  • 11. Data: 2015-02-07 21:00:21
    Temat: Re: Z czego scianka?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-07 o 20:24, Kris pisze:
    > Jaki nacisk na cm2 posadzki powoduje np Twoja teściowa jak wpadnie w gości? I
    zakładami że szpilek(1cm2 na obcas nie nosi)

    Moja teściowa mieści się w normach, więc bym się nie obawiał :)

    Piszesz o sporadycznym obciążeniu, a ściana to jednak stoi na stałe.

    Nie bez powodu pod murowane ściany działowe projektuje się podciągi,
    fundamenty, lub przynajmniej daje solidniejsze zbrojenie stropu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2015-02-07 21:01:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    Tylko że ciągle nie wiemy czy ma tam styropian itp. Pytał o ścianę, priorytet
    wygłuszenie to silke poradsziłem. Oczywiście musi do siebie dopasować bo nie wiemy co
    i jak. A w kwesti teściowej w dzpilkach: 120 kg baba powierzchnia obcasów to pewnie
    ze 4cm2 . Przelicz na m2?

  • 13. Data: 2015-02-07 21:13:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    O styropianie piszesz. A energooszczędny dom na płycie ze styro?

  • 14. Data: 2015-02-07 21:15:47
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-07 o 21:01, Kris pisze:
> [...]
    i jak. A w kwesti teściowej w dzpilkach: 120 kg baba powierzchnia obcasów to pewnie

    Ty piszesz o nacisku miejscowym, a ja o nacisku "globalnym" na strop i
    płytę posadzkową. Wiem, że pół żartem, ale w takich sprawach nie warto
    żartować, bo się sąsiadowi na dole może sufit na głowę zawalić.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2015-02-07 21:31:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 21:13:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > O styropianie piszesz. A energooszczędny dom na płycie ze styro?

    Raz, ze styro w plycie jest duzo twardszy niz standardowy "podlogowy", a dwa
    ze plyta jest dodatkowo zbrojona jak strop (a posadzka nie). Posadzka wbrew
    pozorom jest dosc delikatna, przeliczanie nacisku tesciowej na cm2 nie ma
    sensu, chyba ze tesciowa wazylaby 1t :-) Bo nie chodzi o to, ze posadzka nie
    wytrzyma nacisku i peknie, tylko ze styropian zacznie sie uginac i cala
    posadzka sie "wykreci" :)

    W garazu mam pierwsze 2m liczac od bramy bez styropianu, na reszcie jest
    styropian (10cm) i 7cm posadzka, po 4 latach wjezdzania i wyjezdzania
    autem (maly lekki vw lupo w okolicy 1t) zrobila sie rysa dokladnie w
    miejscu gdzie zaczyna sie styropian. A zdawaloby sie ze co to samochod 1t
    na czterech kolkach :-) Rysa bardzo delikatna, rok temu zakafelkowalem
    calosc gresem i nic sie nie dzieje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.