  • 91. Data: 2021-09-13 08:31:24
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2021 17:33, Marek wrote:
    > Można polecić ten portmap.io? Ostatnio znajomy się pytał czym może
    > obejść problem braku stałego IP..

    Uzywalem tego przez około 2 miesiące, kiedy nie miałem stałego i
    zewnętrznego IP. Działało na 1 łączu i nie wiem nic o tym jak sprawdza
    się w trudnych warunkach (np. przepinanie dostawców). Więc nie mogę z
    czystym sercem poecić bo za mało używałem. To był taki tymczasowy
    workaround. Po prostu działał, wymagał jednak trochę nerdowskiego podejścia.

    Pewnym ograniczeniem jest fakt, że to OpenVPN. Z mojego punktu widzenia,
    to był ficzer, ponieważ wlasnie takiego klienta VPN używam na co dzień,
    więc nie mam problemu z jego konfiguracją i odpaleniem.

    Dodatkowo w moim przypadku to działało dość dziwacznie: host za NATem
    odpalał OpenVPN klient aby się połączyć z portmap.io, po czym otwarty
    port to był *inny* serwer OpenVPN nad którym to ja już miałem kontrolę.
    Matrioszka.

  • 92. Data: 2021-09-13 09:46:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dasz jakiś link?

    -----
    > Listonosza się monitoruje sygnalizatorem w skrzynce, który wysyła smsa jak
    dostarczy przesyłkę do skrzynki.

  • 93. Data: 2021-09-13 15:24:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Sep 2021 09:46:29 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Dasz jakiś link?

    To jest własna konstrukcja.

    --
    Marek

  • 94. Data: 2021-09-14 11:11:55
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.08.2021 heby <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > 1) średnio 70zł za kamerę używaną, ONVIF, 1080p

    Przy okazji zapytam, jeśli można: gdzie i jakich
    modeli szukać?

    ONVIF jest dla mnie oczywistością, 1080p już być nie musi.
    Na razie mam taki wynalazek: EUROLOOK EDW-3450
    (chciałem żeby był mikrofon i głośnik bo robi też
    za domofon).

    Niestety, ma 2 strumienie: full HD i VGA (a konkretnie
    nawet mniej: 640x352, zdjęcia też robi tylko VGA),
    nic pośrodku. Ma tracking, ale przy nim gubi
    się z enkodowaniem strumienia (zapewne kijowy hardware).

    Wystarczyłoby mi nawet niższa rozdzielczość (ale nie VGA),
    byle się nie cięło przy śledzeniu "celu" :-)
    Wtedy wziąłbym jeszcze jedną do ogródka.
    Ale w opisie nikt się nie chwali rozdzielczością
    zdjęć czy drugiego strumienia, FullHD jest praktycznie
    każda.

    Korzystanie (poza podglądem): zrzucam po prostu
    strumień RTSP na dysk (mkv).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.