    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybór alarmu
    Date: Tue, 7 Sep 2010 20:35:40 +0200

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
    news:i65uka$fu1$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem czy od razu spierdolil, czujki sa zewnetrzne na budynku i same
    > czujki narozne nie byly jakims problemem, to czujka typu bariera (taka co
    > patrzy na obie strony wzdluz sciany) lubila sie zalaczyc i ciezko
    > powiedziec czy kot, czy ptaki czy slonce - jest na poludniowej stronie.

    Po pierwsze bariera nie może patrzeć ot tak sobie. Musi posiadać przeszkodę,
    poza którą już nie będzie patrzeć.
    Po drugie aby wyeliminować zwierzeta i ptaki oraz większość innych zakłóceń
    stosuje się bariery dualne lub też bariery dublowane realizujące funkcję
    logiczną AND, odpowiednio umieszczone, żeby widziały ludzi, a jednocześnie
    nie reagowały na ptaki, zwierzynę itd.
    Niestety, jeżeli powieszona jest bariera i ona powoduje fałszywe alarmy to
    znaczy, że projektant systemu niezbyt się rozeznaje do czego ta bariera
    służy i jak nalezy się nią posłużyć, aby było OK.

    > Wlasnie dlatego - po doswiadczeniach z czujkami na budynku uwazam, ze
    > system z czujkami poza budynkiem jest lepszy - mozesz ustawic je schowane
    > w malej architekturze ogrodowej, tak zeby zlodziej ich nie wypatrzyl przed
    > akcja, mozna tak ustawic zeby patrzyly na sciany a nie siegaly gdzies do
    > krzakow itd... Jendoczesnie montujac puste obudowy na zewnatrz tak aby
    > powstala luka bedaca niby zaproszeniem zlodzieja.

    Nieznajomość systemu przez złodzieja to połowa ochrony. Jednak nie zawsze
    jest to możliwe do zrealizowania, dlatego robi się tzw. układy krzyżowe,
    mówiąc inaczej jedna czujka chroni drugą lub kazda z czujek chroniona jest
    przez inne.