  • 21. Data: 2010-01-10 16:25:11
    Temat: Re: Z czego zrobić izolację dźwiękową?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    marko1a pisze:

    > O ile da się w dość duzym stopniu wygłuszyć dzwięki z zakresu średniego
    > i wysokiego audio to bardzo trudno będzie wygłuszyć niskie
    > częstotliwości subwofera.

    Wszystko zależy od tego jakie poziomy głośności koleś preferuje :-). Jak
    ma suba ze sto pięćdziesiąt wat i słucha na... chociaż połowę mocy,
    to... współczuję sąsiadowi :-)
    Ale jak ten sub ma piętnaście wat... to nie będzie tak źle i da się go w
    znaczącym stopniu wyciszyć :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 22. Data: 2010-01-10 18:10:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 17:20:45 +0100, robercik-us napisał(a):

    > Może i tak, ale dotyczy to _tylko wyższych częstotliwości_ basy da się
    > wytłumić tylko przez zastosowanie przegrody o większej masie, a... jak
    > pewnie się orientujesz... wytłoczki z jajek są leciutkie ;-).

    Może przeczytaj o co pytał inicjator wątku?

    > Przypomnij sobie, że tu źródło dźwięku jest _po stronie sąsiada_ Jak byś
    > zareagował na sugestię sąsiada, że w związku z tym, że postawiłeś sobie
    > kino domowe, musisz teraz na ścianie graniczącej z jego mieszkaniem
    > poprzyklejać wytloczki z jajek? :-)))

    Przypomnij sobie o co pytał inisjator wątku - chce on dać ściankę GK przed
    ścianą dzieląca go od sąsiada i pomiędzy wygłuszenie.

    > wytłoczek między... np. płytami g-k absolutnie mija się z celem, bo ich
    > ewentualną skuteczność zawdzięcza się tylko i wyłącznie kształtowi -
    > rozprasza odbite częstotliwości wyższe - gubimy w ten sposób efekt
    > kościoła/klatki schodowej/łazienki w pomieszczeniu, ale na basy toto nie
    > działa.

    Windows prawda. One nie rozpraszają, one pochłaniają i przestań już klepać
    to kłamstwo

    > Natomiast jak chcesz się tym oddzielić od dźwięku, to zapomnij... :-).
    > Tylko ciężka przegroda, ewentualnie gruba warstwa wełny mineralnej o
    > dużej gęstości. Uwierz... :-) siedzę trochę w 'dźwięku' zawodowo :-)

    I dlatego też jak zarobek Ci przechodzi koło nosa, to stajesz sie nerwowy?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 23. Data: 2010-01-10 18:23:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    [..]
    > Windows prawda. One nie rozpraszają, one pochłaniają i przestań już klepać
    > to kłamstwo
    [..]
    > I dlatego też jak zarobek Ci przechodzi koło nosa, to stajesz sie nerwowy?

    Kompleksy masz czy co...? :-DDD

    Poczytaj trochę, ale ze zrozumieniem, na temat - w necie jest trochę
    materiałów na ten temat, a potem jeszcze raz się skup i przeczytaj o co
    chodziło pytającemu i...

    Już nie musisz na mój post odpowiadać, bo nie ma to sensu :-).

    pozdr...

  • 24. Data: 2010-01-10 19:24:02
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:
> [...]
    specjalny-do-izolacji-akustycznej_64185.html

    > więcej, to nie dasz rady się od tego odgrodzić :-), a taka mata...
    > będzie stratą pieniędzy i czasu na jej zamontowanie :-).

    Proponuję następnym razem uważnie czytać. Pytek widział materiał
    tłumiący na jachcie - spodziewam się, że mogło to być coś, do czego link
    podałem. W kwestii możliwości tłumienia się nie wypowiadam - zwłaszcza,
    że dość wyraźnie było napisane w artykule, że trzeba to łączyć z innymi
    technologiami, by osiągnąć odpowiednią skuteczność.

    M.

  • 25. Data: 2010-01-10 19:25:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie nazewnictwa. Likwidacja pogłosu to przetworzenie energii akustycznej
    > dźwięku na ciepło w materiale pochłaniającym.
    > Jeślibyś rozproszył dźwięk, to byś uzyskał jedynie przedłużenie i rozmycie
    > pogłosu.
    > Jajcarnia bardzo ładnie pochłania dźwięk, dzięki temu, że ulega on w jej
    > dołkach wielokrotnemu odbiciu od masy papierowej, która sama w sobie bardzo
    > dobrze tłumi dźwięk.

    IMHO jajcarnia zmniejsza odbicie dźwięku - wątpię, by działała znacząco
    na transmisję - a o tę właśnie pytał wątkotwórca.

    M.

  • 26. Data: 2010-01-10 19:58:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1p2yi611l3iml.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jeślibyś rozproszył dźwięk, to byś uzyskał jedynie przedłużenie i rozmycie
    > pogłosu.

    Nieprawda. Jeden z lepszych i najczęściej stosowanych sposobów tłumienia
    dżwięku polega właśnie na rozpraszaniu. Elementy, które dokonują tego w
    akustyce to dyfuzory akustyczne Schroedera. Są powszechnie stosowane w
    studiach nagraniowych, salach teatralnych, klubowych scenach muzycznych itp.

  • 27. Data: 2010-01-10 20:19:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > to... współczuję sąsiadowi :-)
    > Ale jak ten sub ma piętnaście wat... to nie będzie tak źle i da się go w

    Dzięki za masę informacji..Opowiem wam jeszcze o jednym elemencie;-)
    Na owej ścianie, przed rewolucją aranżacyjną stała klasyczna meblościanka z lat
    socjalizmu.Wypełnione toto było porcelaną i śladowymi ilościami książek i innych
    papierów.
    Zajmowała ona niemal całą problematyczną ścianę.
    I co najważniejsze, niemal w 100% radziła sobie z dolatującymi od sąsiada odgłosami
    Playstation i
    Wiadomości;-)

  • 28. Data: 2010-01-10 20:20:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:19tg3kp1umo0b$.dlg@oldfield.org.pl...

    > I dlatego też jak zarobek Ci przechodzi koło nosa, to stajesz sie nerwowy?

    Akurat w tym temacie to Ty jesteś w błędzie.
    Wytłoczki z jajek nie wytłumią hałasu zza ściany, zwłaszcza hałasu o niskich
    częstotliwościach.
    To, że kiedyś się stosowało je do wykładania pomieszczeń to inna historia.
    Po pierwsze w tamtych czasach nie było w Polsce materiałów, na które mógłby
    sobie pozwolić szary obywatel. Gąbka czopkowa, pianki akustyczne, dyfuzory
    nawet dzisiaj nie są tanimi materiałami tłumiącymi. Po drugie moce
    akustyczne urządzeń nagłaśniających, na które się składa moc elektryczna
    wzmacniaczy oraz sprawność głośników były dużo mniejsze niż obecnie, a same
    zestawy głośnikowe słabiej odtwarzały niskie tony. W efekcie tego nie było
    potrzeby aż tak mocnego tłumienia niskich częstotliwości i wystarczyło w
    zasadzie stłumić wysokie częstotliwości - tu właśnie sprawdzały się
    wytłoczki z jajek.
    Niestety ich skuteczność tłumienia nie jest nadzwyczajna, ponieważ wytłoczki
    te są przezroczyste akustycznie i im dźwięk jest niższy tym bardziej
    przezroczysta akustycznie jest taka wytłoczka. Przegrywają z najtańszymi
    materiałami tłumiącymi takimi jak gąbka akustyczna czy styropian akustyczny.
    Także i zastosowanie tych wytłoczek w taki sposób jak opisujesz nie
    przyniesie prawie żadnego rezultatu. Tu o wiele lepiej sprawdzi się wełna
    mineralna.

  • 29. Data: 2010-01-10 20:42:40
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Sąsiad zakupił kino domowe.[...]

    Witam. Ja tylko powiem jedną rzecz na podstawie swojego niewielkiego
    doświadczenia: lekkie materiały g***no dają.
    Kupiłem kiedyś kilka arkuszy różnych "pianek akustycznych" z allegro.
    Wykleiłem nimi kompa. Rezultat: ZERO. Potem próbowałem go obłożyć na różne
    sposoby łącznie z wyłożeniem ściany przy wylotach żeby dzwięk się nie
    odbijał tylko rozpraszał i w końcu doszedłem do wniosku, że to coś nie ma
    ŻADNYCH właściwości akustycznych. Co z tego, że ma trylion "dołków" jak
    dzwięk przechodzi przez to jak neutrina Ziemię ;). Strata kasy.
    A pod płytę GK podobno dobrze wstawić ... drugą płytę GK. Podobno trzy
    warstwy plus wata pomiędzy nimi zapewnia dobre rezultaty.

    pozdro

  • 30. Data: 2010-01-10 21:04:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > współczuję sąsiadowi :-)
    > Ale jak ten sub ma piętnaście wat... to nie będzie tak źle i da się go w

    Wiesz o tym, że sprzęt o mocy 15W może być o wiele głośniejszy od sprzętu
    150W ? :D
    większość ludzi mówi o mocy wzmacniacza, a prawda jest taka, że to nie ta
    moc wpływa na głośność dźwięku, a efektywność/skuteczność zestawów
    głośnikowych wyrażanej w dB mierzonych dla mocy 1W w odległości 1m od
    głośnika.
    Efektywność głośników zawiera się od ok. 80 do prawie 140dB.
    Zwiększenie efektywności o 3dB odpowiada podwojeniu mocy.
    Przykładowo mając głosniki o efektywności 99dB obciążonego mocą 100W można
    uzyskać taki sam poziom głośności jak przy głośnikach o efektywności 90dB
    obciążonego mocą 800W.
    Obecnie produkowane, firmowe głośniki mają efektywności rzędu ponad 130dB.