  • 1. Data: 2013-06-27 16:23:14
    Temat: Zamiast remontu budowanie od nowa- z prawnego punktu widzenia.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam

    Często przejeżdżam koło starego domu w którym nikt nie mieszka ale widzę że jest prąd
    i gaz podłączony.
    I naszła mnie taka myśl:
    Kupić i zrobić remont polegający na zburzeniu i wybudowaniu od poczatku.
    Da się ? Przerabiał ktoś?

  • 2. Data: 2013-06-27 17:31:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 16:23:14 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Kupić i zrobić remont polegający na zburzeniu i wybudowaniu od poczatku.
    > Da się ? Przerabiał ktoś?

    U mnie w mieście w centrum dużą kamienicę "remontowali przez wyburzenie" więc pewnie
    jakoś się da :D Zrównali ją z ziemią aż do fundamentów, wylali płytę fundamentową i
    wymurowali całkowicie od nowa ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-06-27 19:05:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]

    rozbiórka a potem budowa

    można kombinować jakieś myki ale jak życzliwy doniesie to będzie mokro w
    gaciach.

> [...]
    > wyburzenie" więc pewnie jakoś się da :D Zrównali ją z ziemią aż do
    > fundamentów, wylali płytę fundamentową i wymurowali całkowicie od

    tylko że takim co ich stać na budowę kamienicy to urząd może nagwizdać
    zwykle.

  • 4. Data: 2013-06-27 21:52:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 19:05:47 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > tylko że takim co ich stać na budowę kamienicy to urząd może nagwizdać
    >
    > zwykle.

    Jeronimo Martins kasę pewnie ma potężna ale u nas ich przeczołgali. Budowali kolejna
    Biedronkę a przy niej na tej samej działce był drugi budynek który remontowali i
    rozbudowywali na lokale na wynajem.
    Biedronke wybudowali, otworzyli, w budynku obok lokale wynajęli, już wszystko gotowe
    i nadzór dopatrzył się ze coś tam nie tak w papierach i wykończony budynek
    rozbierali(przywracali do stanu pierwotnego),musieli załatwić papiery na perfect i
    dopiero stawiali od nowa.

  • 5. Data: 2013-06-27 21:59:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 21:52:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    rozbierali(przywracali do stanu pierwotnego),musieli załatwić papiery na perfect i

    U nas wszystko bylo zgodne z prawem - nawet konserwator zabytkow sie zgodzil na takie
    rozwiazanie :-)

    Szczegoly:

    http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wodzislaw-bez-p
    ardonu-wyburzyli-kamienice-w-centrum-miasta,wia5-326
    6-4584.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-06-27 22:03:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 21:59:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Szczegoly:
    > http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wodzislaw-bez-p
    ardonu-wyburzyli-kamienice-w-centrum-miasta,wia5-326
    6-4584.html

    A tu widok z street view akurat jak byli po burzeniu:

    http://tinyurl.com/m8ahmq7

    :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-06-28 00:41:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > i wykończony budynek rozbierali(przywracali do stanu
    > pierwotnego),musieli załatwić papiery na perfect i dopiero stawiali

    kolego to nie o takie bogactwo chodzi... są tacy co moga co kolwiek gdzie
    kolwiek a nadzór ma dziurki w oczach i nic nie widzi...

  • 8. Data: 2013-06-28 07:08:35
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-28 00:41, Marek Dyjor pisze:

    > kolego to nie o takie bogactwo chodzi... są tacy co moga co kolwiek
    > gdzie kolwiek a nadzór ma dziurki w oczach i nic nie widzi...

    dokładnie, z resztą pracowałem na budowach tego typu obiektów (akurat u
    konkurencji) i z tego co widziałem to oni bardzo nie lubią dawać w łapę-
    objawiało się to np. nagłą likwidacją lewoskrętu podczas budowy marketu
    - choć wcześniej lewoskręt był i nikomu nie przeszkadzał... (a widać że
    kierownictwo z tego powodu wkurzone)

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 9. Data: 2013-06-28 12:06:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    To inaczej...
    Kupiłem stary DOM jednorodzinny w tragicznym stanie.
    Zaczynam go remontować. Coś źle policzyłem itd.
    Cholera..................., poleciała jedna ściana.
    Dom nadaje się do rozbiórki.
    I co teraz?

  • 10. Data: 2013-06-28 12:13:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Zaczynam go remontować. Coś źle policzyłem itd.
    > Cholera..................., poleciała jedna ściana.

    Zgłaszasz* rozbiórkę, a później normalnie projekt i PnB.

    Zakładając że to co się rozleciało to nie był zabytek bo jeśli był to
    zależnie od układów jakie masz z urzędnikami albo nie dzieje się nic albo
    masz sprawę w sądzie.

    Różne wersje słyszałem w różnych urzędach jedni pozwalają na zgłoszenie inni
    chcą PnB, kierownika i dziennik budowy (rozbiórki).

    Pozdrawiam
    Ergie