  • 1. Data: 2009-07-02 16:09:23
    Temat: Wynajem mieszkania, które jest w trakcie spłaty kredytowej
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    Witam, przymierzam się do zakupu mieszkania na kredyt. Ponieważ mieszkanie
    jest bardzo przestronne (ok. 90m2) i jest w stanie developerskim, to planuję
    podzielić je na dwa odrębne mieszkania, a następnie jedno z nich wynajmować
    (w trakcie spłacania kredytu). Orientujecie się może czy takie działanie
    jest zgodne z prawem i czy nie ma tutaj żadnych przeciwskazań techniczno -
    organizacyjnych?

  • 2. Data: 2009-07-02 16:25:48
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Konrad" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wynajmować (w trakcie spłacania kredytu). Orientujecie się może czy takie
    > działanie jest zgodne z prawem i czy nie ma tutaj żadnych przeciwskazań

    krótko mówiąc - nie ma :)

    @

  • 3. Data: 2009-07-02 20:50:14
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    > "Konrad" <k...@o...pl> wrote in message
    >
    > krótko mówišc - nie ma :)
    >
    > @

    A gdybym chciał sprzedać to jedno mieszkanie (czyli de facto pół mojego
    mieszkania)? Czy jest to wykonalne?

  • 4. Data: 2009-07-03 05:19:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A gdybym chciał sprzedać to jedno mieszkanie (czyli de facto pół mojego
    > mieszkania)? Czy jest to wykonalne?

    Nie da się sprzedać połowy. Trzeba więc mieszanie notarialnie - urzędniczo
    podzielić. Musisz mieć najpierw zaświadczenie z PINBu o samodzielności dwóch
    cześci (oddzielne instalacje, wejście itd.) a potem akt notarialny który
    ustanowi nowe lokale.

  • 5. Data: 2009-07-03 07:14:27
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

> [...]
    > podzielić. Musisz mieć najpierw zaświadczenie z PINBu o samodzielności
    > dwóch cześci (oddzielne instalacje, wejście itd.) a potem akt notarialny

    I to wszystko dotyczy także sytuacji kiedy mieszkanie jest w trakcie
    spłacania kredytu? Innymi słowy mówiąc czy można dokonać podziału kiedy
    mieszkanie nie jest jeszcze moją własnością (do momentu spłaty wszystkich
    rat właścicielem jest przecież bank)?

  • 6. Data: 2009-07-03 07:54:23
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Nie wprowadzajcie człowieka w bład. Nie wolno tego samowolnie robić
    Gdyby to był domek jednorodzinny i nienaruszyłbyś konstrukci ani elewacji to
    można by było . W przypadku bydynku wielorodzinnego koniecznym jest
    wykonanie projektu i uzyskanie pozwolenia "na budowę" tj. na zmianę.
    Przecież drugie mieszkanie musi mieć dodatkowe włączenia do kominów i
    kanalizacji oraz ewentualne zmiany obiegu CO. Problemów może być więcej. A
    jak zrobisz to samowolnie to pojawi się problem z Nadzorem Budowlanym i
    kary. Porozmawiaj z administratorem budynku który odpowiada za kontole stanu
    technicznego budynku (tzw. roczne i pięcioletnie)
    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2009-07-03 11:15:27
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT Konrad scripsit:

    > I to wszystko dotyczy także sytuacji kiedy mieszkanie jest w trakcie
    > spłacania kredytu?

    To dotyczy każdej sytuacji sprzedaży połowy mieszkania.

    > Innymi słowy mówiąc czy można dokonać podziału kiedy
    > mieszkanie nie jest jeszcze moją własnością (do momentu spłaty wszystkich
    > rat właścicielem jest przecież bank)?

    Mieszkanie jest w całości twoją własnością. Bank ma tylko wpisaną hipotekę do
    księgi wieczystej.

    --
    Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl

  • 8. Data: 2009-07-03 16:09:35
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kary. Porozmawiaj z administratorem budynku który odpowiada za kontole
    > stanu technicznego budynku (tzw. roczne i pięcioletnie)

    To ty nie wprowadzaj w błąd, albo przynajmniej czytaj ze zrozumieniem. Do
    podziału nieruchomości notarialnej nie jest potrzebne PnB. Jest ono
    potrzebne do przebudowy mającej usamodzielnić lokale. I to też nie zawsze.
    Ale jak na razie trwa budowa tego bloku i zmiany te są do wykonania w ramach
    aktualnego PnB dewelopera. Nie ma też innego PB na domki jednorodzinne.
    Dołożenie choćby ścianki działowej wymaga PnB.