  • 171. Data: 2011-03-22 19:29:10
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:imaph3$mr3$1@node2.news.atman.pl...
    > Już raz pisałem. To nie jest konkurs piękności/przewodniości cieplnej
    > różnych materiałów. Bierzemy TEN SAM materiał i robimy z niego ścianę 1W
    > i 2W. I to porównujemy.

    Przeciez to bez sensu - mamy porównywać sciane z ytona ze sciana z ytonga pokrytą
    styropianem, a nie brać pod uwage normalnej sciany 2W???
    Porównywac trzeba sciany o jednakowej grubosci - materiał dowolny - zeby nawet z
    suszonego gówna miały być, tfu, przepraszam, ze słomy.

    b.

  • 172. Data: 2011-03-22 19:39:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli twoim zdaniem ściana 1W jest łatwa w wykonaniu, moim zdaniem trudna.

    Tym sie roznimy. Dla myslacej ekipy to naprawde bulka z maslem. Cala
    technologia nie rozni sie niczym od budowania kazdej innej sciany. Roznice
    sa tylko takie, ze trzeba dodatkowo w scianie ocieplic newralgiczne miejsca.
    Mi zajelo to 1 dzien.

    > Już raz pisałem. To nie jest konkurs piękności/przewodniości cieplnej
    > różnych materiałów. Bierzemy TEN SAM materiał i robimy z niego ścianę 1W i
    > 2W. I to porównujemy.

    To jest bez sensu, bo taka sciana bedzie bez sensu. Nikt nie robi dzis
    sciany 1W o grubosci jednego metra z suporexu. Porownujemy dzisiejsze
    materialy spelniajace norme sciany 1W i tak zaklasyfikowane. W tym watku
    bedzie to Ytong 36,5 oraz dla wnikliwych poruszany Porotherm. Innych
    rodzajow nie biore pod uwage. Dla tego nie majac twarzy kretyna nie
    osmielibym sie napisac, ze ma mniejsza przewodnosc cieplna w dol bo nie jest
    robiona z tego samego materialu.

    > Przy ocieplaniu ścian masz 5m^3 odciętych kawałków? To kilkadziesiąt m^2
    > ocieplenia.

    Nie ja, tak pisal Krzemo zadajac pytanie na grupie czym to zmielic ze dwa
    lata temu.

    > Mam na myśli pełen system a nie ścinki styropianu wklejone to tu to tam.
    > Miała być łatwość wykonania.

    Jak chcesz moze byc systemowo, ale to ani lepiej ani taniej. Smialo zamiast
    systemowej ksztaltki z kawalkiem welny mozna wstawic przyciety styropian bez
    zadnych strat na jakosci.

    Pozdro.. TK

  • 173. Data: 2011-03-22 19:41:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Nie wiem - chyba 15, a jaka to roznica ? Porotherm 44 jest cieplejszy
    > od 25 bo jest prawie 2 x grubszy i ma wiecej przegrod (analogicznie do
    > profila okiennego - im wiecej komor tym cieplejszy). Sam material
    > (ceramika) jest dokladnie ten sam.

    Nizej nie czytam, po prostu sprawdz zanim napiszesz kolejne zdanie z
    bezwzgledna opinia nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia.

    Pozdro.. TK

  • 174. Data: 2011-03-22 19:51:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-22 20:39, Maniek4 pisze:

> [...]
    > rodzajow nie biore pod uwage. Dla tego nie majac twarzy kretyna nie
    > osmielibym sie napisac, ze ma mniejsza przewodnosc cieplna w dol bo nie jest

    Dlaczego?
    Protherm 25 i Porotherm 44.
    Ytong 25 (tutaj nie wiem, czy 25cm wystarczy jako nośna) i Ytong 36,5

    > Nie ja, tak pisal Krzemo zadajac pytanie na grupie czym to zmielic ze dwa
    > lata temu.

    No dobra. Nie rozmawiamy o legendach. :-)

    > Jak chcesz moze byc systemowo, ale to ani lepiej ani taniej. Smialo zamiast
    > systemowej ksztaltki z kawalkiem welny mozna wstawic przyciety styropian bez
    > zadnych strat na jakosci.

    Nie mówimy tanio. Miało być łatwo. Ja twierdzę, że łatwo to systemowo (w
    pełni).

    M.

  • 175. Data: 2011-03-22 19:53:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zuzycie zaprawy przy porothermie 44 -> 30l/m2. Przy Twoich 150m2 daje
    > to 4,5m3 zaprawy. Naprawde chcialbys taka ilosc zaprawy mieszac w
    > wiaderku ? :D Mieszales wogole kiedykolwiek cos w wiaderku, ze piszesz
    > ze "wystarczy zalac woda" ? ;D Mam wrazenie ze nie :)

    Chcesz mi powiedziec, ze wiesz lepiej co robilem na wlasnej budowie nie
    majac kompletnie zadnego doswiadczenia ze sciana 1W? Mimo ze ta ironia nieco
    zaczyna mnie draznic to odpowiem Ci z czystej sympatji i jak by nie bylo
    szacunku.
    Murarz bral kastre pojemnosci mniej wiecej jednego worka, zalewal woda (nie
    pamietam ilosci) systemowa zaprawe Winerbergera na bazie perlitu i robil
    swoje z drugiej kastry. Zaprawa ze tak powiem wyrabiala sie sama cyklicznie,
    jedna kastra sie moczy a druga sie wyrabialo. Na wiekszych odcinkach prostej
    sciany korzystalo sie z betoniarki tylko dla tego, ze proces przebiegal
    szybciej i wiecej zaprawy dalo sie wyrobic na raz. Wtedy z kielnia nikt sie
    nie bawil, zaprawe na sciane nakladalo sie lopata. Dwoch pomocnikow przy
    jednym murarzu mialo roboty po pachy a sciana rosla bardzo szybko. Tak bylo
    na mojej budowie, jezeli twierdzisz, ze nie mieszalem nic w wiaderku to
    czytanie moich postow nie ma sensu, bo albo zarzucasz mi klamstwo albo
    uwierz jak bylo.

    Pozdro.. TK

  • 176. Data: 2011-03-22 20:00:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Kleju do styro na 200m2 potrzebowalem moze 0,5m3. Daleko do 4,5m3! No
    > i gdzie tez tu zaleta 1W nad 2W w szybkosci - szybciej wymieszac 4,5m3
    > w wiaderku niz 2,4m3 w betoniarce ???? Bez jaj :)

    Zadaj sobie trud i sprawdz ile wazy ciepla zaprawa do Porothermu. Pozniej
    wyobraz sobie, ze to byla jedyna czynnosc do uzyskania pelnowartosciowej
    sciany a Twoja po tym etapie byla zaledwie polproduktem. Do mojej stawialo
    sie najwyzej dwa razy rusztowania za ktore czasami sie placi w cyklu
    dobowym.

    Pozdro.. TK

  • 177. Data: 2011-03-22 20:17:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dlaczego?
    > Protherm 25 i Porotherm 44.
    > Ytong 25 (tutaj nie wiem, czy 25cm wystarczy jako nośna) i Ytong 36,5

    Te dwa materialy sa innej klasy i maja rozne parametry termiczne. Poza tym
    rozmawiamy ogolnie o scianach 1 i 2W zawezajac te 1W praktycznie do dwoch
    materialow, natomiast scian 2W nie mozemy zawezic, bo moze byc i z lanego
    betonu w szalunku. Tak czy tak, sciana 1W poza jakimis szczegolnymi
    przypadkami bedzie zawsze cieplejsza w dol.

    > No dobra. Nie rozmawiamy o legendach. :-)

    To pewnie skrajny przyklad, ale prawda jest taka, ze odpadow styropianowych
    w scianach 1W bedzie dokladnie zero. To jest roznica z ktora wg. mnie nie ma
    co dyskutowac. Jak ktos chce przypiac temu atrubut wazanosci to jego wola.
    Ja pisze o roznicach bo o te pytal Adam.

    Skoro tak to tym lepiej.

    Pozdro.. TK