  • 21. Data: 2012-06-18 09:51:57
    Temat: Re: Wyprowadzenie kanalizacji z budynku
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2012 09:40:17 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Moje szambo to trzy komory po 2,3m3 . Wlot do szamba i następne przejścia
    > między komorami są zasyfonowane i tak zrobione że w tej rurze
    > doprowadzającej ścieki na odcinku około 4 metrów ścieki zawsze stoją do
    > połowy rury. Na początki panikowałem i myślałem że będą kłopoty ale już 6
    > lat tak jest i ani razu nie zamarzło a u mnie mrozy i do -29stC bywają.

    I raczej nie zamarznie juz. Ścieki to nie czysta woda i pewnie w 0st nie zamarzają.
    Dodatkowo pewnie ciągle jakies tam procesy biologiczne zachodza i temperatura jest
    wyższa.

  • 22. Data: 2012-06-18 09:54:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 23:35, kiki pisze:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Jak dla mnie to puść sobie i w rynsztiku albo po ziemi po prostu :-)

    Przesadzasz w drugą stronę.

  • 23. Data: 2012-06-18 09:59:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Dodatkowo pewnie ciągle jakies tam procesy biologiczne zachodza i
    >temperatura jest wyższa.

    Ano właśnie. Bakterie swoje robią.

    Marek

  • 24. Data: 2012-06-18 17:36:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-18 09:47, Kris pisze:
    > Powinno się. Ja mam ponad 100metrów przyłącza kanalizacyjnego. Z pewnych względów
    > zakopane płytko- od 40 do 60cm no i spadek tez trochę mniejszy jak w ksiązkach
    > piszą. Poniewaz jest to na poboczu drogi po której zdarza sie że i ciężarówka 20
    > ton przejedzie to musiałem to dobrze zagęścić. Duza ciężka płytowa zagęszczarką
    > jezdziłęm kilkanascie razy tam i z powrotem w miejscu gdzie zakopana ta kanaliza.
    > 4 lata mineły i jest wszystko ok, nic nie zamarzło, nic nie pękło.
    To teraz pytanie: jakie rury się do tego stosuje. Oglądałem sobie jakieś
    plastiki w znanych sieciach budowlanych i może po prostu patrzyłem na
    niewłaściwy towar :-)
    Maciek

  • 25. Data: 2012-06-18 17:47:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
    > To teraz pytanie: jakie rury się do tego stosuje. Oglądałem sobie
    > jakieś plastiki w znanych sieciach budowlanych i może po prostu
    > patrzyłem na niewłaściwy towar :-)

    instalacje kanalizacyjne zewnętrzne robi sie z rury żółtej.

  • 26. Data: 2012-06-18 19:38:16
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 17 Cze, 10:27, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jezu....  kiki...
    >
    > wod trzeba dawa poni ej strefy przemarzania i to jest realne.
    >
    > kanalizacje zwykle daje sie p ycej szczeg lnie ze zwykle wchodz jakie
    > uzale nienia zwi zane z rz dnymi odej cia. Szczerze powiem e nie s ysza em
    > jeszcze eby komu zamarz a kanalizacja nawet w opowie ciach pracownikach
    > firm wodoci gowych, za to zamarzaj ce przyt acza wodne (te zrobione zbyt
    > p ytko) to cz ste zdarzenie.

    Jak prowadziłem pogotowie to miałem kilka takich przypadków ale to
    daawno było :)
    Groźniejsze niż głębokość są za małe spadki. Przy prawidłowym odpływie
    nie zamarznie.

    > I tutaj uwaga, 90% przej do wody zrobionych przez budowla c w na etapie
    > robienia fundament w jest zrobiona nad awami czyli na g boko ci ok 80 cm
    > to jest za wysoko, woda musi by poni ej strefy przemarzania.

    Ale za to robią tanio i szybko.

    pozdrawiam Piotr

  • 27. Data: 2012-06-18 20:27:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Boncza wrote:

    > Jak prowadziłem pogotowie to miałem kilka takich przypadków ale to
    > daawno było :)
    > Groźniejsze niż głębokość są za małe spadki.
    dokłądnie

    > Przy prawidłowym odpływie
    > nie zamarznie.

    > Ale za to robią tanio i szybko.

    jak trafią na kompetentengo instalatora to potem płącą drugi raz sporo
    więcej:

    wykucie wielkiej dziury w chudziaku, zrobienie wykopu na 1.4m w głąd druga
    wielka dziura po przeciwnej stronie, grzebanie się pod ławą, zasyp ubijanie
    zalewanie itd...

  • 28. Data: 2012-06-19 08:26:37
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Ok, ale masz pewnie puszczoną pod ławami? >

    Ależ skąd. Doprowadzenie wody pod ławą a kanaliza zdecydowanie nad. Jakbym
    dał kanalizę pod ławą to musiałbym się strasznie z szambem zagłębić aby
    zachować spadek.

    Odnośnie rur do kanalizy zewnętrznej - one są pomarańczowe.

  • 29. Data: 2012-06-20 08:20:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > instalacje kanalizacyjne zewnętrzne robi sie z rury żółtej.

    pomarańczowej :)

    Marek

  • 30. Data: 2012-06-20 08:25:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2012 19:38, Piotr Boncza pisze:

    > Groźniejsze niż głębokość są za małe spadki. Przy prawidłowym odpływie
    > nie zamarznie.

    Dokładnie. Zwłaszcza że małe spadki są groźne nie tylko przy okazji mrozów.