  • 81. Data: 2018-07-31 16:42:30
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2018 16:32:37 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Znajdziesz?

    > Noo, to faktycznie zasługa PIS :D

    A czyja?

    > Znajdź sobie definicję słowa 'nadwyżka', żebyś nie powtarzał po pulpecie
    > tych bredni.

    Co znaczy "po pulpecie"

    > Ech...

    No właśnie Ech...

  • 82. Data: 2018-07-31 16:44:38
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > A rekordowo niskie bezrobocie teraz czy dobre aktualnie wyniki
    > polskiej gospodarki czy chociażby prawie 10mld nadwyżka w budżecie to
    > wina PIS czy zasługa PO?

    Jakim stary takim glupi ;->

    Pzdr. T

  • 83. Data: 2018-07-31 17:20:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chociaz nie potrafie wazyc i wage wedug uzytkownika mam spierdolona to poszedlem
    kiedys na calosc i zwazylem miske ze skladnikami przed pieczeniem i po pieczeniu. Na
    kilogramowym wsadzie ubylo ponizej pieciu deko. Inaczej byc nie moze bo ciasto z
    pieciu stron obudowane blacha i moze parowac tylko od gory. A ze ciasto nie sklada
    sie z samej wody tylko z ciasta i zamknietych w nim babelkow dwutlenku wegla,
    ciastowy styropian sie robi, to jak gora troche podeschnie to izoluje od ciepla.
    Troche wiecej ubedzie w tradycyjnym piecu ale tez nieduzo bo smaruja czyms ciasto
    zeby szklista skorupa na nim sie zrobila i niedopuszczala do ucieczki wody pod
    postacia pary. Chleb z maszynki bardzo szybko czerstwieje, wiedza to wszyscy co maja
    maszynki i pieka w nich chleb. I na dluzej niz na nastepny dzien nie ma go co robic,
    chyba ze ktos lubi czerstwy. Szukalem odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje i dlaczego
    kupny jest dluzej zjadliwy. Znalazlem. Odpowiada za to przemiana skrobi. Przy
    pieczeniu przechodzi w inna forme i jest fajny sprezysty chleb. Ale pod wplywem
    wilgoci w chlebie zmienia sie w forme pierwotna i sie zelowka z kanapki robi.
    Informacja pochodzila ze firmy hurtowni sprzedajacej polepszacze do pieczywa. I
    oczywiscie mieli na to stosowny preparat. Gdyby nie byl w workach po 50 kilo i nie
    uzywala sie go w ilosci plaska lyzeczka na tone ciasta to bym kupil. Bylo tam tez ze
    wilgotnosc chleba po upieczeniu ma kluczowe znaczenie i musi byc w scisle okreslonych
    widelkach. Po proporcjach maki do wody wychodzilo ze w piekarniach uzywaja ze 20%
    mniej wody niz jest w przepisach do domowej maszynki. I zeby dalo sie takie ciasto
    wymieszac potrzebny jest inny skladnik ktory maja do sprzedazy. Wychodzilo mi ze
    niewielki dodatek maki ziemniaczanej powinien przedluzyc przydatnosc chleba do
    jedzenia. Ale ze przeszedlem na pieczenie bulek to chwilowo nie eksperymentuje.

  • 84. Data: 2018-07-31 17:47:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli rozwoj bedzie szedl w podobnym tempie to wynagrodzenia przez 12 lat powinny
    wzrosnac procentowo wiecej niz wzrosna ceny pradu. Jak w sklepie pomarancze sa tansze
    od krajowych jablek to znaczy ze ceny zywnosci raczej nie wzrosna. Za to stanieje
    prawdopodobnie duzo rzeczy " technicznych". Bo one caly czas tanieja i to czasami
    bardzo duzo. Dwa lata temu za ten sam projektor bym zaplacil 3000, w tym roku
    zaplacilem 2000. A ten co kupilem dwa lata temu za 1600 dzisiaj kosztuje 1200.
    Reklama w tv meskie spodnie dzinsowe 39 zlotych. Kilo schabu w markecie w promocji 9
    zlotych. Kilo poledwicy sopockiej w sklepie obok mnie 17 zlotych a jak w promocji to
    15. Cukier w promocji 1,35 za kilo. Mozna by przetworow zrobic, ale nie warto. Dzemy
    i marmolady w sklepach tanie. Jak mam kaprys to kupuje dzem mandarynkowy a nie zre
    przez cala zime sliwkowy zeby sie nie zmarnowal. Jak zyje szescdziesiat lat to nigdy
    nie bylo tak tanio w stosunku do zarobnkow jak jest teraz.

  • 85. Data: 2018-07-31 19:07:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-07-31 o 10:57, Pete pisze:

    > Do 2016 taniał.

    Od 2012, a wcześniej od 2004 do 2012 drożał.

    http://ujeb.se/olrDg

    lub

    https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fmo
    ney.wpimg.pl%2Fme%2F235%2F389355_art.jpg&imgrefurl=h
    ttps%3A%2F%2Ffinanse.wp.pl%2File-polak-zuzywa-pradu-
    zaskakujace-dane-6111745736513153a&docid=EIoa7U22nZr
    bSM&tbnid=otpCV2iGadLg2M%3A&vet=10ahUKEwjd2-Gg6MncAh
    XEVywKHXgmDN0QMwhKKAowCg..i&w=630&h=418&bih=584&biw=
    1366&q=cena%20pr%C4%85du%20poszczeg%C3%B3lnych%20lat
    ach&ved=0ahUKEwjd2-Gg6MncAhXEVywKHXgmDN0QMwhKKAowCg&
    iact=mrc&uact=8

    > Znajdziesz zależność?

    Teraz Twoja kolej.

  • 86. Data: 2018-07-31 19:28:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 14:30, Kris pisze:

    > Na 750g bochenek potrzebujemy wody 280ml
    > Ile więc potrzeba na 1000g wyliczysz Sobie czy mam Tobie pomóc?

    Na 1000g bochenek potrzeba 800ml wody.
    Przelicz sobie ile będziesz potrzebował na bochenek 750g. Dasz sobie
    radę czy mam pomóc?

    > Zamiast "tą ilosć" wstaw właściwą ilość i przelicz wszystko jeszcze raz biorac tez
    pod uwagę ze wszystka woda odparować nie musi

    Ach przepraszam, że nie potrafię spekulować tak jak ty z kogutkiem. Żeby
    was zadowolić to zapewne powinienem wpisać, że do ciasta dodaje się 1
    gram wody, a energia elektryczna kosztuje mniej jak 1 grosz za 1kWh

    > Z kosztami stałymi liczysz ale już był czas przywyknąć do Twoich manipulacji

    Teraz rozumiem skąd ci się wzięło te 17groszy jak 1kWh liczysz po 20
    groszy :)

    > Dla przykładu ta ma 700w mocy i piecze 1kg chleby
    > https://www.mediaexpert.pl/wypiekacze-do-chleba/wypi
    ekacz-do-chleba-tefal-pf220838,id-676172?utm_source=
    Tefal&utm_medium=XML&utm_content=859100&utm_campaign
    =2018-07&utm_term=Wypiekacze-do-chleba

    Czy dla ciebie każdy pies to Burek?

    > ... albi daj jakiemuś gimnazjaiście do przeliczenia

    No to przelicz to i daj wyniki.

  • 87. Data: 2018-07-31 20:31:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj z internetu kilka przepisow na chleb w ktorym bierze sie prawie tyle samo wody co
    maki to moze przeliczy. Jeszcze zostanie ci udowodnic ze cala odparowuje. Chwilowo
    lzesz jak stara indianka. Spokojnie mogles napisac ze trzeba brac dwa litry wody na
    kilogram maki, nikt ci nie zabroni. Jak dwa malo zeby dopasowac do twoich rojen to
    trzy litry wody na pol kilograma maki. Z kazdym postem tracisz wiarygodnosc, jak
    widze nie tylko u mnie.

  • 88. Data: 2018-07-31 20:49:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2018 13:38:42 UTC+2 użytkownik marios napisał:
    > drogi w zakupie w zwykłym sklepie). Zresztą milion przepisów znajdziesz na
    > necie - do tego on (internet) powinien służyć.

    Nie chodzi mi o przepisy ale o hardware :> Jak mówiłem nie mam czasu
    bawić się w samoróbki, poza tym nie mam na tyle wiedzy żeby sobie i komuś
    nie zrobić kuku. Chcę kupić porządnego gotowca, a douczać się z procesu
    produkcji :>

    > Polecam wypędzić z gruszek, ah ten zapach po otwarciu flaszki, do dziś
    > wspominam.

    Na pewno i taki surowiec będzie :]

    > Aha, projektując bufor wody do instalacji CO, od razu miałem zamysł dodania
    > wężownic do niego - naczynie ruchome stawiane na pokrywie bufora (gorąco) i
    > leci do wężownicy [pamiętać że czasem trzeba przeczyścić] umieszczonej przy
    > dnie (chłodna woda) - nic się nie marnuje :),

    U mnie za niska temperatura w baniaku z wodą. Ale nie o liczenie każdego
    grosza tutaj się rozchodzi :]

    L.

  • 89. Data: 2018-07-31 21:28:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    trzy litry wody na pol kilograma maki. Z kazdym postem tracisz wiarygodnosc, jak

    Google ci zablokowali? Nie dziwię się skoro takie głupoty wypisujesz to
    cię blokują. Poza tym z debilami dyskutować to strata czasu. Każdy kto
    przeczyta te wypowiedzi szybko zweryfikuje, że jesteś kłamcą i manipulantem.

  • 90. Data: 2018-07-31 23:30:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak masz racje. Na kilo maki bierze sie 0,8 litra wody. I ta cala woda musi byc
    odparowana w temperaturze dwustu stopni co trwa poltorej godziny. W tym czasie dwu
    kilowatowa grzalka zuzyje pradu za 1,50. Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie
    wyjebala w kosmos bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer. Co bede
    klamce i na dodatek wariata wkurwial.