  • 31. Data: 2010-09-07 15:04:20
    Temat: Re: Wybór alarmu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
    news:i65i92$3nn$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale sa malo widoczne przy pewnym wysilku wlozonym w maskowanie.

    Chyba żartujesz ?
    To są dość duże gabarytowo ustrojstwa 30-40cm wysokości i cała rzecz polega
    na tym, że nie mogą być niczym przysłaniane. Zamaskowanie ich czy ukrycie
    jest bardzo trudne, a montuje się je nawysokości wyciągniętej ręki.
    Widzę, że nigdy nie miałeś do czynienia z ww czujkami.

    > nie bardzo rozumiem, czemu w tym przypadku cichy a nie glosny i czemu bez
    > powiadamiania ?

    Bo jest częstą przyczyną fałszywych alarmów spowodowanych przez wiatr, opady
    atmosferyczne, opadające z drzew liście oraz wszelkiej maści zwierzęta i
    ptaki.
    Poza tym te urządzenia mają odstraszać potencjalnych złodziei, a nie
    ogłuszać i zniechęcać sąsiadów.

    > Co to da wlascicielowi ? A jak akurat nie moze osobiscie odebrac sygnalu
    > powiadomienia na komorke ze mu sie wlamuja ?

    To, że ktoś lub coś przebywa na podwórku nie oznacza, że mu się włamują.

    > Nie mowiac juz o czasie reakcji wlasiciela z wakacji.

    I dlatego montowanie takiego systemu mija się z celem.
    Za pieniądze wydane na zewnętrzne bariery i czujki ruchu kupisz 2-3 kamery +
    rejestrator, które umożliwią podgląd posesji z dowolnego miejsca kuli
    ziemskiej, a przy tym wyślą obraz i zdjęcia na serwer, skąd będzie można
    później w każdej chwili je pobrać w celu rozpoznania gówniarzy z następnej
    wsi, obrywających jabłka lub czereśnie.
    Dla prawdziwego złodzieja tego typu bariery czy zewnętrzne czujki ruchu nie
    stanowią żadnej przeszkody uniemożliwiającej czy utrudniającej włamanie do
    domu. Zawodowy złodziej przed dokonaniem włamania dość długo obseruje obiekt
    i poznaje zachowania domowników i stara się zdobyć jak największą ilość
    informacji.
    Natomiast w przypadku gówniarzy wystarczy żeby w domu i przed domem zapaliło
    się światło i usłyszeli tekst pod swoim adresem "ja wam kur.... dam", żeby
    mieli miękko i ciepło w gaciach i nie wiedzieli, którędy spieprzać.

    > Zlosc sasiada zalezy wylacznie od parametrow syreny - glosnosci i czasu
    > dzialania.

    W nocy jak obudzi człowieka kilka razy nawet najcichszy alarm to będzie
    wkur....

    > Przy czujkach zewnetrznych tez ? ja mam z solidem inne doswiadczenia -
    > jada, potem dzwonia, nie czepiaja sie.

    Jaką największą ilość interwencji w przeciągu miesiąca miałeś ?

  • 32. Data: 2010-09-07 15:54:37
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Plumpi pisze:

    > Widzę, że nigdy nie miałeś do czynienia z ww czujkami.

    Z montowanymi poza budynkiem nie, ale pamiętam jakiś artykuł i nie
    wyglądało tam, że trzeba je mocować jakoś bardzo wysoko.

> [...]
    > miejsca kuli ziemskiej, a przy tym wyślą obraz i zdjęcia na serwer, skąd
    > będzie można później w każdej chwili je pobrać w celu rozpoznania

    Gowniarze ze wsi maja kaptury i bejsbolowki i tyle ich poznasz.

    Kamery OK, ale pod warunkiem ze ktos sie w nie bedzie patrzyl.

    > Dla prawdziwego złodzieja tego typu bariery czy zewnętrzne czujki ruchu
    > nie stanowią żadnej przeszkody uniemożliwiającej czy utrudniającej
    > włamanie do domu.

    Czujki nie, zalaczony alarm cichy czyli jak rozumiem syrena na pol mocy
    skraca mu czas na dzialanie - ile moze ukrasc jesli przyjmie zalozenie
    ze ma 3 minuty od wlaczenia ?

    Bizuterie jesli lezy na wierzchu, a jesli nie lezy to stereo moze
    wyniesc dla satysfakcji chyba bardziej, bo juz LCD powyzej 40 cali sie
    slabo zmiesci w limicie czasowym.

    > Zawodowy złodziej przed dokonaniem włamania dość długo
    > obseruje obiekt i poznaje zachowania domowników i stara się zdobyć jak
    > największą ilość informacji.

    Ale to chyba jak licza na wiekszy lup niz przecietna nazwijmy to klase
    srednia, ktora kase ma w banku, bizuterie nowoczesna z plastiku i w
    ogole :-). U mnie w krotkim czasie z dobr szybkozbywalnych to tylko
    audio-video i 1 notebooka mozna wyniesc.

    > W nocy jak obudzi człowieka kilka razy nawet najcichszy alarm to będzie
    > wkur....

    owszem, ale w nocy to akurat zewnetrzne czujki falszywymi alarmami nie
    rzucaly.

    > Jaką największą ilość interwencji w przeciągu miesiąca miałeś ?

    byl taki miesiac ze bylo ich kolo 15-tu.

    KJ

  • 33. Data: 2010-09-07 16:49:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Z montowanymi poza budynkiem nie, ale pamiętam jakiś artykuł i nie
    > wyglądało tam, że trzeba je mocować jakoś bardzo wysoko.

    No właśnie, napisałem chyba wyraźnie "na wyciągnięcie ręki" tj. od 1 do 2m
    wysokości.

    > Gowniarze ze wsi maja kaptury i bejsbolowki i tyle ich poznasz.

    Żebyś się nie zdziwił. Pomimo kapturów i bejsbolówek można rozpoznać osoby
    po ich zachowaniu, sposobie poruszania się, gestykulowania i kilku innych
    szczegółach.

    > Kamery OK, ale pod warunkiem ze ktos sie w nie bedzie patrzyl.

    A wiesz, że rejestratory i kamery także posiadają specjalną funkcję
    rozpoznawania ruchu ?
    W chwili wykrycia ruchu system może zacząć wysyłać obraz na serwer, może
    wysłać SMS-a lub zadzwonić na tel. komórkowy, poprzez który mozna obserować
    co się dzieje na podwórku, czy w domu. W razie stwierdzenia obecności osób
    nieporządanychmożna pojąć akcję np. zadzwonić do firmy ochroniarkiej czy też
    na policję, albo do sąsiada, żeby wyciągnął stara dubeltówkę i zrobił z niej
    użytek ;)

    > Czujki nie, zalaczony alarm cichy czyli jak rozumiem syrena na pol mocy
    > skraca mu czas na dzialanie - ile moze ukrasc jesli przyjmie zalozenie ze
    > ma 3 minuty od wlaczenia ?

    A może jednak 30 minut ?

> [...]
    > :-). U mnie w krotkim czasie z dobr szybkozbywalnych to tylko audio-video

    To różnie bywa. Znam przypadek kradzieży u przeciętnego obywatela. Ani
    majętnego, ani niczym się nie wyróżniającego. Wyczaili, że wyjechał na
    wczasy i mu ogołocili calutkie mieszkanie w bloku, wywożąc nawet meble.
    Włamania dokonali w dzień udając ekipę od przeprowadzek, dlatego żaden z
    sąsiadów nawet nie miał najmniejszych podejrzeń.

    > owszem, ale w nocy to akurat zewnetrzne czujki falszywymi alarmami nie
    > rzucaly.

    Widocznie szły spać :D

    > byl taki miesiac ze bylo ich kolo 15-tu.

    O matko, kto Ci tak spier..... ten system alarmowy ?
    No chyba, że to wszystko były nieudane próby włamania ?

  • 34. Data: 2010-09-07 17:31:56
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > To Satel już likwiduje się?
    > Jakoś o tym nie słyszałem.

    Niczego takiego nie napisalem.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 35. Data: 2010-09-07 18:00:39
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Plumpi pisze:

> [...]
    > obserować co się dzieje na podwórku, czy w domu. W razie stwierdzenia
    > obecności osób nieporządanychmożna pojąć akcję

    jak nie masz umowy z firma ochroniarska to reakcja Policji bedzie
    obawiam sie za dluga, a od sasiadow to ja bym za wiele nie oczekiwal -
    nie maja broni, a samymi rekami czy nawet sztacheta na 2-3
    zdeterminowanych dresow ?
    W przypadku obrony zdrowia i zycia OK, ale nie dla przedmiotow.

    > A może jednak 30 minut ?

    U mnie dojezdzaja w gora 5.
    Jak wiadomo ze zajmie im 30 bo takie a nie inne warunki to duzy problem.
    IMO wtedy raczej brak syreny i ciche monitorowanie takie jak opisales.
    Niech sie poczuja niezagrozeni itd...

    > To różnie bywa. Znam przypadek kradzieży u przeciętnego obywatela. Ani
    > majętnego, ani niczym się nie wyróżniającego. Wyczaili, że wyjechał na
    > wczasy i mu ogołocili calutkie mieszkanie w bloku, wywożąc nawet meble.

    Moze ktorys akurat meblowal nowa chalupe ?

    > O matko, kto Ci tak spier..... ten system alarmowy ?

    Nie wiem czy od razu spierdolil, czujki sa zewnetrzne na budynku i same
    czujki narozne nie byly jakims problemem, to czujka typu bariera (taka
    co patrzy na obie strony wzdluz sciany) lubila sie zalaczyc i ciezko
    powiedziec czy kot, czy ptaki czy slonce - jest na poludniowej stronie.

    Wlasnie dlatego - po doswiadczeniach z czujkami na budynku uwazam, ze
    system z czujkami poza budynkiem jest lepszy - mozesz ustawic je
    schowane w malej architekturze ogrodowej, tak zeby zlodziej ich nie
    wypatrzyl przed akcja, mozna tak ustawic zeby patrzyly na sciany a nie
    siegaly gdzies do krzakow itd... Jendoczesnie montujac puste obudowy na
    zewnatrz tak aby powstala luka bedaca niby zaproszeniem zlodzieja.

    KJ

  • 36. Data: 2010-09-07 18:15:42
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Niczego takiego nie napisalem.

    To jak rozumieć - brak wsparcia technicznego.

    Pozdrawiam emarcin

  • 37. Data: 2010-09-07 18:22:35
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    Tylko jeszcze raz powtórzę za autorem:

    Nie wiem co tu więcej wyjaśniać.

    Poczytaj ze zrozumieniem własne teksty,
    bo że piszesz bez zrozumienia to już wiem.
    Przykłady podane z którymi się zetknąłeś są zupełnie nie na temat.
    Mówią o głupocie i naiwności ludzkiej, a nie działalności TU.
    Ze wszystkiego trzeba umieć korzystać, niestety nieraz wymaga
    to pewnej staranności z naszej strony.

    Pozdrawiam emarcin

  • 38. Data: 2010-09-07 18:34:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "emarcin" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To jak rozumieć - brak wsparcia technicznego.

    O matko !
    Normalnie. Niektóre modele "odchodzą do lamusa" i tak samo jest z CA-10,
    która była niezbyt udanym modelem, a pod względem cenowym jak i technicznym
    zastępują ją kolejne modele Integra i Versa. Podobnie z resztą jak już
    spotkał los CA-64

  • 39. Data: 2010-09-07 18:35:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > patrzy na obie strony wzdluz sciany) lubila sie zalaczyc i ciezko
    > powiedziec czy kot, czy ptaki czy slonce - jest na poludniowej stronie.

    Po pierwsze bariera nie może patrzeć ot tak sobie. Musi posiadać przeszkodę,
    poza którą już nie będzie patrzeć.
    Po drugie aby wyeliminować zwierzeta i ptaki oraz większość innych zakłóceń
    stosuje się bariery dualne lub też bariery dublowane realizujące funkcję
    logiczną AND, odpowiednio umieszczone, żeby widziały ludzi, a jednocześnie
    nie reagowały na ptaki, zwierzynę itd.
    Niestety, jeżeli powieszona jest bariera i ona powoduje fałszywe alarmy to
    znaczy, że projektant systemu niezbyt się rozeznaje do czego ta bariera
    służy i jak nalezy się nią posłużyć, aby było OK.

> [...]
    > krzakow itd... Jendoczesnie montujac puste obudowy na zewnatrz tak aby
    > powstala luka bedaca niby zaproszeniem zlodzieja.

    Nieznajomość systemu przez złodzieja to połowa ochrony. Jednak nie zawsze
    jest to możliwe do zrealizowania, dlatego robi się tzw. układy krzyżowe,
    mówiąc inaczej jedna czujka chroni drugą lub kazda z czujek chroniona jest
    przez inne.

  • 40. Data: 2010-09-07 18:43:00
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > Mówią o głupocie i naiwności ludzkiej, a nie działalności TU.
    > Ze wszystkiego trzeba umieć korzystać, niestety nieraz wymaga

    No tak, typowa zasada: jak skończyły się argumenty to najlepiej jest
    zaatakowac osobę.
    Dlatego ja także Ciebie pozdrawiam, bo dużo zdrówka będzie Ci potrzebne.