  • 31. Data: 2014-07-21 09:01:32
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-20 23:30, HANA pisze:

    > zmien geodete

    Ta dokładność nie dotyczy konkretnego geodety, tylko polskich przepisów.
    Dom ma być wytyczony z dokładnością 10 cm.

    > tradycja nie szkielet

    Być może. Dla szkieletówek chyba ciągle nie ma polskich norm.

    > hmmm co to jest typowy wymiar?

    Nie "typowy wymiar", tylko "typowa miara". Miara do mierzenia długości.

    > pytaj Budynia

    Budyń - opowiadaj.

    > taaaa.....
    > a jaka jest roznica miedzy 1000 mm a metrem?
    > 10%???

    Chodzi o dodawanie się błędów pomiarowych. Jedna deska z dokładnością do
    1 mm, ale 10 desek - błąd może się skumulować i wyjść 5mm.

    > ja akurat wiem jak to wszystko ma wygladac u Ciebie i na podstawie tego
    > pisze
    > cala reszta usnetu pisze na podstawie Twoich zapytan
    > chcesz tani fundament?
    > tradycyjny z trzykrotnym odcieciem podciagania kapilarnego
    > chcesz zeby nie wysadzilo - lawy 1,2 m pod poziomem gruntu

    Noż kurczę. Wszędzie czytam, że na moim gruncie fundament wcale nie
    wychodzi taniej niż płyta fundamentowa. Mam glinę do 3m głębokości z
    małą ilością piachu. Wilgoć 1m pod gruntem. Podobno idealne warunki na
    płytę. Sam już nie wiem, co lepsze...

    --
    MN

  • 32. Data: 2014-07-21 10:26:17
    Temat: Re: Wytyczanie domu na dzia�ce - czy mog� samodzielnie?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 23:30:28 UTC+2 użytkownik HANA napisał:

    > pytaj Budynia

    a ja to niemiarodajny jestem :) Jak wylewalem beton to sobie prowadnice zrobilem
    wczesniej i mam tak gladko jak nikt inny. Tyle ze ja po prostu wprawy w rekach nie
    mam jak betoniarze i musialem sobie radzic po swojemu. Nie dlatego ze potrzebuje az
    tak rowno :)
    Z drewnem to samo - nie wieiedzialem na jakie bledy mozna sobie pozwolic to staralem
    sie robic dokladnie. I tak jakos wyszło :-)

    b.

  • 33. Data: 2014-07-21 10:58:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 21:26:00 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > spróbuj. Dowiesz się co to własność :)

    Wlasnosc to "moje" i z "moim" moge robic co mi sie zywnie podoba. Z ziemia
    nie moge. Nawet SWOJEGO (zasadzonego 10 lat temu) drzewa na SWOJEJ ziemi
    nie moge sciac :-) Jestesmy zwyklymi niewolnikami systemu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2014-07-21 11:00:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 21 Jul 2014 01:58:06 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Wlasnosc to "moje" i z "moim" moge robic co mi sie zywnie podoba.

    chyba na środku pustyni. NIgdy nie możesz robic tego co chcesz. Tak
    działa społeczeństwo. Zawsze są jakieś ograniczenia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2014-07-21 11:16:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 11:00:58 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > chyba na środku pustyni. NIgdy nie możesz robic tego co chcesz. Tak
    > działa społeczeństwo. Zawsze są jakieś ograniczenia.

    Tak wsiakles w ten system ze wydaje Ci sie, ze to jest normalne. Dla mnie
    nie jest :) EOTuje bo mam troche roboty :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2014-07-21 11:19:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 21 Jul 2014 02:16:54 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Tak wsiakles w ten system ze wydaje Ci sie, ze to jest normalne. Dla
    > mnie nie jest :) EOTuje bo mam troche roboty :D pozdr.

    to zacznij od uwolnienia siebie od roboty, niewolniku :)

  • 37. Data: 2014-07-21 12:15:24
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ta dokładność nie dotyczy konkretnego geodety, tylko polskich przepisów.
    > Dom ma być wytyczony z dokładnością 10 cm.

    Bo to wlasnie Polska
    co z tego ze dom ma byc wytyczony z dokladnoscia 10 cm skoro ma byc od
    granicy 4m
    nie 3,90 nie 4,10 a 4
    i kop sie z koniem

    > Być może. Dla szkieletówek chyba ciągle nie ma polskich norm.

    Sa przyjete kanadyjskie, stad czesta nazwa kanadyjczyk

    > Nie "typowy wymiar", tylko "typowa miara". Miara do mierzenia długości.

    a no tu sa wlasnie niuanse technologii wykonania
    u mnie wszyscy dostaja takie same miary tego samego producenta
    za uzycie jakiejs innej mozna oberwac po premi a w skrajnym przypadku nawet
    wyleciec z roboty.

    [cut]

    > Chodzi o dodawanie się błędów pomiarowych. Jedna deska z dokładnością do 1
    > mm, ale 10 desek - błąd może się skumulować i wyjść 5mm.

    a tu bedzie rachunek prawdopodobienstwa
    jesli blad masz rzedu 1 mm a przy dokladnym cieciu jest zazwyczaj mniejszy
    to czasami masz -1mm a czasami +1mm
    max co wyszlo na montazu przy domu 23m dlugim to bylo 3 mm
    pucka w ruch i na 6 czy 7 laczeniach po paru uderzeniach blad zniknal.
    Wazne zestawic sciany, polapac sciskami i "trytkami" zeby na leb nie spadlo,
    wszystko dopasowac i spionowac a dopiero potem skrecac.

> [...]
    > ilością piachu. Wilgoć 1m pod gruntem. Podobno idealne warunki na płytę.

    juz sprawdzam jak to cenowo:
    masz tak mniej wiecej razem z garazem 135 m2
    praktycznie tylko jedna sciana wewnetrzna
    grubo liczac 150 pln/m2 daje nam 20250 pln
    ocieplony, zaizolowany, z rozprowadzona kanalizacja.
    liczac dokladniej:
    masz 59 mb scian
    lawa 0,30x0,40x59=7,08 m3 betonu, jak raz jedna popmpogruszka = 2000pln
    stal max 1000 pln
    bloczki 1500 szt po? no nawet 5 pln = 7500 pln
    zasypka 4 kursy po 500 = 2000 pln
    chudziak liczac nawet 15 m3 = 3000 pln
    ocieplenie izolacje i kanaliza max 2000 pln
    Mamy razem 17500
    robocizna jakies 2500 roboty dla 2 ludkow na tydzien max.
    masz 20 tys za tradycyjny fundament na gotowo.
    plyta to cos kolo 250-300 pln za m2 jak dobrze slyszalem...
    czyli prawie dwa razy drozej.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 38. Data: 2014-07-21 17:31:13
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 08:31:04 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > wyci�ganie kasy, czy ma to jakie� logiczne uzasadnienie?

    wytyczenie jest po to zebys wiedzial gdzie budujesz, a obmierzasz zebys
    wiedzial czy ci sie udało :) O ile w budynku to juz sie nie pomylisz - to z
    przyłączami różnie bywa. Bo na koniec obmierzasz wszystko, przylacza,
    studnie, place, oczyszczalnie szambo itp.

    Jak sam wytyczy to na samym koncu sie zdziwi ze budowlancy przyjdą po
    dopłatę bo budynek 0,5m dłuższy w związku z tym długości ścian murowanych
    się zwiększają, powierzchnia do malowania tez powierzchnia elewacji też itd
    itp

  • 39. Data: 2014-07-21 18:08:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 17:31:13 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:

    > Jak sam wytyczy to na samym koncu sie zdziwi ze budowlancy przyjd? po
    > dop?at? bo budynek 0,5m d?u?szy w zwi?zku z tym d?ugo?ci ?cian murowanych
    > si? zwi?kszaj?, powierzchnia do malowania tez powierzchnia elewacji te? itd
    > itp

    Jezeli ktos sie na 10-15m potrafi machnac o pol metra to nie powinien sie
    brac za wytyczanie budynku :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2014-07-21 22:09:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-07-21 10:58, Adam pisze:
    > Nawet SWOJEGO (zasadzonego 10 lat temu) drzewa na SWOJEJ ziemi
    > nie moge sciac :-)

    Już niedługo. Trybunał Konstytucyjny uznał za sprzeczne z ustawą
    zasadniczą zapisy dotyczące wycinki drzew na własnych działkach.
    Ustawodawca dostał 1,5 roku na zmianę przepisów.

    Pozdrawiam,
    MW