  • 71. Data: 2015-05-08 11:27:48
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Tak Was czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że jestem jakiś inny.

    To tak jak każdy - każdy jest jedyny i wyjątkowy :-)

    > Mam zwykłą wentylację grawitacyjną i to kiepską, ale nie marzą mi się
    > jakieś wielkie nakłady na robienie mechanicznej.

    Jakbym miał to też bym nie zmieniał.

    > Absolutnie nie mam ciągot do jakiejkolwiek klimatyzacji. Po co?

    Nic na siłę. Ja też nie mam klimy a zrobię dopiero jak odczuję taką
    potrzebę.

    > Generalnie jest lato - jest ciepło. Tylko się cieszyć. Jak chata względnie
    > ocieplona, to wewnątrz domu naprawdę na palcach jednej ręki można policzyć
    > dni, w których rzeczywiście będzie tak gorąco, że trudno wysiedzieć.

    Prawda.
    Ale pamiętaj że każdy jest "jedyny i wyjątkowy" i mam np. kolegę z którego
    dosłownie leje się już przy +23 a przy +25 o jakimkolwiek ruchu nie ma mowy.

    Osobiście w poprzednim domu klimatyzacji używałem bardzo sporadycznie, ale
    już np. w samochodzie jest dla mnie obowiązkowa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2015-05-08 11:38:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 maja 2015 10:29:46 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > naprawdę na palcach jednej ręki można policzyć dni, w których
    > rzeczywiście będzie tak gorąco, że trudno wysiedzieć.

    Generalnie masz racje. Ja przy budowie przygotowalem sobie GWC - zakopalem
    (a wlasciwie rure polozylem i zasypalem) 100mb rury wodnej PE32, mam ja
    wyprowadzona przy rekuperatorze - mialem w pozniejszym czasie robic
    GWC wodne do chlodzenia domu. W zasadzie potrzebuje tylko kupic chlodnice
    (~1,5-2k) i zalac rure glikolem zeby to zaczelo dzialac - pol dnia roboty.

    Ale juz teraz wiem, ze tego nie zrobie - raz, ze te GWC nawet przy mocach
    1-1,5kW nic nie da, a dwa ze rzeczywiscie takie bardzo gorace dni mozna
    zliczyc na palcach jednej reki drwala po przejsciach :)

    Do tego mam b. duze i urzadzone normalnie piwnice - przynajmniej mam
    dodatkowa motywacje zeby zejsc na dol pocwiczyc, bo tam zawsze 18-20stC jest :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2015-05-08 12:14:21
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 maja 2015 09:00:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    wentylatorem. Zimna woda z kranu. Nie działa.

    > a ja favorita, woda ze studni - niby dzialalo ale słabo. Odkąd załozyłem zewnetrzne
    rolety nie ma specjalnego problemu z przegrzewaniem a wynalazek poszedł w odstawke.

    > b.

    To my mamy obcykane i możemy z uśmiechem patrzeć na teoretyczne rozważania. Napisałem
    że nie działa bo działa tak marnie jak by nie działało.

  • 74. Data: 2015-05-08 14:19:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-08 o 11:19, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wyjdzie jak to się mówi w praniu - tyle że wtedy może być za późno :-)
    >
    > Ja jak pisałem od początku byłem przygotowany na klimę nic tylko kupić i
    > wpiąć. Ale okazało się że dwa poprzednie lata mnie do tego nie "zmusiły"
    > i ciągle jej nie mam. Mój warunek graniczny to powyżej +25 wewnątrz. Ale
    > nie wykluczam tego że się zmieni bo skoro przez dwa lata nigdy tak nie
    > było to jak raz przez kilka dni będzie to nie wiem czy warto się brać do
    > roboty, a za 2K to można sporo zimnego piwa kupić :-)

    No i o tym właśnie mówię :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 75. Data: 2015-05-08 14:25:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-08 o 11:38, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > dodatkowa motywacje zeby zejsc na dol pocwiczyc, bo tam zawsze 18-20stC jest :D

    Ja piwnic nie mam. Dom typu typowy klocek-sześcian z lat 80./90. W lecie
    na parterze jak się wchodzi z dworu zawsze jest dużo niższa temperatura
    i przyjemnie. Jedynie na piętrze, czyli m.in. w sypialni bywa za gorąco.
    Ale tu jeszcze jest zapewne pole do popisu w kwestii ocieplenia
    stropodachu. W tej chwili leży tam jedynie jakaś nie za gruba warstwa
    starej wełny. Docelowo chciałem tam wdmuchiwany styropian dać, ale póki
    co musiałem zrezygnować z powodów budżetowych. Ale to wszystko i tak
    myślę do przeżycia. Ja tam w lecie się po prostu cieszę, że wreszcie
    jest ciepło i słonecznie. A że się człowiek trochę spoci - cóż, taka
    nasza natura ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /