    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wymiana drzwi w starym budownictwie
    Date: Thu, 01 Mar 2012 20:04:11 +0100

    Witam
    Stara kamienica, ściany grube na 32-35cm, futryny drzwi drewniane, drzwi
    drewniane, wypaczone i każde inne, rozmiary od 76 do 95cm, chyba nie mam
    ani jednej pary takich samych drzwi na całym piętrze.
    Przykład:
    https://lh4.googleusercontent.com/-deiWp3qCBeM/T0_F4
    a7fFYI/AAAAAAAAACM/e7SZEZjBTpE/s640/drzwi.jpg
    (te są chyba w najlepszym stanie ze wszystkich)

    Trzeba by to wymienić, choćby dlatego że są tak wypaczone, że się
    zamykać nie chcą (a jak się zamkną to szpara na dole/górze ma kilka cm).
    Progi - wklęsłe na środku, wydeptane na krawędziach, kiwają się i
    uginają - też niefajne (a najchętniej progów w ogóle bym się pozbył).
    Przy okazji jest robione "trochę więcej" (podłogi, gipsy, obniżenie
    sufitu z 3.5m itp) i całkowite wywalenie takich drzwi razem z futryną i
    progiem też by nie było problemem.

    Z praktyki w tym budynku wiem, że po wywaleniu "skrzynki" futryny - będę
    miał gruby armagiedon - otwór w ścianie jest plus/minus 5cm krzywy,
    sterczące cegły itp, więc będzie to trzeba ładnie obrobić, choćby
    kartongipsem - i tego się nie boję.

    Co radzicie? Co robić, jak zamontować, co wyrwać?
    Czy zostawiać stare "skrzynki" drzwi, a wstawić wewnątrz nich nową
    "wąską" framugę nowocześniejszych drzwi? Ale to na szerokość (pomijając
    wysokość) nijak mi sie nie skomponuje...
    Czy wyrwać wszystko i zrobić choćby z kartongipsu lub otynkowanego
    gazobetonu-suporexu-czegoś ładne i standardowego rozmiaru otwory na
    "współczesne" futryny?
    Ostatecznie - zamawianie u "prawdziwego stolarza" "prawdziwych drzwi"
    robionych do wymiaru i do istniejących futryn - jest możliwe, ale
    finansowo bez sensu chyba... zwłaszcza że muzeum ani retro z tego i tak
    nie robię.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173