  • 1. Data: 2009-02-22 10:27:09
    Temat: połączenie fundamentu z płytą podłogi
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Jestem na etapie poszukiwania wykonawcy który będzie stawiał mi dom.
    Człowiek z którym ostatnio rozmawiałem o ewentualnej budowie zaproponował
    aby warstwe podkładowa podłogi na gruncie
    wylać nie wewnątrz bloczków, tylko na bloczkach.
    Czyli mając wyciągnięte ściany fundamentowe, szalujemy na około 10 cm
    zewnętrzne sciany budynku, zbroimy i lejemy całość prawdopodobnnie betonem
    mocniejszym niz B10.
    O ile dobrze zrozumialem to główną zaletą takiego rozwiazania byłoby to że
    ścianki działowe postawione na takiej płycie nie siadają (brak pęknięć pod
    sufitem, czy gdzie tam jeszcze).
    Czy ktos może się wypowiedzieć na temat wad i zalet obydwu rozwiązań?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-02-22 14:41:50
    Temat: Re: połączenie fundamentu z płytą podłogi
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    bfbf

  • 3. Data: 2009-02-22 14:42:51
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    takie rozwiązanie nie ma sensu niech zagesci porządnie piach pomiedzy
    ścianami fundamwntowymi to działówki pękać nie bedą

    Adi

  • 4. Data: 2009-02-22 17:07:16
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Czy ktos może się wypowiedzieć na temat wad i zalet obydwu rozwiązań?

    Fundament to osobna konstrukcja, podloga - osobna. Nie nalezy tego
    laczyc, a na odwrot - dylatowac.
    Pod scianami nosnymi musi byc fundament, ew. pod lzejsze sciany
    dzialowe zdrowo zbrojona podloga.

    Prawidlowo zrobiona podloga to wanna z izolacji, w niej porzadnie
    zageszczone podloze, wszyztko zdylatowane styropianem od scian.
    potem izolacje, ocieplenia, ogrzewania itp.

    Trzymaj sie z daleka od wynalazkow domoroslych majstrow.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2009-02-22 19:57:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

> [...]
    > potem izolacje, ocieplenia, ogrzewania itp.
    >
    > Trzymaj sie z daleka od wynalazkow domoroslych majstrow.

    da da da...

    a co powiesz o takim domorosłym wynalazku jak płyta fundamentowa?

  • 6. Data: 2009-02-22 21:15:27
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > da da da...
    >
    > a co powiesz o takim domorosłym wynalazku jak płyta fundamentowa?

    Chyba nie ma w tym sprzeczności. 2 rozne typy fundamentow kazdy z nich
    powinien zachowac swoje cechy, ktorych nie wolno laczyc. Z tego co
    kojarze plyta jest porzadnie zbrojona poniewaz powierzchnie ma dosyc
    duza wiec nie trzeba tego wkopywac tak gleboko. Jedno i drugi ma
    zachowac stabilnosc budynku.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-02-23 07:24:05
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    KS napisał(a):
> [...]
    > sufitem, czy gdzie tam jeszcze).
    > Czy ktos może się wypowiedzieć na temat wad i zalet obydwu rozwiązań?

    Główna zaleta tego rozwiązania to wygoda wykonawcy - przyjedzie
    transport z pustakami postawi je od razu na płycie, murarz po budowie
    będzie w "trampkach" latał po suchym, a nie co chwila po pustaka na błoto.
    Jak będą Ci szalować pod płytę to będzie o co oprzeć stemple. A czy są
    jakieś wady? - nie wiem

    Ariusz

  • 8. Data: 2009-02-23 08:08:05
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lut, 08:24, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > będzie w "trampkach" latał po suchym, a nie co chwila po pustaka na błoto.
    > Jak będą Ci szalować pod płytę to będzie o co oprzeć stemple. A czy są

    A jak wyleje tą płytę w sposób prawidłowy (tzn tak że płyta nie będzie
    się opierać o ściany fundamentowe) to będzie musiał latać w
    "trampkach" po błocie?
    ;-)

  • 9. Data: 2009-02-23 08:49:53
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Krzemo napisał(a):

    > A jak wyleje tą płytę w sposób prawidłowy (tzn tak że płyta nie będzie
    > się opierać o ściany fundamentowe) to będzie musiał latać w
    > "trampkach" po błocie?
    > ;-)

    Chodziło mi o samą płytę - generalnie jest ona zbędna na etapie ścian,
    poza tym do środka można wlać chudziak (B-7) - na tym ciężko było by
    składować cały materiał. Można do środka wlać też B15 i mieć solidną
    podstawę. A czy lanie tego na ściany fundamentowe na sens?? - nie wiem.
    Masz jednak rację - po co opierać płytę na ścianach fundamentowych skoro
    te ściany już stanowią szalunek dal płyty.

    Na miejscu KS - zastanowiłbym się - dlaczego wykonawca chce tak zrobić -
    chce zaoszczędzić na zagęszczaniu podłoża po płytę? - co nie koniecznie
    jest korzystne. Innych oszczędności nie widzę, wręcz przeciwnie - więcej
    betonu, dodatkowa robota z szalowaniem, materiał na szalunek.

    Ariusz

  • 10. Data: 2009-02-23 09:43:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lut, 09:49, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodziło mi o samą płytę - generalnie jest ona zbędna na etapie ścian,
    > poza tym do środka można wlać chudziak (B-7) - na tym ciężko było by
    > składować cały materiał.
    Jak jest ubity (a powinien być) to jak najbardziej można na tym
    stawiac ile się chce. Jeżeli nawet by popekało (co się raczej nie
    zdarza) to też nie jest to problem (to jest tylko podkład).

> [...]
    > jest korzystne. Innych oszczędności nie widzę, wręcz przeciwnie - więcej
    > betonu, dodatkowa robota z szalowaniem, materiał na szalunek.

    Jeżeli ma robić wieniec na tych ścianach to wszystko jasne - szalunek
    i tak musiałby zrobić, a tak to ma wszystko za jednym razem ... a
    Inwestor.... "płacze i płaci".
    ;-)
    Każde "ulepszenie" proponowane przez wykonawce jest zwykle ze szkodą
    dla Inwestora. Chodzi tak na prawdę o to żeby:
    a) mniej się narobić
    b) więcej zarobić
    c) a+b

    Pozdrawiam,