  • 21. Data: 2019-10-27 17:33:22
    Temat: Re: Zasobnik z nierdzewki, kształtki z mosiądzu i stali - korozja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 10:40 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > eeee, nie 1 1/4 czyli 5/4? Takei były typówki.

    Nie, jest taki jak podałem.

    https://allegro.pl/oferta/grzalka-3kw-230v-do-zbiorn
    ikow-joule-akcesorium-7507779112?utm_source=google&u
    tm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo&
    ev_adgr=Ogrzewanie+-+Pozosta%C5%82e&gclid=EAIaIQobCh
    MI-uG6z-685QIVC8qyCh0pdwcJEAQYASABEgKBBvD_BwE

    Do mojego powinna być dodatkowo z nierdzewki.
    TG

  • 22. Data: 2019-10-27 20:41:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    ev_adgr=Ogrzewanie+-+Pozosta%C5%82e&gclid=EAIaIQobCh
    MI-uG6z-685QIVC8qyCh0pdwcJEAQYASABEgKBBvD_BwE

    > Do mojego powinna być dodatkowo z nierdzewki.
    Może dla nowej grzałki obniż napięcie zasilania np za pomocą trafo
    bezpieczeństwa tak z 300-500W 230/24. Mozna tak połączyć że obniży ci
    nap o okolo 20V, wtedy może te grzałki nie będą tak szybko padały.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2019-10-27 21:46:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    No bez jaj, grzałka ma być dobra i tyle, A nie jakieś kombinacje z obniżaniem
    napięcia. Niech producent 5 razy gwarancyjnie wymieni to nauczy się je robić.

    b.

  • 24. Data: 2019-10-28 18:42:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-27 o 21:46, Budyń pisze:
    > No bez jaj, grzałka ma być dobra i tyle, A nie jakieś kombinacje z obniżaniem
    napięcia. Niech producent 5 razy gwarancyjnie wymieni to nauczy się je robić.
    To masz rację, pożyjemy zobaczymy czy mu się uda, może tez tak być że ma
    w instalacji zamiast 230 np 249V
    albo i więcej, np ja mam w dzień stale po ponad 240V.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-10-28 19:07:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 18:42 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > To masz rację, pożyjemy zobaczymy czy mu się uda, może tez tak być że ma
    > w instalacji zamiast 230 np 249V
    > albo i więcej, np ja mam w dzień stale po ponad 240V.

    Dzisiaj zareklamowałem, na razie bez odzewu (wysłałem via mail formularz
    reklamacyjny).
    Dam znać.

    Na fazie zasobnika mam teraz 231V.

    TG

  • 26. Data: 2019-10-29 11:11:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 19:07 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Dzisiaj zareklamowałem, na razie bez odzewu (wysłałem via mail formularz
    > reklamacyjny).
    > Dam znać.
    >
    > Na fazie zasobnika mam teraz 231V.
    >
    > TG

    Reklamacja uznana.
    Jak zamontuję nową grzałkę zrobię sekcję starej.

    TG

  • 27. Data: 2019-10-30 11:21:12
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    Miałem podobnie z komputerem podpiętym do projektora przez HDMI.
    urządzenia na różnych różnicówkach i też wywalało. Nie wiem jakie było
    rozwiązanie, bo to było bardzo tymczasowo i już tak nie mam podłączone,
    ale domyślam się, że pewnie ekranowanie kabla HDMI było podpięte na obu
    wtyczkach do PE.

    > Nic tam nie ma. Zwykła grzałka z termostatem. W rozdzielni mam 12 innych
    > różnicówek i nic się z nimi nie dzieje.
    > Wkurza mnie to bo wywaliłem kupę kasy na "nierdzewkę" i od paru miesięcy
    > się z tym bujam. Nie wiem tylko czy takie uroki "nierdzewki" czy po
    > prostu wtopiłem w gó..nianą markę.
    A nie jest tak, że ten zasobnik ma wężownicę podłączoną miedzianą rurą
    do jakiegoś kotła, który jest na innej różnicówce? Może w ten sposób
    łączysz PE z dwóch różnych różnicówek tak jak w przykładach powyżej?

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 28. Data: 2019-10-30 11:30:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-30 o 11:21 +0100, Sebastian Rusek napisał:

> [...]
    > rurą do jakiegoś kotła, który jest na innej różnicówce? Może w ten
    > sposób łączysz PE z dwóch różnych różnicówek tak jak w przykładach

    PE jest z założenia wspólne i nie ma wpływu na działanie różnicówki.
    Twój przykład z HDMI dotyczył po prostu tego, że komputer wysyłał
    sygnał do projektora, a ten mierzył go porównując (pośrednio) ze swoim
    N. Sytuacja niemal identyczna co moja, ze sterowaniem grzejników. Ale
    Tomasz mówił, że żadnych sprytnych obwodów sterująco-monitorujących nie
    ma, zwykła grzałka L+N załączana wbudowanym termostatem.

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-10-30 12:09:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 11:21 Sebastian Rusek <s...@r...eu> pisze:

> [...]
    > do jakiegoś kotła, który jest na innej różnicówce? Może w ten sposób
    > łączysz PE z dwóch różnych różnicówek tak jak w przykładach powyżej?

    To nie wina różnicówki, sprawa się wyjaśniła po jednym dniu pracy grzałki
    bez róznicówki - grzałka po prostu zdechła.
    Po podpięciu grzałki do obwodu bez róznicówki, grzałka grzała, ale coś
    szumiało. Po nastu godzinach takiej pracy już tylko szumiało, ale temp w
    zasobniku nie rosła.
    Obstawiam (będę wiedział na pewno za kilka dni jak wymienię grzałkę), że
    rura osłaniająca element grzejny się rozszczelniła i do środka dostała się
    woda (wtedy wybiło róznicówkę). Gdy podłączyłem grzałkę bez różnicówki -
    degradacja tej grzałki postępowała, w końcu przepaliła się spirala czy też
    drut grzejny.

    TG

  • 30. Data: 2020-07-17 15:47:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 15:19 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Kolejny update:
    >
    > w nowym zasobniku, który dwa tygodnie temu zamontowałem, grzałka zaczęła
    > wywalać różnicówkę.
    > Ja pi..dole co za gó..o. To w ogóle możliwe aby tak spie..lić taki
    > prosty element?
    > W ramach paranoii wymieniłem różnicówkę - to samo. Grzałka bez
    > różnicówki grzeje, ale słychać szumy jak pracuje, wczesniej tego nie
    > było.
    > W poniedziałek kolejna reklamacja.
    >
    > TG

    Kolejny update.
    Po poście powyżej dostałem grzałkę "tytanową" - grzałka działa do dzisiaj,
    ale 2 zasobnik, który otrzymałem po reklamacji we wrześniu ubiegłego roku
    zaczyna przeciekać. Reklamacja zgłoszona i uznana - czekam na trzeci
    zasobnik z nierdzewki od firmy Joule.
    Od miłego pana z firmy dowiedziałem się, że jest jakaś wtopa ze
    zbiornikami z linii "slim", w ramach reklamacji dostanę normalny zasobnik
    z dwiema wężownicami 300L bo slim jest wycofany z produkcji.

    Po zastanowieniu, w sumie Joule Polska godna polecenia - co rok nowy
    zasobnik z nierdzewki ;-)

    TG