  • 1. Data: 2015-02-06 08:50:50
    Temat: Złodziejska firma - ENERGA
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Skoro sobie narzekamy na bandy złodziei - dodam do listy ENERGĘ.

    Z jakiegoś powodu nie wyszedł przelew za prąd na czas (zdarza się) i
    ENERGA uprzejmie poinformowała mnie, żeby zapłacić.

    Teraz na nowym rachunku mam dodaną opłatę: odsetki 4 zł, opłata za
    wezwanie do zapłaty 34 zł!!

    Co więcej: na jakiejś ulotce dołączonej do faktury, na której ostrzegają
    przed "nieuczciwą konkurencją", piszą: "sprawdź czy przypadkiem
    konkurencja nie dolicza dopłat do wezwań".

    34 zł za wezwanie - nieźle sobie liczą... złodzieje. Gdyby taka kablówka
    pozwoliła sobie na takie doliczenie - straciłaby klientów w trymiga.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-02-06 09:09:12
    Temat: Re: Złodziejska firma - ENERGA
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-06 o 08:50, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > 34 zł za wezwanie - nieźle sobie liczą... złodzieje. Gdyby taka kablówka
    > pozwoliła sobie na takie doliczenie - straciłaby klientów w trymiga.

    Ale w przypadku energii elektrycznej masz do wyboru całą masę dostawców.
    Zmień na Taurona, to nie będziesz miał doliczanych kosztów wezwania.
    Odsetki naliczają, ale to jest akurat uczciwe.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-02-06 09:14:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 09:09, wolim pisze:

    > Ale w przypadku energii elektrycznej masz do wyboru całą masę dostawców.
    > Zmień na Taurona, to nie będziesz miał doliczanych kosztów wezwania.
    > Odsetki naliczają, ale to jest akurat uczciwe.

    Wiesz, płacę od 15 lat. Czasem zdarzały się opóźnienia, ale nigdy nie
    okradali mnie korzystając z takich okazji.

    A gdy chciałem przejść do Taurona rok temu - to okazało się, że wychodzi
    drożej niż Energa. Gdyby Energa obawiała się konkurencji - nie
    pozwalałaby sobie na takie praktyki. Oznacza to, że konkurencja w
    praktyce nie istnieje.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-02-06 10:56:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 08:51:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > 34 zł za wezwanie - nieźle sobie liczą... złodzieje. Gdyby taka kablówka
    > pozwoliła sobie na takie doliczenie - straciłaby klientów w trymiga.
    Ja tez od początku w Energa i ze 3 razy zdażyło mi się zapłacić ponad miesiąc po
    terminie. Żadnych opłat za wezwanie nie doliczyli. A dostałeś chcociaz to "wezwania"?

  • 5. Data: 2015-02-06 14:12:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 10:56, Kris pisze:
    > Ja tez od początku w Energa i ze 3 razy zdażyło mi się zapłacić ponad miesiąc po
    terminie. Żadnych opłat za wezwanie nie doliczyli. A dostałeś chcociaz to "wezwania"?

    Tak, dostałem wezwanie, od razu zapłaciłem.

    A rachunek z doliczoną karą przyszedł kilka dni temu.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-02-06 14:35:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-06 o 09:14, Marcin N pisze:

> [...]
    > drożej niż Energa. Gdyby Energa obawiała się konkurencji - nie
    > pozwalałaby sobie na takie praktyki. Oznacza to, że konkurencja w

    To, że Energa nie obawia się konkurencji, nie oznacza, że ma monopol,
    tylko że ma najlepszą ofertę. Ale coś za coś. Płacisz mniej za prąd, ale
    za to musisz pilnować terminów.

    Ja, dla przykładu, korzystam z usług jednego z operatorów tv cyfrowej i
    mimo, że ma najtańsze pakiety na rynku, zmieniam go na konkurencję, bo
    mnie wkurwia comiesięczne przypominanie sms-em o zbliżającym się
    terminie płatności, nie mówiąc nawet o komunikatach pojawiających się na
    ekranie telewizora jak się spóźnię choćby jeden dzień z płatnością.
    Ostatnio przed świętami zapłaciłem rachunek w ostatnim dniu terminu, ale
    przez święta banki nie księgują i całe święta, aż do Nowego Roku
    musiałem oglądać jakiś pierd*lony komunikat, że zalegam z płatnością...
    Wolę zapłacić parę złotych więcej u konkurencji i mieć święty spokój.

    Pozdrawiam,
    MW