)

    Ale ciales tym gres, czy zwykla ceramike? Wprawdzie po lekturze
    usenetu dochodzę do wniosku, że moj gres nie jest super twardy, bo
    gumowka z tarcza diamentowa za 15 zl daje sobie z nim dosc latwo rade,
    ale jednak to zawsze gres.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 12. Data: 2009-02-23 08:40:00
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Jacek_P wrote:

    > Mysle o scianie i puszkach. Nie o plytkach :)
    >
    > A widiowymi uzebionymi mozna z udarem? Bo mam watpliwosci,
    > czy predkosc obwodowa korony zwyczajnie nie urwie zebow.

    Mozna, ale nie takimi za 30zl gdzie jest napisane ze uzywac bez udaru,
    tylko za 500. Choc jezeli juz wchodzic na takie kwoty to szybciej jest
    wiertlem przebiciowym.
    S.

  • 13. Data: 2009-02-23 09:04:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <i...@g...com> napisał w
    wiadomości news:7q3a76-dsj.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    > Mozna, ale nie takimi za 30zl gdzie jest napisane ze uzywac bez udaru,
    > tylko za 500. Choc jezeli juz wchodzic na takie kwoty to szybciej jest
    > wiertlem przebiciowym.

    I z obrotami nie wolno przesadzac, znaczy mniejsze niz wieksze. :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-02-24 17:08:14
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Okazało się, że gres nie jest taki straszny. Dzisiaj dla próby wziąłem
    zwykłe marketowe wiertło (takie co po kilka złotych się kupuje cały komplet)
    i wkrętarką akumulatorową wywierciłem otwór w kawałku płytki. Co prawda z
    trudem i dymem, ale się udało ;)

    Kupię solidniejsze wiertła diamentowe i myślę, że nie będzie problemu ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 15. Data: 2009-02-24 17:30:21
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    wolim pisze:
> [...]
    > trudem i dymem, ale się udało ;)
    >
    > Kupię solidniejsze wiertła diamentowe i myślę, że nie będzie problemu ;)

    Oj, nie chce cie zniechecac, ale wiercenie malej dziurki w gresie, a
    wiercenie otwornica dziury o srednicy 5cm to dwie rozne rzeczy :)
    Zeby sobie to uswiadomic porownaj powierzchnie kontaktu wiertla z gresem
    w jednym i drugim przypadku.

  • 16. Data: 2009-02-24 20:39:00
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]
    > wiercenie otwornica dziury o srednicy 5cm to dwie rozne rzeczy :)
    > Zeby sobie to uswiadomic porownaj powierzchnie kontaktu wiertla z gresem

    witam.
    Do mniejszych otworów polecam wiertła do szkła,do wiekszych kątówke z tarczą
    widiową najmniejszą tj:115mm,z tym ze tniemy raczej od "tyłu".
    Tnz.małe wcięcia od przodu reszta od tyłu[tak zeby cięcie nie wyszło na wylot]
    Najlepiej małe kwadratowe otwory[i tak przyjdą rozetki]przecinamy również po
    przekatnej,a nastepnie kładziemy na coś twardego[np.duzy młotek]i drugim
    mniejszym wybijamy po kawałku,potem "papużki"i gotowe[sprawdzone]
    pozdro.jack