  • 11. Data: 2012-06-17 21:10:14
    Temat: Re: Wyprowadzenie kanalizacji z budynku
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Nie. Szczelnie ubić wełną każdy wlot.

    Marek

  • 12. Data: 2012-06-17 21:16:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 00:02, kiki pisze:

    > Otulina nic nie da. Zamarznie i tak tylko chwilę później.
    > Wszystko co niesie wodę ma być poniżej metra dziesięć centymetrów.
    > Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    > usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)

    Zlituj się...

    Ścieki są ciepłe i płyną, więc zamarznąć nie ma szansy.

    No chyba że masz jakąś dziką konstrukcję, że ścieki ci przepływają przez
    wymiennik cieplny i ogrzewają powietrze do wentylacji, ale to by było
    chore ;)

  • 13. Data: 2012-06-17 23:35:53
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Zlituj się...
    >
    > Ścieki są ciepłe i płyną, więc zamarznąć nie ma szansy.

    Jak dla mnie to puść sobie i w rynsztiku albo po ziemi po prostu :-)

    http://www.google.com/search?hl=pl&q=zamarza+kanaliz
    acja

  • 14. Data: 2012-06-17 23:39:59
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message

    > Co ty nie powiesz kiki. U mnie kanał z domu wychodzi 40cm pod ziemią a
    > dokładnie kostką. Najpierw pod kostką a potem pod trawnikiem. Ta część
    > pod

    jest wyszukiwarka. Wpisz "zamarzła kanalizacja" i poczytaj. Skoro są jakieś
    warunki to trzeba z nich skorzystać.

  • 15. Data: 2012-06-18 05:26:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Jak dla mnie to puść sobie i w rynsztiku albo po ziemi po prostu :-)
    >
    > http://www.google.com/search?hl=pl&q=zamarza+kanaliz
    acja

    "Kilka lat temu też mnie taka przyjemność spotkała, skończyło się na
    odkopaniu (odkuciu wręcz) odcinka rury przy konkretnym mrozie i wstawienia
    nowej...
    Korek w rurze to była nie tylko zamarznięta woda plus "dodatki"- przede
    wszystkim kłębki papieru toaletowego z "wyższej półki"- ten bowiem, w
    przeciwieństwie do tańszych wersji słabo rozpada się w wodzie. Takiego korka
    Karcher z gorącą wodą nie przebił.
    Oczywiście winę za zakorkowanie rury ponosił zbyt słaby spad w kierunku
    szamba. "

    30cm pod ziemia.

    nie można przesadzić z tą płytkością i trzeba mieć odpowiednei spadki...

  • 16. Data: 2012-06-18 08:57:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2012 18:30:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > U?ytkownik "kiki" <l...@l...net> napisa? w wiadomo?ci
    > Co ty nie powiesz kiki. U mnie kana? z domu wychodzi 40cm pod ziemi? a
    > dok?adnie kostk?. Najpierw pod kostk? a potem pod trawnikiem. Ta cz?? pod
    > trawnikiem to jakie? 20-30cm a samo wej?cie do szamba to mo?e ju? z 15-20cm
    > gruntu nad rur?. Rura 160tka. Mimo t?gich mroz?w ani razu nigdy mi nic nie
    > zamarz?o.

    Kłopot może byc jak się zimą nie dopilnuje i szambo się zapęłni i ścieki będą stały w
    rurze. Wtedy jest ryzyko że zamarznie.

  • 17. Data: 2012-06-18 09:31:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-17 14:39, Boban pisze:
    > To nieprawda. Ja mam rurę do szamba puszczoną na pewno powyżej granicy
    > przemarzania i nie mam żadnych kłopotów. Jeśli nawet coś tam przymarznie to
    > starczy jeden prysznic czy ranne mycie aby wszystko odmarzło i pięknie
    > spłynęło. Zewnętrzna rura kanalizacyjna ma minimum fi 160 i nawet jak coś
    > tam zamarznie to nigdy w całym przekroju ale na dnie.
    Ok, ale masz pewnie puszczoną pod ławami? A co w przypadku stojącego już
    budynku? Odkopać fundament na jakimś małym odcinku aż do ław, w środku
    zrobić dziurę w podłodze i spróbować puścić rurę pod ławą? Obawiam się,
    że ziemi w tym miejscu za dobrze nie zagęszczę, zresztą chyba nie
    powinno się tego zrobić, żeby rury nie rozwalić. Obawiam się jakiegoś
    osiadania budynku w tym miejscu.
    Druga opcja to dziura w fundamencie - wtedy pewnie trzeba ten fundament
    ponownie zaizolować w tym miejscu?

    Maciek

  • 18. Data: 2012-06-18 09:40:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >Kłopot może byc jak się zimą nie dopilnuje i szambo się zapęłni i ścieki
    >będą stały w rurze. Wtedy jest ryzyko że zamarznie.

    Moje szambo to trzy komory po 2,3m3 . Wlot do szamba i następne przejścia
    między komorami są zasyfonowane i tak zrobione że w tej rurze
    doprowadzającej ścieki na odcinku około 4 metrów ścieki zawsze stoją do
    połowy rury. Na początki panikowałem i myślałem że będą kłopoty ale już 6
    lat tak jest i ani razu nie zamarzło a u mnie mrozy i do -29stC bywają.

    Marek

  • 19. Data: 2012-06-18 09:41:05
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 17 Cze, 23:39, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote in message

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2214290.html
    >
    > jest wyszukiwarka. Wpisz "zamarz a kanalizacja" i poczytaj. Skoro s jakie
    > warunki to trzeba z nich skorzysta .

    jakby kanaliza była na 1,10m to szambo by musiałobyć strasznie
    głębokie. W praktyce dasz kanalizę na 50cm i przez 50 lat nie
    zamarznie.

  • 20. Data: 2012-06-18 09:47:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2012 09:31:31 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > �e ziemi w tym miejscu za dobrze nie zag�szcz�, zreszt� chyba nie
    > powinno si� tego zrobi�, �eby rury nie rozwali�.

    Powinno się. Ja mam ponad 100metrów przyłącza kanalizacyjnego. Z pewnych względów
    zakopane płytko- od 40 do 60cm no i spadek tez trochę mniejszy jak w ksiązkach piszą.
    Poniewaz jest to na poboczu drogi po której zdarza sie że i ciężarówka 20 ton
    przejedzie to musiałem to dobrze zagęścić. Duza ciężka płytowa zagęszczarką jezdziłęm
    kilkanascie razy tam i z powrotem w miejscu gdzie zakopana ta kanaliza. 4 lata mineły
    i jest wszystko ok, nic nie zamarzło, nic nie pękło.