  • 1. Data: 2012-04-25 18:01:01
    Temat: Wilgotność jastrychu i wilgotność otoczenia
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Ponieważ takie tematy były wielokrotnie wałkowane, ja mam nieco inny
    dylemat.
    Skoro posadzka ma mieć ca 2% mogę to uzyskać przy działającej
    podłogówce.Ale skoro w użytkowanym pomieszczeniu mam zmierzone 52%, to
    mój jastrych za Chiny nie uzyska 2%.Dobrze myślę?
    Higrometr na ścianie pokazuje 50%, a na jastrychu z 52-53%.
    Chyba nie będzie inaczej?
    Kleić dechy?

  • 2. Data: 2012-04-25 20:01:55
    Temat: Re: Wilgotność jastrychu i wilgotność otoczenia
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-04-25 18:01, Rentier pisze:
> [...]
    > podłogówce.Ale skoro w użytkowanym pomieszczeniu mam zmierzone 52%, to
    > mój jastrych za Chiny nie uzyska 2%.Dobrze myślę?

    Myślę, że niekoniecznie.
    wilgotność względna powietrza zmienia się bardzo szybko. Np. zimą przy
    dużych mrozach w domu masz 50% a jak otworzysz okna na oścież to po
    kilku minutach masz już 40% albo i mniej. To jest przecież zupełnie inny
    "ośrodek" niż jastrych, drewno itd.

    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2012-04-26 09:56:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > mój jastrych za Chiny nie uzyska 2%.Dobrze myślę?
    > Higrometr na ścianie pokazuje 50%, a na jastrychu z 52-53%.

    będzie inaczej

    trzeba zmierzyć wilgotność wylewki, najpierw metoda na szklankę a jak woda
    sie nie wykrapla pod szklanką to poprosić kogoś z przyrządem do pomiaru
    wilgotności.

    W sumie ja nie mierzył bo przyjąłem że 6 miesięcy grzenia podłogówką
    wystarczy do wysuszenia wylewek na pieprz.

  • 4. Data: 2012-04-26 12:53:21
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > trzeba zmierzyć wilgotność wylewki, najpierw metoda na szklankę a jak woda
    Było już.Folia pół na pół metra.Zero wykropleń
    Ale juz zapałka pod ta folia na 12godzin nie bardzo sie chce zapalic.

> [...]
    > W sumie ja nie mierzył bo przyjąłem że 6 miesięcy grzenia podłogówką
    > wystarczy do wysuszenia wylewek na pieprz.
    !00%, tak miałem w sąsiednim pokoju, w tym nie ma podłogówki, nie ma
    czym grzać...

  • 5. Data: 2012-04-27 08:59:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    To ja sie podepne do tematu.

    Moje wylewki maja okolo roku.
    Pytanie: czy przed kladzeniem plytek/paneli musze je mimo to wygrzewac?
    Jesli tak to w jakim celu - tego nie rozumiem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2012-04-27 11:02:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 27 Kwi, 08:59, Marek <m...@g...pl> wrote:
    > To ja sie podepne do tematu.
    >
    > Moje wylewki maja okolo roku.
    > Pytanie: czy przed kladzeniem plytek/paneli musze je mimo to wygrzewac?
    > Jesli tak to w jakim celu - tego nie rozumiem.
    Nie musisz.Już nie musisz.
    Wygrzewanie (jak masz podłogówkę) pozbawi wilgoci wylewki.Zwłaszcza
    wilgoci z jej dolnej części, która zdecydowanie wolniej zanika w
    stosunku do wierzchniej.
    Połozysz drewnianą podłogę i masz problem.

  • 7. Data: 2012-04-28 10:03:18
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-25 20:01, quent pisze:

    > Myślę, że niekoniecznie.
    > wilgotność względna powietrza zmienia się bardzo szybko. Np. zimą przy
    > dużych mrozach w domu masz 50% a jak otworzysz okna na oścież to po

    Zimą to wilgotność potrafi spaść do 20%.

    Przy mrozach -20C tej wody w powietrzu jest tyle co nic.

    M.

  • 8. Data: 2012-04-28 10:04:41
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-27 11:02, Rentier pisze:

> [...]
    > wilgoci z jej dolnej części, która zdecydowanie wolniej zanika w
    > stosunku do wierzchniej.
    > Połozysz drewnianą podłogę i masz problem.

    Wylewkę powinno się zacząć wygrzewać jak jest sucha. Inaczej
    przepchniesz wilgoć w dół.

    M.

  • 9. Data: 2012-04-28 21:24:29
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 28 Apr 2012 10:04:41 +0200, M. napisał(a):

    > Wylewkę powinno się zacząć wygrzewać jak jest sucha. Inaczej
    > przepchniesz wilgoć w dół.

    W izolację termiczną? :->

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Dyplomata to ktoś, kto powie Ci "spier****j" w taki sposób, że poczujesz
    podniecenie na myśl o zbliżającej się wyprawie

  • 10. Data: 2012-05-02 10:28:03

    W dniu 2012-04-28 21:24, ŁC pisze:

    > W izolację termiczną? :->

    Gdyby tak się dało, to byłoby może i ok. Część wilgoci zostanie
    uwięziona na spodzie wylewki pomiędzy rurkami, na krawędziach, rogach.

    M.