  • 1. Data: 2013-06-28 06:34:16
    Temat: filtr wody na caly dom
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Panowie,
    jak to jest z tymi filtrami?
    wode mam strasznie twarda i myslalem o zalozeniu filtra na caly dom. podobno
    taki filtr generuje mega straty wody wpuszczajac wode do kanalizacji. jak to
    jest? szwagier twierdzi ze nawet 40% czystej wody idzie do kanalizacji bo
    filtr tak dziala. przewidzialem na inwestycje ok 3000zl (+-500zl) tylko czy
    za taka kwote zaloze pomocny filtr czy gadżet? czy faktycznie sa az takie
    straty wody za ktora przeciez trzeba zaplacic?

  • 2. Data: 2013-06-28 15:47:53
    Temat: Re: filtr wody na caly dom
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy faktycznie sa az takie straty wody za ktora przeciez trzeba zaplacic?

    Chyba nie masz na myśli filtra RO. Woda z RO nie nadaje się do długotrwałej
    konsumpcji bo jest pozbawiona minerałów. Wypłukuje ona minerały z organizmu.
    Grozi to poważnymi problemami zdrowotnymi a nawet śmiercią. Wtedy trzeba by
    dodatkowo taką wodę mineralizować.

  • 3. Data: 2013-06-28 18:00:35
    Od: piotr_boncza%g...@g...com

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 06:34:16 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:
> [...]
    > za taka kwote zaloze pomocny filtr czy gadżet? czy faktycznie sa az takie
    > straty wody za ktora przeciez trzeba zaplacic?

    Źle podchodzisz do tematu. Jeśli piszesz o dużym zużyciu wody, to pewnie chodzi o
    odwróconą osmozę. Moim zdaniem to całkowite nieporozumienie. Kosztowne
    demineralizowanie wody, tylko po to, żeby ją potem w sztuczny sposób uzupełniać nie
    ma sensu.
    Propaguję inwestycje w dobre filtry mechaniczne, najlepiej z płukaniem wstecznym.
    Polecam Judo Profi+. A w sytuacji, gdy woda ma dużą twardość można pomyśleć o
    sposobach zmiękczania, albo neutralizowania kamienia. I tu, gdy mam do czynienia z
    nową instalacją sugeruję zmiękczanie wyłącznie na ciepłą wodę, pralkę i zmywarkę.
    Alternatywą jest neutralizowanie kamienia, czyli np Judo Biostat. Szczegóły
    znajdziesz na judo.eu Podobne rozwiązania ma też Honeywell, ale nie wszystko jest
    dostępne na naszym rynku.

  • 4. Data: 2013-06-28 21:19:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-06-28 06:34, Marcin Ł pisze:
    > Panowie,
    > jak to jest z tymi filtrami?
    > wode mam strasznie twarda i myslalem o zalozeniu filtra na caly dom.

    Ty nie szukasz filtra, tylko zmiękczacza.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2013-06-28 21:43:54
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > wode mam strasznie twarda i myslalem o zalozeniu filtra na caly dom.

    Ty nie szukasz filtra, tylko zmiękczacza.

    dzieki za odpowiedzi
    teraz to sam nie wiem czego szukam... :)
    chce oczyscic dom z kamienia - pozbawic pralki zmywarki i kranow osadu i
    poleszyc jakosc wody dla rodziny.

  • 6. Data: 2013-06-29 02:32:45
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 21:43:54 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:
> [...]
    >
    > teraz to sam nie wiem czego szukam... :)
    >
    > chce oczyscic dom z kamienia - pozbawic pralki zmywarki i kranow osadu i

    To potrzebujesz rasową stację do robienia wody demi. Do tego instalację do powtórnej
    mineralizacji wody dla ludzi. Taka instalacja może kosztować od dziesięciu tysięcy
    wzwyż. Z tm że taka za dziesięć tysięcy będzie obsługiwana ręcznie. Pewno i żelazo i
    mangan masz w wodzie. Jeśli masz to następne komplikacje i koszty. Bo żelazo i mangan
    trzeba utlenić i wyłapać na filtrze. Jeśli ludzie w okolicy nie umierają młodo z
    powodu wody to sobie daruj. Na kamienie na nerkach teraz są dobre lekarstwa. Taniej
    wyjdzie leczenie.

  • 7. Data: 2013-06-29 07:56:46
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > minerały z organizmu. Grozi to poważnymi problemami zdrowotnymi a nawet
    > śmiercią. Wtedy trzeba by dodatkowo taką wodę mineralizować.
    Jakos od 7 lat mam filtry odwroconej osmozy. Ja i moja rodzina jeszcze
    zyjemy i o dziwo całkiem dobrze się czujemy :)) W wodzie raczej wiecej jest
    szkodliwych substancji aniżeli tych dobrych związków. Niestety takie mamy
    czasy ze wszystko jest chrzczone chemią plus dochodzą jeszcze
    zanieczyszczenia przemysłowe. Jest tego badziewia wszędzie pełno ...w
    glebie, powietrzu a to wszystko przenika do wód gruntowych i nie tylko.

  • 8. Data: 2013-06-29 09:38:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 07:56:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > zyjemy i o dziwo całkiem dobrze się czujemy :)) W wodzie raczej wiecej jest
    > szkodliwych substancji aniżeli tych dobrych związków. Niestety takie mamy

    Odwazna teza - z roznorakich testow wynika ze woda u mnie w kranie jest
    zdrowsza niz mineralna ze sklepu. Mozna pic nieprzegotowana prosto z kranu!
    Woda pozbawiona mineralow jest niezdrowa. 7 lat to jeszcze krotko -
    mysl dlugoterminowo i lepiej se kupuj mineralna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-06-29 12:15:59
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-28 21:19, wolim pisze:

    > Ty nie szukasz filtra, tylko zmiękczacza.

    Moi Rodzice mają instalację: zmiękczacz do wody + filtr do usuwania
    grubych zanieczyszczeń z wody wodociągowej (jest zapiaszczona).
    Zmiękczacz nazywa się Tapworks NSC 25 ED, nazwy filtra nie mogę
    odczytać z obudowy, chyba jest od strony ściany.

    Urządzenie jest przeznaczone dla gospodarstwa domowego do 10 osób
    (moi Rodzice + 2 rodzeństwa ze swoimi dziećmi). Wypuszcza wodę o
    twardości ok. 1?dH (stopni niemieckich). Ma wydajność maksymalną
    chwilową 1,5 m?/h . Wydajność dobowa zależy od twardości wody
    w wodociągu: przy 10?dH max. 8,4m?/dobę, przy wodzie w wodociągu
    23°dH - wydajność ok. 3,7m?/dobę.

    Dane przepisuję z oferty - niestety, nie ma na niej daty; są
    w niej tez inne proponowane urządzenia o wydajnościach dobowych
    od 3,9 m? (przy 10?dH) do 22,2 m?.

    Instalacja kosztowała około 3500,- (kilka lat temu - mój ojciec
    nie pamięta kiedy dokładnie było to instalowane); eksploatacja
    kosztuje około 300-400 zł rocznie (2x rocznie wymiana/czyszczenie
    filtrów + sól do mineralizacji którą samemu trzeba co kilka tygodni
    dosypać do zasobnika).

    Przy zmiękczonej wodzie oszczędza się około 50-60% środków
    higienicznych i piorących (np. proszku do prania sypie się połowę
    lub mniej tego co jest na opakowaniu), nie ma też zakamienienia
    rur czy czajników. Moi rodzice bardzo sobie to chwalą. Według
    oferty 4-osobowa rodzina na tych wydatkach może zaoszczędzić
    ok. 1000 zł/rocznie - nie wiem czy to prawda.

    HTH.
    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 10. Data: 2013-06-29 13:42:35
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:15:59 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

> [...]
    >
    > oferty 4-osobowa rodzina na tych wydatkach może zaoszczędzić
    >
    > ok. 1000 zł/rocznie - nie wiem czy to prawda.

    Pierdu pierdu. Woda z demineralizatora który wymienia wapń na sód nie nadaje się do
    picia w dłuższym okresie czasu. Ktoś kto się na tym zna pisał tutaj o
    demineralizacjach. Wychodziło że sól do takiego sypie się nie z torebki tylko szuflą
    z worka.