  • 1. Data: 2012-04-25 18:29:05
    Temat: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Jakby kogoś interesowała sprawa pękniętego wkładu ceramicznego to
    zamieszczam finał

    Po kilku tyg dostałem odpowiedź. Oczywiście wada konstrukcyjna a jako
    wyjaśnienie: "...niezastosowanie kształtki betonowej. System nie jest
    kompletny,
    dodatkowym problemem wynikającym z niezastosowania kształtki jest
    wsunięcie
    podłączenia pieca do wnętrza rury ceramicznej..."

    Przyłącze faktycznie było bez tej betonowej kształtki i wyjście z
    czopucha pieca wchodziło we wkład ceramiczny ale nie miało kontaktu ze
    ścianą wkładu (był luz około 8mm między krawędzią wyjścia czopucha a
    krawędzią wkładu - rozszerzalność czopucha nie miała prawu spowodować
    kontaktu wyjścia z pieca ze ścianą wkładu)

    A więc wg. mnie, nie mieli do czego się przyczepić to padło na brak tej
    kształtki... Zadałem pytanie co zmieniłaby obecność kształtki i jaki
    wpływ na pęknięcie wkładu miał jej brak. Temp spalin przez dodatkowy
    odcinek 8cm nie spadłaby prawie wcale a rozszerzanie się metalu pod
    wpływem temperatury i tak nie spowodowałaby rozerwania wkładu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 2. Data: 2012-04-25 19:50:54
    Od: <news>

    Użytkownik "Lewis" napisał:
> [...]
    > czopucha a krawędzią wkładu - rozszerzalność czopucha nie miała
    > prawu spowodować kontaktu wyjścia z pieca ze ścianą wkładu)

    Nie daj się i nie puszczaj tego płazem, wszyscy tutaj trzymamy za ciebie
    kciuki!!!
    Najlepiej od razu porób fotki tego połączenia czopucha z wkładem ceramicznym
    żeby jeszcze czegoś nie wymyślili. Czy to pęknięcie wkładu ceramicznego było
    wyłącznie w miejscu podłączenia pieca?
    Domagaj się wyjaśnienia na piśmie jak niby to "wsunięcie podłączenia pieca"
    miało by spowodować pęknięcie wkładu, oraz zbadaj to na co sprzedawca dał
    gwarancję.
    Czy sprzedawca sprzedał ci system z tą kształtką a ty jej nie wmontowałeś,
    czy sprzedał bez kształtki i udzielił na to gwarancji?

  • 3. Data: 2012-04-25 20:03:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 19:50, news pisze:

> [...]
    > Czy sprzedawca sprzedał ci system z tą kształtką a ty jej nie
    > wmontowałeś, czy sprzedał bez kształtki i udzielił na to gwarancji?

    Nie pamiętam jak kupiony był komin, może była.
    Zdjęcia mam, robiłem je na życzenie PLEWY. Napisałem do nich jak wyżej.
    Zobaczymy co wymyślą.
    Oczywiście komin popękany na całej długości a nie tylko przy przyłączu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2012-04-26 09:42:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Zobaczymy co wymyślą.
    > Oczywiście komin popękany na całej długości a nie tylko przy przyłączu.

    a masz zamiar go remontowac? jeśli tak w jaki sposob?

  • 5. Data: 2012-04-26 09:49:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
> [...]
    > dodatkowy odcinek 8cm nie spadłaby prawie wcale a rozszerzanie się
    > metalu pod wpływem temperatury i tak nie spowodowałaby rozerwania

    niestety ale nikt z tobą nie bezie dyskutował na ten temat...

    budując niezgodnie z normatywami producenta pozbawiłeś sie gwarancji na
    produkt.

    pozostaje obawiam sie sąd, rzeczoznawca i tyle.

  • 6. Data: 2012-04-26 09:53:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Czy sprzedawca sprzedał ci system z tą kształtką a ty jej nie
    > wmontowałeś, czy sprzedał bez kształtki i udzielił na to gwarancji?

    jeśli komin systemowy był wykonany niezgodnie z technologią zalecaną przez
    producenta to producent umyje ręce. Pozostaje sąd...

    Jeśli sprzedawca sprzedał niekompletny system to można by jego gonić, albo
    wykonawcę jeśli zrobił niezgodnie z zaleceniami producenta.

    W sumie zanum sie zacznie walkę warto przeanalizować kto popełnił błąd.

  • 7. Data: 2012-04-26 10:25:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-26 09:49, Marek Dyjor pisze:

    > niestety ale nikt z tobą nie bezie dyskutował na ten temat...
    >
    > budując niezgodnie z normatywami producenta pozbawiłeś sie gwarancji na
    > produkt.
    >
    > pozostaje obawiam sie sąd, rzeczoznawca i tyle.

    Ale pomińmy fakt czy ja to chcę reklamować dalej czy nie. Ale dla
    potomnych co to są wpatrzeni w ceramiczne gówna jak w obrazki:
    Czy powodem takiego popękania komina był faktycznie powód jaki mi
    przedstawili? - Wątpię.
    Kij bierz już tą gwarancję nie opłaca mi się szarpać.

    Poniżej oryginalna treść odpowiedzi jaką otrzymałem od Plewy:

    " Witam serdecznie,

    W odpowiedzi na pismo reklamacyjne związane z uszkodzeniem ceramiki.
    Zgodnie z oględzinami i załączonymi zdjęciami stwierdzono błąd
    konstrukcyjny
    polegający na niezastosowaniu kształtki betonowej. System nie jest
    kompletny,
    dodatkowym problemem wynikającym z niezastosowania kształtki jest
    wsunięcie
    podłączenia pieca do wnętrza rury ceramicznej, co nie powinno mieć miejsca.
    Z uwagi na w/w błąd reklamacja musi zostać odrzucona.

    Pozdrawiam

    Adam Orzechowski"

    Logiczne, jest to dla nich podstawą odrzucenia gwarancji ale niech mi
    ktoś wyjaśni co jest powodem pęknięcia wkładu ;)

    Poniżej zdjęcia oraz film przedstawiające uszkodzenia.

    http://www.wrzuc.to/6K11Cv1m.wt

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2012-04-26 10:27:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-26 09:42, Amir pisze:

    > a masz zamiar go remontowac? jeśli tak w jaki sposob?

    Tak, mam Chcę włożyć w środek robioną na zamówienie rurę kwasoodporną
    1.4401. Jako że wkład ceramiczny to był kwadrat z zaokrąglonymi rogami
    muszę teraz wykonać na zamówienie taki sam wkład kwasoodporny.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2012-04-26 10:55:27
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 10:25, Lewis pisze:

> [...]
    > ktoś wyjaśni co jest powodem pęknięcia wkładu ;)
    >
    > Poniżej zdjęcia oraz film przedstawiające uszkodzenia.

    Szukaj faktury i zobacz co masz sprzedane. Jeżeli kupiłeś cały komin, a
    sprzedawca nie dołączył ci kształtki, to sprawa nie całkiem przegrana.
    Druga rzecz razem z kominem powinieneś dostać instrukcję - dostałeś?

    Jeżeli wykażesz, że ty jesteś w porządku, a sprzedawca zawalił to zgłoś
    niezgodność towaru z umową u sprzedawcy - ten zapewne potraktuje to jako
    naprawę gwarancyjną i o ile twój sprzedawca sporo zamawia u nich to może
    na nich wpłynąć i solidarnie coś z tym zrobią.

    Jak nie to gromadź dokumentację i do prawnika. Wymiana komina może być
    sporym kosztem nawet kilkadziesiąt tys. i niezależnie od tego czy to
    zrobisz czy po prostu naprawisz poprzez włożenie rury nie ma znaczenia
    kasa jest do wyciągnięcia.
    To samo tyczy się wykonawcy o ile to on spartolił.

    Sam miałem problem z gościem, który mi silikonem wkleił połączenie. Rura
    ceramiczna łącząca pękła. Na szczęście tam gdzie zamawiałem komin mieli
    dobry układ z producentem i przysłali do mnie speca od kominów.
    Skończyło się na usunięciu pękniętego odcinka i wklejeniu nowego.
    Całość kosztował mnie coś koło 100 zł. Wszystko łącznie z podłączeniem
    kominka do komina zrobiłem samodzielnie po wskazówkach specjalisty.
    Partacz niechętnie ale oddał kasę za robociznę. Za 100 zł nie chciało mi
    się tracić nerwów więc odpuściłem. Ale cały komin to już nie przelewki.

    Ariusz

  • 10. Data: 2012-04-26 14:39:13
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-04-26 09:53, Marek Dyjor pisze:
> [...]

    Odwiedź swojego powiatowego rzecznika praw konsumenta albo biuro
    federacji konsumentów i tam szukaj pomocy.
    Myślę, że powinieneś reklamować wadę materiałową kształtek przewodu
    kominowego z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Jeśli
    reklamowałeś z gwarancji, to jak najbardziej mogą Cię spławić, bo w tam
    jest to co producent napisał pod siebie. Jeśli dobrze zrozumiałem, to w
    odpowiedzi powołują się na brak elementu, który jest łącznikiem pomiędzy
    doprowadzeniem, ale nie ma to wpływu na powstałą usterkę i nie stanowi w
    tym przypadku wady konstrukcyjnej.

    Pdr. M