  • 41. Data: 2015-05-06 20:25:05
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2015 20:07:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Strasznie to malutkie. 30x25x30 cm. Jaką to to ma powierzchnię
    > wymiennika? Naprawdę daje szansę na oddanie rozsądnej mocy cieplnej?
    > Przy przepływie rzędu 150 m3/h - jakiej mocy mogę się po tym spodziewać?

    Przy 150m3/h nie spodziewaj sie wiecej niz kilkaset W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2015-05-07 08:57:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Strasznie to malutkie.

    To tylko przykład jak to wygląda.Zamówić możesz dowolnych wymiarów - tak
    samo jak z rekuperatorem jeden ma wymiennik wielkości pidełka od butów i
    pow. wymiany 1m2 a drugi ma metr na półtora i pow. wymiany 100m2.

    > 30x25x30 cm. Jaką to to ma powierzchnię wymiennika? Naprawdę daje szansę
    > na oddanie rozsądnej mocy cieplnej? Przy przepływie rzędu 150 m3/h -
    > jakiej mocy mogę się po tym spodziewać?

    To jest tylko _przykład_ jak to wygląda. Nie wiem czy ten konkretny się do
    czegokolwiek nadaje. A odpowiedzi na Twoje pytania da jak zawsze karta
    katalogowa.

    Zobacz np. tu (link 'katalog'):
    http://www.termex.krakow.pl/produkty,chlodnice-wodne
    -do-kanalow-cno.html

    Model: CNO-160 - IV - 1/2”

    Dla:
    - 140 m3/h
    - 30 stopni C na zewnątrz
    - Temperatury cieczy chodzącej 6 stopni C.
    Dostajesz
    - 14,7 stopni C powietrze na wylocie
    - Moc dokładnie 1kW

    I to jest moc _ciągła_. IMO wystarczy aż z naddatkiem. Pytanie tylko czy
    Twoja PC da 6 stopni za sensowne pieniądze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2015-05-07 08:59:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Przy 150m3/h nie spodziewaj sie wiecej niz kilkaset W :)

    Podałem przykład wcale nie dużej chłodnicy co ma 1kW a na zamówienie można
    zrobić dowolnie większą :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2015-05-07 09:05:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie :) Ile przepchasz, przy nie tak niskim przeplywie, chlodu - 1kW? Maks
    > :)
    > Nie wystarczy.

    Jak zacienisz okna to wystarczy.

    > Co za bzdury i mity Ergie powtarzasz - po Tobie bym sie tego nie
    > spodziewal :)

    Ależ ja nie twierdzę że tak trzeba- sam ten mit wielokrotnie zwalczałem, ale
    w _mojej_ okolicznej praktyce tak po prostu jest. Jak tkoś ma podłogówkę to
    prawie zawsze płyki.

    > Mam podlogowke i jakies 20% plytek, reszta to panele (znam wielu co ma na
    > podlogowce drewno).

    Widocznie masz bardziej uświadomionych znajomych niż ja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2015-05-07 09:20:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 08:59:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Podałem przykład wcale nie dużej chłodnicy co ma 1kW a na zamówienie można
    > zrobić dowolnie większą :-)

    Powietrze przy 140m3/h i roznicy temp. 24stC (30stC VS 6stC) jest w stanie
    przetransportowac 938W, wiec ta chlodnica nie ma pelnych 1kW ;) Mozesz ja
    sobie powiekszac nawet czterokrotnie a i tak przy 140m3/h nie
    przetransportujesz wiecej niz 938W. Piszesz o mocy ciaglej.. No nie do konca,
    bo 30stC powietrza to jest w najwieksze upaly w poludnie. Pozatym jest zwykle
    26-28stC i moc tej chlodnicy spada wtedy do 780W. Ciepla noca przy 20stC
    do 540W. Czyli srednia ciagla moc wyjdzie w granicy 800W maksymalnie.
    Jak chcesz miec 3kW to musisz juz pedzic wentylacje 525m3/h non stop, a to
    w standardowo wykonanej instalacji bedzie powodowac szum (dokuczliwy przede
    wszystkim przy spaniu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2015-05-07 09:25:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 09:05:34 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jak zacienisz okna to wystarczy.

    Spytaj ludzi ktorzy maja GWC ale takie porzadne z duzymi chlodnicami i wyciagaja
    z tego ~1kW. Kazdy Ci powie (na forum muratora jest takich wielu) ze to nie
    daje kompletnie NIC :) Nawet stajac bezposrednio pod nawiewem nie ma uczucia
    chlodu - dopiero jak reke przylozysz to czuc, ze lekko chlodniej wieje).

    W skali domu 1kW to jest kropla w morzu (tyle wpada jednym okienkiem w upaly).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2015-05-07 09:48:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 08:59, Ergie pisze:

    > Podałem przykład wcale nie dużej chłodnicy co ma 1kW a na zamówienie
    > można zrobić dowolnie większą :-)

    No to najważniejsze pytanie: ile to kosztuje.

    --
    MN

  • 48. Data: 2015-05-07 09:51:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 09:20, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > w standardowo wykonanej instalacji bedzie powodowac szum (dokuczliwy przede

    Przy niespełna 300 m3/h wychodzi już prawie 2 kW w upalny dzień. Brzmi
    już całkiem zachęcająco - o ile cena nie jest z kosmosu. Taki konwektor
    wyciągnie i ponad 3 kW ale wtedy zaczyna całkiem solidnie hałasować. No
    i kosztuje ze 2500 zł.

    --
    MN

  • 49. Data: 2015-05-07 10:02:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 09:25, Adam Sz. pisze:
    > W skali domu 1kW to jest kropla w morzu (tyle wpada jednym okienkiem w upaly).

    Czyli 1 kW chłodzący to jakby jedno okno zaciemnione.

    Wiadomo, że w upały okna warto zasłonić i ten 1 kW faktycznie może dać
    szansę, że w domu będzie 2 st chłodniej. A to już całkiem sporo: zamiast
    28 st jest 26.

    --
    MN

  • 50. Data: 2015-05-07 10:03:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 09:48, Marcin N pisze:

    > No to najważniejsze pytanie: ile to kosztuje.

    Już widzę cenę. Około 1150 zł za wymiennik o mocy 1 kW przy strumieniu
    140 m3/h.

    --
    MN