  • 101. Data: 2011-03-15 14:26:32
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 10:34:02 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Moja ściana ma 24+15styro+1,5+0,5 tynk co daje 41cm, 1W to 36+2*1,5cm=39cm.
    > 2cm różnicy na 41cm jest niewidoczne, ale ja mam 2*cieplejszą ścianę i
    > glify okna ocieplone, w 1W ściana przy oknach będzie przemarzać,
    > po paru latach wokół okien będą czarne obwódki z pleśni.

    A masz przy montażu okien zastosowałeś fartuchy epdm? Jeśli nie -
    kwestią czasu jest kiedy będziesz miał czarne obwódki.

    --
    ŁC
    Człowiek nie sznurek, wszystko wytrzyma

  • 102. Data: 2011-03-15 18:35:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 10:13:45 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No tak mało precyzyjnie napisałem. Niby jak te glify mają przemarzać
    > skoro ściana jest ciepła -
    Wcale nie jest ciepła, przy mrozie -20st a w środku +20 masz połowę ściany
    w temp<0, narożniki z racji tego że są z dwóch stron wystawione na mróz
    przemarzają głębiej
    i tak się dzieje przy oknach. Weź uruchom sobie OZC i zobacz w rysunkach
    mostków,
    tam to jest ładnie pokazane.

    > jakoś mieszkałem w bloku z wielkiej płyty i nawet tam mi nie przemarzało
    > - oczywiście w środku się grzało
    Grzało to jest mało powiedziane, tam się chjcowało aż gorąco było,
    dlatego sie tego aż tak nie czuło, poza tym bloki miały szczątkowe
    ocieplenie
    pod płytą elewacyjną.

    > Oj pierdu pierdu - pozatykaj sobie wentylację w domy ze styropianu,
    > pewnie długo nie będziesz musiał czekać aż wyjdzie ta pleśń
    Wentylacja to osobny temat, dykutujemy o ociepleniu, przy szczelnym
    oknie i tak prawie wentylacji nie masz. Jak się woda będzie wykraplać
    wokół okna na ścianie ( a do tego wystarczy temp muru rzędu 10-12 st)
    to pleśń ci urośnie niezaleznie od wentylacji.

    > Ja się raczej nie wyżywam, ale jak ktoś pisze, że jest fachowcem to
    > raczej powinien się znać, a nie powielać bzdur.
    Proszę cię nie zarzucaj mi bzdur bo nigdzie takich nie było,
    to że powtarzam opinie które juz słyszałeś nie świadczy że to są bzdury.
    Mam doświadczenie i wiedzę ale nie mam czasu na elaboraty i dlatego
    staram się wypowiadać krótko i zwięźle, hasłowo.
    Dla ciebie zrobiłem wyjątek.

    > Ale co mało? - powiedz jaką normę sobie producenci/producent załatwili??
    > Idąc tym tropem to równie dobrze mogę napisać ale producenci styropianu
    > sobie normę załatwili!!!
    Proszę cię bardzo nie brnij, do momentu pojawienia sie na rynku szerokich
    pustaków
    była jedna norma, która co pewien czas była 'ulepszana' czyli zmniejszało
    się U wmiarę
    jak sie pojawiały coraz lepsze materiały ociepleniowe, aż do czasu gdy
    okazało sie że
    nie da się ściany wybudować z materiału jednorodnego (1W) wtedy nagle norma
    się 'podzieliła' na dwie i pojawiła się osobna dla ścian 1W. Co wg mnie
    nie jest w porządku
    bo urzędowo się certyfikuje gorsze cieplnie materiały, zauważ że różnica U
    wynosiła *2 :)

    A tak a propo grzania i cen energi, właśnie słyszałem że w 2013 czeka nas
    hardcore
    z energią bo wejdzie globcio a nasza energia jest be to nas będą łupić
    dodatkowymi
    opłatami, nie mówiąc już o tym że linie przesyłowe rozsypią się ze
    starości.

    > Przepraszam, że uraziłem, nie mam w zwyczaju być złośliwym, skoro jednak
    > uraziłem twoją dumę i fachowość przepraszam.
    :)

    > Oczekuję jednak konstruktywnej dyskusji.
    Nie ma za bardzo czasu, zarabiać też kiedyś trzeba :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 103. Data: 2011-03-15 20:22:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...

    > Przyjmuje 0,22 pln / kWh - tak podaja wszelkiego typu zrodla, fora
    > etc :) Niektorzy maja taniej, niektorzy drozej - zalezy tez od
    > regionu.

    1,64 to koszt 1m^3 z VAT. Przyjmijmy asekuracyjne 8,5kWh z 1m^3, wychodzi
    0,19zl. Niektorzy licza 10kWh/m^3.
    Wczesniej musialem walnac sie gdzies rachunkowo, bo wychodzi dla 1,64 koszt
    Twojego ogrzewania 2850,-

    > Szczerze to juz mi sie nie chce nic liczyc ;)

    I wcale sie nie dziwie, bo mi juz dawno. :-)

    > Czego 50 pln ?

    Na miesiac.

    > 3888kWh ucieka scianami (nie uwzgledniam mostkow ktore
    > podniosa to o minimum 30-40%), czyli obnizajac U o polowe zyskujesz te
    > prawie 2kWh tj. ok 315 pln / sezon liczac po Twojej cenie (1,03
    > netto / 1m3, a 1m3 = 8kWh). Czyli nie wliczajac wzrostu cen i tak
    > zwykle podnoszonej kwestii "a jakbym to odlozyl na konto to tyle by mi
    > odsetek uroslo" - przez 30 lat oszczedzasz ok 10k pln :)

    Czyli dzis nie oplaca mi sie docieplac. 150m^2 sciany po 100zl/m^2 to
    15000zl. Dobrze jakby wszyscy liczyli przed termomodernizacja.

    > Jakby wliczyc
    > wzrost cen energii w tak dlugim czasie - pewnie drugie tyle. Jezeli
    > sciana wyglada tak samo i niczym sie funkcjonalnie nie rozni
    > (przynajmniej dla mnie - moze dla Ciebie jest wazne odbijanie pilki),
    > a przy tym jej wykonanie kosztuje tyle samo (choc ja dalej uwazam ze
    > dobrych pare stowek albo i tysiakow mniej - szczegolnie zakladajac
    > uzycie wszystkich systemowych docieplen) - to ja wybieram 2W bo 1W dla
    > mnie nie ma zadnej przewagi :)

    Ja decyzje podejmowalem juz jakis czas temu i zgadzam sie, ze jest
    zimniejsza. Temu przeciez nie przeczylem nigdzie. Nie zgadzam sie z
    fanatycznymi opiniami, ze tylko sciana 2W jest super hiper a 1W jest zle.
    Powtarzam, nie zauwazam zadnych preciwwskazan do jej stosowania poza byc
    moze, bo tego przeciez nie sprawdze nieco wyzszymi rachunkami za ogrzewanie.
    Matematycznie mnie nie przerazaja.

    > 0,18. Realne i cale - bez mostkow. Twoje 0,3 w zaleznosci od uzytej
    > zaprawy, jakosci, uzytych systemowych (lub niesystemowych) elementow
    > ocieplenia wiencow i nadprozy) ma na 100% wiecej.

    No wiecej, ale porownawczo dla Twojego U jeszcze mniej jak 50zl/miesiac. Jak
    kogos to rujnuje i nie spi po nocach niech robi sciane 2W i wysmiewa 1W.

    > Ja sam pilnowalem
    > jakosci wykonania i sam uzupelnialem wszystkie najmniejsze szparki
    > piana. Moglem sobie na to pozwolic bo ocieplenie robil mi moj znajomy
    > ze szwagrem wiec robota szla im stosunkowo pomalutku (2 tygodnie
    > ocieplali) - wiec mialem sporo czasu nim na wszystko przyszla siatka z
    > klejem i ew. fuszerki moglyby zostac ukryte :-)

    W scianie 1W wlasciwie nie ma fuszerek. Ciepla zaprawa i nie ma co pilnowac.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2011-03-15 21:42:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Mar, 21:22, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Czyli dzis nie oplaca mi sie docieplac. 150m^2 sciany po 100zl/m^2 to
    > 15000zl. Dobrze jakby wszyscy liczyli przed termomodernizacja.

    Oczywiscie, ze nie. Dlatego tym bardziej pomysl watkotworcy ktory robi
    sciane 1W (36,5) i potem pisze ze "najwyzej ja sobie kiedys dociepli"
    jest wyjatkowo durny :) Nie oplaca sie modernizowac wspolczesnej
    sciany 1W ale sciany budowane z hasiokow, pelnych cegiel i roznych
    innych dziwnych materialow w ubieglym wieku - zwykle sie oplaci. Bo
    one nie maja U=0,3 tylko np 0,8 albo i wiecej :)

    > No wiecej, ale porownawczo dla Twojego U jeszcze mniej jak 50zl/miesiac. Jak
    > kogos to rujnuje i nie spi po nocach niech robi sciane 2W i wysmiewa 1W.

    Nie tak mniej, uwzgledniajac mostki moze byc nawet wiecej :-)

    > W scianie 1W wlasciwie nie ma fuszerek. Ciepla zaprawa i nie ma co pilnowac.

    Łoj odwazna teza. Jak sam pilnowales i robili z drogich systemowych
    materialow to spoko. Ale jak widze u mojego sasiada (jeszcze
    nieotynkowana) sciane z porothermu 44 i wszystkie nadproza betonowe, a
    wieniec obmurowany zwykla cegla, to mam watpliwosci do tego co
    napisales :-))))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 105. Data: 2011-03-15 22:29:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 21:22:19 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > Powtarzam, nie zauwazam zadnych preciwwskazan do jej stosowania poza byc
    > moze, bo tego przeciez nie sprawdze nieco wyzszymi rachunkami za
    No to Maniek skoro cie nie przeraża to popatrz na mostki cieplne
    tu masz kiepsko murowaną ścianę
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/b6ddff1229a
    428d5d4261213cbe35066_270x150.jpg
    a tu widać ja przemarza naroznik
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/160fb4dd570
    f2df6e201c03174b57cbb_273x150.jpg
    dziwne że ten co opisywał to zdjęcie nie zauważył narożnika a widział
    placki z gipsu :)
    tu masz przykład połaczenia ścianki kolankowej z poddaszem
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/842996a192e
    a9ec77ff669922c34d8be_233x130.jpg

    Tam jest więcej takich, akurat one pokazują błędy ocieplenia ale dla 1W te
    wyniki mogą być
    tylko gorsze.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 106. Data: 2011-03-15 22:34:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 10:13:45 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    Aby nie być gołosłowny poleca poczytać ten artykuł
    http://termoportal.com/inne/inteligentne_technologie
    /wience__nadproza_i_stropy
    szczególnie podpis pod pierwszą grupą zdjęć, to a propo wilgoci i pleśni.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 107. Data: 2011-03-15 22:42:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 22:42:07 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    Tak? a na wieńcu co masz? pewnie połowe bloczka i uważasz że to dosyć,
    jesteś w grubym błędzie, twój strop pewnie będzie tak świecił
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/b8161366a1f
    4f2aecb4b1a7db75344e4_130x173.jpg
    jak nie lepiej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 108. Data: 2011-03-16 00:27:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    > pilnowac.

    >Łoj odwazna teza. Jak sam pilnowales i robili z drogich systemowych

    Tak naprawde ona jest prostsza w murowaniu niz co kolwiek innego i wrecz
    trudno tu o bledy. Oczywiscie jasne jest, ze jak zatrudni sie idiotow to
    spitola wszystko co sie da. Beda w ramach oszczednosci do systemowej zaprawy
    dosypywac piachu. :-)

    >Ale jak widze u mojego sasiada (jeszcze
    >nieotynkowana) sciane z porothermu 44 i wszystkie nadproza betonowe, a
    >wieniec obmurowany zwykla cegla, to mam watpliwosci do tego co
    >napisales :-))))

    Tak tylko ze to czysty idiotyzm. Za takie cos mozna tlumaczyc sie u
    prokuratora. Wience i nadproza musza byc ocieplone co najmniej w polowie
    grubosci sciany.
    U mojego sasiada sciana 3W budowana jest na przekladke. Suporeks od
    wewnatrz, styropian i polowka z zewnatrz. Dwie warstwy wyzej i jest na
    odwrot. Polowka wewnatrz, styropian i caly na zewnatrz. Kolejne dwie warstwy
    wyzej i znow zmiana. Unikneli kotwienia sciany okladzinowej drutami. :-) To
    dopiero idiotyzm.
    Inwestor jak widac nie bardzo sie znal no i ma. Trudno go winic, bo przeciez
    zatrudnil budowlancow.

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2011-03-16 00:30:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Tak? a na wieńcu co masz? pewnie połowe bloczka i uważasz że to dosyć,
    >jesteś w grubym błędzie, twój strop pewnie będzie tak świecił
> [...]

    A kto tak robi? W glupich pogladowych ulotkach reklamowych jest wszystko
    debilnie narysowane. Za wiencem i nadprozami mam 10cm styropianu a od
    zewnatrz porotherm 12cm.

    Pozdro.. TK

  • 110. Data: 2011-03-16 00:40:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 21:22:19 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Tam jest więcej takich, akurat one pokazują błędy ocieplenia ale dla 1W te
    >wyniki mogą być
    >tylko gorsze.

    No OK, tylko ze ja w ogole nie zakladam takich bledow wykonawczych bo to
    oddzielny temat. Jak widzis i sciane 2W mozna zepsuc wiec takimi przypadkami
    nie ma co sie zajmowac. Ja widze inne rzeczy. Zima objawia sie obraz
    docieplenia poddaszy. Zwroc uwage, ze pewnie z 90% dachow ma dziury w sniegu
    na polaci. Ja tak mam tam gdzie nie ma w ogole ocieplenia. My tu podniecamy
    sie scianami a tym czasem wilk siedzi zupelnie gdzie indziej. W wiekszosci
    domow jak obserwuje rodzaj sciany o jakich tu dyskutujemy zupelnie nie ma
    znaczenia, bo dach sprawia, ze cale te obliczenia sa bez znaczenia. A jak
    wiadomo ocieplenie poddasza to niestety wyzsza szkola jazdy.

    Pozdro.. TK