  • 81. Data: 2021-09-07 18:26:06
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2021 15:49, heby wrote:
    > zasadzie zasnawiam się czy nie spiąc tych proxmoxów w cluster i migrować
    > maszyny pomiędzy nimi. Nie bawilem się tym, ale ponoć to 1 kliknięcie.
    > Może sprawdzę z ciekawości.

    Sprawdziłem. Mogę przemigrować maszynę wirtualną pomiędzy dowolnymi
    serwerami proxmox spiętymi w cluster. Całośc operacji trwa 30sek na gołe
    Ubuntu Desktop, przeniosło nawet bez wyłączenia (jedynie zamroziło stan
    i odtworzyło, na innym CPU, choć podobnej generacji). Klik i już.

  • 82. Data: 2021-09-07 20:33:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.09.2021 o 08:28, heby pisze:

    Kupiłem czpisy, hrup, chrup :)

    > a) nie lepsze tylko o podobnych możliwościach

    Tak? A taki komputerek wyjęty z tostera to ma 4-8 rdzeniowy procesor?
    Interface do obsługi dysków sata 6G?
    Wyjście HDMI i VGA?
    i uwaga: kodowanie i dekodowanie sprzętowe do kodeka 265+?
    Ładną, zgrabną obudowę i własny zasilacz, który pod TV można postawić?
    Programowe wsparcie do obsługi P2P z niezdychającym serwerem?
    Możliwość "miecia" konta do bezpiecznego logowania oraz współdzielenia
    dostępu?
    Aplikacje klienckie P2P (tunelowanie)na wszystkie platformy włącznie z
    zapisem nagrań, odtwarzaniem nagrań bez potrzeby wystawiania "pudełka od
    zapałek" na świat w sensie otwieraniu portów, pracującego za NAT
    providera na sieciach GSM, żeby backdory nie właziły?
    + oczywiście interface i co najważniejsze IVS. Możliwość wyświetlania
    bez zacięć/klatkowania wszystkich podpiętych kanałów na TV?

    Cytat:
    "Zaawansowane funkcje ochrony obwodowej: wtargnięcie, przekroczenie
    linii z uwzględnieniem osobnych zasad dla pojazdów i pieszych,
    klasyfikacja ludzi i pojazdów,
    Rozpoznawanie i analiza twarzy w czasie rzeczywistym (max. 8 zdjęć na
    sekundę) :
    Porównanie twarzy z obrazami z bazy danych
    Analiza twarzy: określenie płci, wieku oraz charakterystycznych
    elementów wyglądu (okulary, zarost, maska)
    Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym osób na podstawie podanych informacji
    pobocznych z zakresu odpowiadającego rozpoznawanym przez sztuczną
    inteligencję urządzenia cech
    Obsługa do 10 baz danych twarzy, łącznie z 5000 zdjęć twarzy
    Bazy twarzy mogą być wykorzystane globalnie lub lokalnie dla jednego
    kanału wideo - w zależności od potrzeby
    W bazie poza fotografią twarzy, przechowywane mogą być również takie
    informacje, jak: nazwisko, płeć, data urodzenia, narodowość, adres, numer ID
    SMD PLUS - wyszukiwanie obiektu sklasyfikowanego jako: człowiek, pojazd
    silnikowy, pojazd bezsilnikowy"

    To wszystko mam dostępne w niewielkiej kwocie z gwarancją 3 letnią,
    serwisem i wsparciem producenta.

    Link do niższej wersji z IVS:
    https://allegro.pl/oferta/rejestrator-do-monitoringu
    -dahua-nvr4104-4ks2-l-11128477906

    Chrup.

    Link do opisu technicznego (inna cena oczywiście, w hurcie taniej):
    https://sklep.delta.poznan.pl/rejestrator-ip-nvr4104
    -4ks2l-4-kanaly-dahua_l1_p17584.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/pdf/dhi-nvr_v2.7.0__i_
    en.pdf

    Oczywiście im więcej kanałów i możliwości tym cena większa ale górna
    półka dla Kowalskiego, to nie miliony pln.

    Chrup.

    > b) nie wykluczam że te kamery pracują na tym samym oprogramowaniu (yolo
    > np.), tylko opakowanym w puszkę gotowca.

    Nono, oprogramowaniu :) Chrup.

    > Na bazie? Czyli kod ukradli? Masz jakeiś dowody? Widzialeś kod Cisco?

    Ewentualnie kodeki. Kiedyś nie były one dostępne dla nerdów, bo miały
    swoje patenty. Do dzisiaj w sumie tak jest ale wiele się już uwolniło i
    nerdy mogą korzystać. Nie nerduj. Chodzi mi o bazę doświadczeń z
    aplikacji pod Windows a nie jakieś kody źródłowe. Nim powstał ZM to do
    tego czasu było już obecne podobnie zaawansowane oprogramowanie pod
    Windows, łącznie z kartami rozszerzeń, bo kamery IP powstały dużo
    później. Pod linucha nie było żadnych sterowników a wiadomo, że Linuch
    zawsze kulał w te klocki (do dzisiaj są problemy z DirectX). Kupowało
    się wtedy jakieś Hicapy:

    https://www.e-alarmy.pl/394p-hicap-100---karta-kompu
    terowego-zapisu-obrazu-(16-kamer).html
    ...i była zabawa. Tam też jest kodowanie sprzętowe, którego próżno
    szukać w tosterze :)

    > Teraz wszystko się robi na kompie.
    > W środku kamery, albo w środku
    > rejestratora nasz normalny SoC będący często pełnoprawnym komputerem.
    > Zgaduje że wsyzstko z okolicy IoT, czego od 30 lat dotykasz, *obecnie*
    > bangla na Linuxie, z drobnymi wyjątkami. Rejestratory tez.

    Misiu, nie nerduj. Miałem na myśli PC. Zwykłego kompa z aplikacją typu
    NUUO do obsługi kamer IP. Przy liczbie 30 kamer zaczyna czkać na
    monitorze a wentylator procka złowrogo wyje na 4 rdzeniowym i5 3GHz.
    Oprogramowanie jak dotąd nigdy nie pobiło wspomagania sprzętowego i nie
    pobije.

    > To że kamery działają z rejestratorami to raczej norma i spodziewany
    > efekt. Pytanie, czy mają ifce do MachineLearning, jak ZoneMinder.

    Masz na otarcie łez, bo w sumie podałem Ci linka i miałeś odrobić pracę
    domową ale...

    https://youtu.be/T4mkHxy4Jpc (2017 rok)

    Teraz mają to właśnie rejestratory o których piszę. I jeśli przyjdzie
    świadek Jehowy po raz drugi to możesz dostać informację z rejestratora
    że " Dupotruj u drzwi" :)

    Chrup.

    > Nie, jedynie złośliwość.

    I jesteś złośliwą kurwą od pierwszej swojej wypowiedzi do mnie?

    Twój wpis/cytat:
    "Mam zerowe dośiwadczenie z kamerami analogowymi, choć widze, że są
    tańsze. Problemem jest to, że są też mniej elastyczne: np. musisz
    posiadać *gówniany* [1] rejestrator analogowy. Taki rejestrator nie da
    się zintegreować z systemami automatyki domowej."

    Napisałem wcześniej o kamerach CVI, które w sumie nie są do końca
    analogowe i co ciekawe, system CVI jest implementowany najlepiej tam,
    gdzie go "wymyślono" czyli Dahua :) I tym samym zawęziłem Twoje
    dywagacje ale cóż, dla Ciebie to wszystko analog.

    Wolisz już teraz być złośliwym nerdem bo do braku wiedzy na temat CVI
    trudno Ci się przyznać :) Może być ale mnie to nie przekonuje.

    Chrup.

    > Widze postęp. Już nie negujesz istnienia takich mechanizmów, ich
    > uzyteczności, możliwości. Teraz zmienisza strategie usilnie starając się
    > zepchnąc je do kąta z nerdami.

    Nie, nie i nie. Te rozwiązania nie mają wsparcia sprzętowego w procesie
    kodowania i dekodowania i zwyczajnie są niewydajne. Kamery IP mają coraz
    większe rozdzielczości więc ta scieżka zaczyna być kręta i nikt już nie
    inwestuje w oprogramowanie.

    > Owszem. Ale czasem w zamian dostaniesz wiedzę. Bywa, że bawienie się w
    > takie rzeczy jak ZM/ML/AI jest równnież *kształcące*.

    Bynajmniej. Wiedzę możesz zdobyć na szkoleniach w których również
    uczestniczę. Są darmowe i płatne https://www.aat.pl/pl/trainings
    (przykład) dowiesz się tam tego czego w nerdowskiej piwnicy możesz nie
    odkryć :) Szkolenia są organizowane zawsze, jak wyjdzie jakaś nowinka i
    tak w sumie nie masz jeszcze pojęcia jakie rozwiązania sa obecnie na topie.

    Chrup.

    > W przeciwieństwie
    > do instalowania 1000ej kamery po 30 latach.

    Nie 1000 kamery a 1000 realizacji (obiektów:).

    > Czy to coklwiek zawiera również wpięcie w HomeAssistanta i sterowanie
    > światełkiem w lodówce?

    Łał, znów praca domowa dostaje ocenę niedostateczną :/

    "Współpraca z urządzeniami marki Dahua pracującymi w koncepcji Internetu
    Rzeczy (IoT),
    POS - współpraca z urządzaniami zainstalowanymi w punktach sprzedaży i
    wyświetlanie danych z nich w postaci nałożonego tekstu w wybranym oknie
    kanału,
    SMD PLUS - wyszukiwanie obiektu sklasyfikowanego jako: człowiek, pojazd
    silnikowy, pojazd bezsilnikowy
    Obsługa Coax Audio/Alarm,"

    https://sklep.delta.poznan.pl/rejestrator-ahd-hd-cvi
    -hd-tvi-cvbs-tcpip-xvr5104hs-i2-4-kanaly-dahua_l1_p1
    6710.html

    (na Allegro oczywiście taniej)

    > Ja też.

    MASZ PILOTA DO ZM? Szacun! :D

    > W czym Twoje rozwiązanie jest lepsze od mojego? Poza ilości
    > "paracy", która w moim wypadku jest w zasadzie elementam nauki i hobby?

    Wykazałem wyżej. Włączam, krótki kreator "dla debila" i działa.
    Zapominam.

    Pomnę tylko, że w systemie CVI cieszę się obrazem cyfrowym na TV 50' NIE
    TKNIĘTYM żadnym kodekiem. Normalnie jak mleko prosto od krowy. Żadnych
    artefaktów, żadnej pixelozy w FullHD z prędkością światła. Drobinki
    kurzu widać płynnie... no i ekran podzielony ładnie na okienka, wszystko
    megaostre bez jednego pixela mdłego :]

    > Ja doskonale wiem co potrafią. Nie znajdziesz ani jednego zdania
    > negującego ich możlwiosci w tej dyskusji. To urojenia.

    Kłamiesz, wyżej udowodniłem (fakty), że pytasz o rzeczy o których
    zwyczajnie nie wiedziałeś :)

    Chrup.

    > natomiast znam
    > ich jakość. Bywa że od środka też (w sensie: od wewnatrznego Linuxa).
    > Nie imponuje mi to. To dopiero druciarstwo, tylko przemysłowe.

    Tu już bredzisz :(

    > Nie, to wynika z Twoich urojeń.

    Bynajmnjej, j/w.
    Chrup.

    > Natomiast Ty nie masz bladego pojęcia co porafi ZoneMinder. Przynajmniej
    > do tego posta, nie zdawałeś sobie sprawy z jego istnienia. 30 lat roboty
    > w branży na marne.

    Buehehe. Napisałem Ci wyżej, że nim powstał ZM to ja już odchodziłem od
    software. No tak już jest i tego nie zmienisz :)

    > Jak znajomy mechanik, 20 lat regulował gaźniki w maluchach. Był mistrzem
    > regulowania i na koniec mysiałem mu wyjaśniać jak działa jeden czujnik w
    > common rail, bo nie ogarniał. Ot, jemu też coś równolegle wyrosło w
    > branży i nie zauważył. Trafia się, żaden wstyd. Choć przyznaje, on nie
    > negował, że CR istnieją, tu różnica. Nie miał o nich bladego pojęcia -
    > tu podobieństwo.

    Wszystko fajnie ale to jak z rowerem w Moskwie (taki dowcip)

    Tutaj Ty jesteś nerdem/mechanikiem, który dowiedział się teraz o CVI :)

    Bynajmniej. Kamery z AI (obecne) potrafią sporo. Pewnie jeszcze nie
    wpadłeś na to, że AI w kamerach odbywa się PRZED kompresją, co ułatwia w
    sumie sprawę i implementacja AI w kamerze wymaga o wiele mniej niż
    software, które musi sobie poradzić z dekodowaniem i nakładaniem AI na
    skompresowany materiał...doczytaj

    Chrup.

    Teraz reklama kamery z AI:
    https://youtu.be/euCnhYx_ims

    Problem jest tylko taki, że nie kupisz tego na OLX za 70 zł.

    > Obecnie cały rozwój MachineLearning/Ai odbywa się na pythonie, w dużej
    > mierze pod Linuxem. Mówie zarówno o częsci naukowej, jak i wdrożeniach.

    Hehehehe

    > Widndows? Tak, czasami go odpalają do obejrzenia jakiegoś pornola czy
    > pociupania w gierki.
    >
    > Dziwna strategia. Nie masz pojęcia o tym co na Linxuie obecnie się
    > dzieje i jaki jest jego status w temacie ale bredzisz że... co? Że
    > windows lepszy? Zdajesz sobie sprawę że blisko 100% rejestratorów i
    > kamer na świecie *nie* zawiera Windowsa? A wiesz co zawiera?

    5% udziału Linuksa na desktopie (bo w sumie mowa jest o końcówkach
    klienckich w sensie oprogramowania klienckiego do obsługi rejestratora)
    jak i oprogramowaniu pod kompa (PC) Obsługa z przeglądarki w sumie, nie
    jest wskazana z uwagi na brak wsparcia sprzętowego (DirectX). Interface
    na rejestratorze (web serwer) zaczyna być powoli wypierany...również z
    uwagi na zabezpieczenia.

    To miałem na myśli pisząc o Windows, który jest na 90% kompach. Pod
    Linucha nikt nie pisze tego oprogramowania bo zwyczajnie nikomu się nie
    chce/opłaca (nie piszę o Androidzie i smartfonie).

    > Sprawdź czy pogrzeb to nie wesele. Wkraczasz z zakres kompetencji i
    > wiedzy nieosiągalnej dla Ciebie.

    Sprawdzone. Pogrzeb.

    > Nie wiesz. W ogóle wychodzi na to że niewiele wiesz, poza dokręcaniem
    > śrubek do kamer przez 30 lat. Właśnie odkryłeś technologię o jakiej nie
    > masz pojęcia. I spoko. Ale zamiast "zerknę, ciekawe" pojawia się etap
    > wypierania. Problem psychiatryczny.

    wykazałem wyżej, bij się z faktami :D

    Chrup.

    > "Analog" to tylko obraźliwe nazywanie technologi innych niż IP/Onvif.

    Hahaha, fakt, już ustaliłem, że wolisz się "zrobić" zlośliwy niż
    przyznać do braków w edukacji :) Znamienne ale wybaczam :)

    Chrup.

    > To, że one są cyfrowe w środku, jest bez znaczenia. Oferujesz raz "tanie
    > kamery" a raz"drogie kamery" na zmianę, ignorując kamery onvif, które są
    > w sumie identyczne jak te CVI pod kątem budowy wewnętrznej.

    Nie są identyczne w wyświetlaniu obrazu z podglądu. Kamery CVI są
    krystalicznie czyste :)...Kowalski to nawet widzi :)

    Chrup.

    > Trochę, jak byś popierał PiS, ale gardził socjalistami.

    Za P2P? Jak tam wrzucisz backdora?

    > Tak, bo TOP 4 prawie na pewno ma pod spodem Linuxa, lub kod ukradziony z
    > tego samego miejsca.

    To prostytutkę można zgwałcić? (klasyk z Leppera) :D

    Nie można ukraść darmówy...ale ta darmówa kradnie czasem
    patenty/pomysły...noale nie będę się rozpisywał.

    > Twoja kamera za 600zł prawdopodobnie też bangla

    Gwoli wyjaśnienia (bo ciągle się do czegoś odnosisz, bez rozumienia)
    Pisząc o kamerze za 600zł miałem na myśli kamerę IP z AI, która nie
    potrzebuje Twojego ZM. Sama sobie radzi (podałem wyżej film) ale
    kosztuje więcej niż 70 czy 150zł na OLX. 1 rejestrator z IVS/AI załatwia
    sprawę sprzętowo i kamera może wtedy kosztować 70zł. To ma wtedy jakiś
    sens wtedy, każda wpięta kamera ma w/w funkcje a całość jest znacznie
    tańsza.

    Dobra, wycinam resztę bo to w sumie całość (moja i Twoja) jest jak
    pierdolenie o dupie Maryni. Wojna Lin&Win zawsze będzie trwała.

    > Tak zrobie, cieszę sie jednak że Ty też się dowiedziałeś, że istnieje
    > obok tych 30 lat dokręcania śrubek równiez inny swiąt, tajemniczy, o
    > którym nie miałeś pojęcia. Zawsze to jakiś plus tego walenia się po
    > pyskach.

    No to masz co ogarniać :)

    Chrup.

    Fakt, jak na tym tosterze odpalisz IVS/cuda dla 50 kamer IP po 20mpix na
    kamerę to spokojnie możesz otwierać smażalnię :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 83. Data: 2021-09-07 20:53:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.09.2021 o 20:33, LordBluzg(R) pisze:

    Dopiszę jeszcze bo to w sumie ważne. Jeśli dany klient/dowolny ma już
    instalację położoną po II WŚ na koncentryku i nowe tynki dał podczas
    remontu a chce zmienić system, bo bure plamy CVBS go zmęczyły i nie
    wchodzi w ogóle w zakres instalacja nowej infrastruktury kablowej, to
    wyjściem jest CVI/TVI. Do dzisiaj zdarza się, ze wynajęty elektryk dał
    kable koncentryczne pod kamery przy nowej budowie domu w 21 wieku. Bo
    tak se wymyślił...no i wyjścia już nie ma :/ 80% starych instalacji tak
    kończy...no chyba że ktoś ma widzimisię i położy nową infrastrukturę,
    wtedy też jest liczenie kosztów do efektów w sensie kosztu kamer IP vs CVI.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 84. Data: 2021-09-07 21:50:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 23:48, a a pisze:

    > Mam jeszcze pytanko, co jest lepsze, Home Use, czy agencja która otrzymuje alarmy i
    prowadzi monitoring video, alarmy 24/7/365 i jakie są opłaty.

    Zadzwoń/zapytaj. To miejscowe koszty w sensie co kraj to obyczaj.

    > Bo to otrzymywanie komunikatów, alertów, że byl listonosz, ktoś podjechal,
    wyjechal, to na dłuższy czas jest bardzo stresujące, tak jak alerty pogodowe RCB - ma
    lać, ma wylać rzeka, ale obok mnie nie ma rzeki i nie leje, to po co mi takie
    alerty, które muszę kasować bez czytania.

    Bo to są alerty. Jak nie czytasz, to po co włączasz?

    > Bo jak wyjeżdżam, to lepiej aby alerty i snapshoty video były przekierowane do
    znajomego, który mieszka w pobliżu i podejmie jakąś reakcję, akcję

    Jak uważasz. To nie jest wybór "że inni tak robią" to zawsze sprawa
    indywidualna i trudno mi wskazać "koga masz wyruchać" :) Twój system,
    twój gust.

    > Ile za to kasują agencje ochroniarskie i za ile kamer jaka kwota
    > Tam ktoś wiedzi całą dobę, ma dużur i widzi co się dzieje i reaguje w real-time i
    w sąsiedztwie, a nie 500 km od domu, czy zagranicą.

    Ja robię tak, że wyłączam zewnętrzne kamery z powiadomień a zostawiam
    sobie kamery wewnętrzne w funkcji alarmu. Te kamery są właśnie na
    okazję, kiedy nie ma mnie w domu, wtedy je włączam. Jak jest alarm to
    wiem że nie jest przypadkowy.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 85. Data: 2021-09-07 22:13:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2021 20:33, LordBluzg(R) wrote:
    > Tak? A taki komputerek wyjęty z tostera to ma 4-8 rdzeniowy procesor?
    > Interface do obsługi dysków sata 6G?
    > Wyjście HDMI i VGA?

    To typowy mały pecet.

    > i uwaga: kodowanie i dekodowanie sprzętowe do kodeka 265+?

    Zbędne. Robią to kamery. Już Ci pisałem, że najprostsza nagrywarka to
    jedno polecenie ffmpeg, na kazdy strumień osobny, nie robi nic, tylko
    przerzuca bity na dysk wprost.

    > Ładną, zgrabną obudowę i własny zasilacz, który pod TV można postawić?

    Zaletą tego mojego że nie trzeba to pod TV stawiać. Moja nagrywaka jest
    na strychu a telewizor w salonie, ogródku, sypialni, pokojach dzieci,
    warsztacie, kieszeni, hotelu za oceanem. Wszędzie gdzie chcę.

    > Programowe wsparcie do obsługi P2P z niezdychającym serwerem?

    Mam do niej VPNa. Zaryzykuje, że daje mi milion ficzerów więcej
    *doatkowo* niż gównop2p. Po co mi jakaś dodatkowa technologia, w dodatku
    chińska?

    > Możliwość "miecia" konta do bezpiecznego logowania oraz współdzielenia
    > dostępu?

    To wszystko załatwia VPN + HomeAssistant. Zaryzykuje, że VPNowi ufam
    znacznie bardziej, niż chińskim wynalazkom.

> [...]
    > zapałek" na świat w sensie otwieraniu portów, pracującego za NAT
    > providera na sieciach GSM, żeby backdory nie właziły?

    To wszystko jest mozliwe w relatywnie prosty sposób. Fakt, że
    implementuje to pudełko powoduje, że masz osobne aplikacje i metody
    komunikacji na każde pudełko. U mnie jest jedna metoda komunikacji (VPN)
    do wszystkoch domowych usług. I jedna apliakcja (HomeAssistant) w której
    widzę kamery, pompe ciepła, temperatury, fotowoltaikę, litę zakpów i
    prognozę pogody. W dodaku mam pomiędzy tymi rzeczami automatykę. W
    twojej gównoapliakcji p2p można typo podglądać kamery, w mojej można
    załaczyć światło i oglądać kamery + 100 innych ficzerów.

    > + oczywiście interface i co najważniejsze IVS. Możliwość wyświetlania
    > bez zacięć/klatkowania wszystkich podpiętych kanałów na TV?

    Bez problemów rzucam sobie z telefonu obraz na chromecasta. Albo oglądam
    go w przegladarce TV. Albo oglądam go w AndroidBox podpiętym do niego.

    HomeAssistant pozwala na wyrzucenie dowolnej zakładki na chromecasta,
    wiec mogę np. powiesić w domu kilka monitorów i na każdym mam obraz z
    kamer. Jak paranoja to paranoja.

    > Chrup.

    Własnie wyjaśniłeś, że nie masz pojęcia jak działają współczesne sieci
    domowe i po co komu integracja pudełek z pudełkami.

    > Oczywiście im więcej kanałów i możliwości tym cena większa ale górna
    > półka dla Kowalskiego, to nie miliony pln.

    I w czym ma być lepsza od dolnej pólki w oglądaniu derwutni i szopy w
    ogródku?

    > Ewentualnie kodeki.

    Kodeki Ci ukradli?

    > swoje patenty. Do dzisiaj w sumie tak jest ale wiele się już uwolniło i
    > nerdy mogą korzystać.

    Na szczęscie nie musisz nić przekodowywać. Zapłacił producent kamery
    ONVIF. na ZoneMinder nie musisz nic przekodowywać.

    > Nie nerduj. Chodzi mi o bazę doświadczeń z
    > aplikacji pod Windows a nie jakieś kody źródłowe. Nim powstał ZM to do
    > tego czasu było już obecne podobnie zaawansowane oprogramowanie pod
    > Windows

    Jesteś pewny że mówiąc "podobne" masz choć gram wiedzy na temat
    podobieństw do rzeczy, które czynią ZM czymś wyjątkowym?

    > później. Pod linucha nie było żadnych sterowników a wiadomo, że Linuch
    > zawsze kulał w te klocki (do dzisiaj są problemy z DirectX).

    Z DirecX są problemy bo go nie ma (jest emulacja WinE). Odmrozili Cie po
    100 latach? Odpalałeś ostatnio jakiegoś Linuxa?

    Może zainteresuj się choćby Vulkanem, jesli tak strasznie Ci zależy na
    graniu w 3D pornole (sądzac po potrzebie DirectX).

    > https://www.e-alarmy.pl/394p-hicap-100---karta-kompu
    terowego-zapisu-obrazu-(16-kamer).html
    > ...i była zabawa. Tam też jest kodowanie sprzętowe, którego próżno
    > szukać w tosterze :)

    Twoje kodowanie sprzetowe jest zaszyte w:
    a) kamery
    b) procesory
    c) karty graficzne

    Wszystko to używa sie pod ZoneMinderem. Tylko że zazwyczaj nie trzeba.
    Kodek w kamerze jest wystarczający.

    > Misiu, nie nerduj. Miałem na myśli PC. Zwykłego kompa z aplikacją typu
    > NUUO do obsługi kamer IP.

    Ja mam ZoneMnder.

    > Przy liczbie 30 kamer zaczyna czkać na
    > monitorze

    Czyli nie masz pojęcia jak to działa.

    Komputer nic nie przekodowuje. W zasadzie nic nie robi. Nagrywa
    strumienie z kamer na dysk i dzieli na pliki. Zero algorytmiki.

    ZoneMinder niczego nie wyświetla - wysyła strumienie do odbiorcy i on
    sobie rozkodowuje go. W telefonie zaiwania procesor graficzny, w
    telewizorze jakiś kawałek hardware, wszystko w przeglądarce. Ogólnie
    moje 7 kamer dalej obraz 25fps bez śladu wysiłku po stronie klienta
    współczesnego, na jednym ekranie. Wiecej nie mam.

    > a wentylator procka złowrogo wyje na 4 rdzeniowym i5 3GHz.
    > Oprogramowanie jak dotąd nigdy nie pobiło wspomagania sprzętowego i nie
    > pobije.

    Wic najwyraźniej przespałeś dwie rzeczy:
    a) kamery ONVIF produkują strumień H264 i H265, który można bezpośrednio
    zrzucać do pliku bez enkodingu i to robi (w jednym z trybów) ZM
    b) hardware do enkodowania video w czasie rzeczywistym na już prawie
    kazdy procesor na rynku

    Wychodzisz na kompletnego laika z zakresu informatyki, przynajmniej
    takiej z przed 20 lat do dzisiaj. Po co Ci to było?

    > Masz na otarcie łez, bo w sumie podałem Ci linka i miałeś odrobić pracę
    > domową ale...
    > https://youtu.be/T4mkHxy4Jpc (2017 rok)

    No i policz od kiedy w ZM są stosowne mozliwości. Serio myślisz, że
    wielkie technolgie powstają w wielkich firmach? Dahua, jak prawie
    wszyscy w security, używa gotowców na Linuxie i robi to nieudolnie. Nie
    zdziwie się, jak pod maską rejestratora bangla ten sam ffmpeg co w
    ZoneMinder.

    > Teraz mają to właśnie rejestratory o których piszę. I jeśli przyjdzie
    > świadek Jehowy po raz drugi to możesz dostać informację z rejestratora
    > że " Dupotruj u drzwi" :)

    Fascynujące. Wyjasni mi po ch... komu to w domu. Wyjaśnim mi też, po co
    miałbym stosować te techniki w moim ZM, mimo że mogę?

    > I jesteś złośliwą kurwą od pierwszej swojej wypowiedzi do mnie?

    Nie pierwszej. Tylko od momenty kiedy bredzisz. A już najbardziej, kiedy
    się pojawia argument o "30 latach dokręcania śrubek" przy jednoczesnym
    braku pojmowania prostych tematów z zakresu współczesnej informatyki i
    negowaniu wszystkiego co nie jest śrubką.

> [...]
    > gdzie go "wymyślono" czyli Dahua :) I tym samym zawęziłem Twoje
    > dywagacje ale cóż, dla Ciebie to wszystko analog.

    Nie wszystko.

    Podpowiem Ci tak: technologia która tak Cie podnieca, to ta sama
    technologia która napędza wszelakie kamery IP. Różnią się nieistotnymi
    detalami. W końcu dostajesz strumień bitów z jakiegoś kodeka. Kupisza
    tania kamerę, strumień gorszy, kupisz lepszą, strumień lepszy. Problem w
    tym, że w obrębie pewnych kwot, nie da się wyganarować magicznie
    lepszości tylko dlatego że zamieniłeś nieistotny detal w kamerze.

    Czy kupisz kamerę ONVIF, czy IP z chmurą, czy dowolną inną, w tym samym
    zakresie cenowym, spodziewasz się tej samej jakosci. Zazwyczaj w środku
    siedza te same SoC.

    Twoje "moje sa lepsze" wymagało by udowodnienia jakoś, szczególnie jeśli
    rozmawiamy o kamerach w podobnym zakresie cenowym.

    Myślę, że nie będą się róznić jakościowo.

    Natomaist kamery nie-IP wymagają *specyficznej* nagrywarki.

    > Nie, nie i nie. Te rozwiązania nie mają wsparcia sprzętowego w procesie
    > kodowania i dekodowania i zwyczajnie są niewydajne.

    Znowu pierdolisz od rzeczy, nie pojmując jak to działa. W tej chwili mój
    ZoneMinder, nagrywając 7 strumieni FullHD z kamer IP obciąza jeden rdzeń
    sześcioletniego CPU na 30%. Z czterech dostepnych. Bez enkodingu, tylko
    przepakowując strumienie z kamery do pliku.

    DOKŁADNIE to samo zrobi ci dowolna inna kamera z kodekiem sprzetowymi i
    jej nagrywarka.

    Za każdym razem w tym wątku ośmieszasz się, nie pojmując jak działają
    kamery IP/Onvif. Po prostu odpuśc sobie. Zajmij sie kopaniem ogródka lub
    dokręcaj śrubki dalej.

    > Kamery IP mają coraz
    > większe rozdzielczości więc ta scieżka zaczyna być kręta i nikt już nie
    > inwestuje w oprogramowanie.

    Nie, najzwyczajniej nie masz o tym pojecia. 30 lat dokręcałeś śrubki i
    świat uciekł Ci.

    > Bynajmniej. Wiedzę możesz zdobyć na szkoleniach w których również
    > uczestniczę.

    Czyli nic tam po mnie.

    > Są darmowe i płatne https://www.aat.pl/pl/trainings
    > (przykład) dowiesz się tam tego czego w nerdowskiej piwnicy możesz nie
    > odkryć :)

    Oczywiście że nie. Nie postradałem zmysłów aby zamienić mój darmowy i
    wygodny system monitoringu na rozwiązanie przepłacone, nie pasujące mi
    do reszty automatyki i jeszcze z jakimiś szkoleniami. Po prostu nie
    jestem do tego stopnia głupi aby zamieniać ręcznie wyciosaną siekierkę
    na przepłacony kijek.

    > tak w sumie nie masz jeszcze pojęcia jakie rozwiązania sa obecnie na topie.

    Nie. Masz pojęcie jakie rozwiązanie jest dostepne z firmy X. Jakie są w
    ogóle dostepne, jak widać po tym poście, nie masz za grosz pojęcia.
    Wręcz masz głównie uprzedzenia, do technologi których nie pojmujesz.

    > Nie 1000 kamery a  1000 realizacji (obiektów:).

    Wszystkie na ZoneMinder, dodajmy, stąd ta wiedza o braku DirectX w Linuxie.

> [...]
    > kanału,
    > SMD PLUS - wyszukiwanie obiektu sklasyfikowanego jako: człowiek, pojazd

    Nie ma tu HomeAssistanta.

    Ale podpowiem Ci. Tak, można. W trybie Onvif lub rtsp. HA ma do tego
    integracje.

    > MASZ PILOTA DO ZM? Szacun! :D

    Tak. Nazywa się telefon. Laptop. Tablet. Działa też z drugiego końca świata.

    To że nie mieści Ci się to w głowie, może oznaczać, że masz za mała głowę.

    > Wykazałem wyżej. Włączam, krótki kreator "dla debila" i działa.

    Dobrze wiedzieć że kupujesz sprzęt skrojony na miarę.

    > Pomnę tylko, że w systemie CVI cieszę się obrazem cyfrowym na TV 50' NIE
    > TKNIĘTYM żadnym kodekiem.

    Świetnie. A jakie pasmo ma obraz 1080p@25 nie tknięty żadnym kodekiem?
    Mi wychodzi coś z okolic Gbps.

> [...]
    > artefaktów, żadnej pixelozy w FullHD z prędkością światła. Drobinki
    > kurzu widać płynnie... no i ekran podzielony ładnie na okienka, wszystko

    No, jak u mnie.

    > Tu już bredzisz :(

    jasne.

    https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2019/08/03/u
    pdate-now-warning-as-eavesdropping-risk-hits-million
    s-of-chinese-made-cameras/?sh=23bb0cf6bf2c

    "Dahua [...] The backdoor "wiretapping vulnerability," IPVM reports,
    enables cameras to be used as unauthorized listening devices, with
    attackers listening to audio captured by the device "even if the
    camera's audio has been disabled."

    https://ipvm.com/reports/dahua-audio

    "Based on that, IPVM began researching Dahua models and successfully
    gained unauthorized access to the audio stream using three separate
    methods."

    https://seclists.org/fulldisclosure/2017/Mar/7

    "[...]I have just discovered (to what I strongly believe is backdoor) in
    Dahua DVR/NVR/IPC and possible all their clones[...]".

    Twóje ch..we kamery Dahua są takie same ch..we kamery jak moje za 70zł.

    Róznica jest w tym, że ja sobie z tego zdaje sprawę.

    > Buehehe. Napisałem Ci wyżej, że nim powstał ZM to ja już odchodziłem od
    > software. No tak już jest i tego nie zmienisz :)

    Wiec nie masz nic do powiedzenia o software. Dokręcaj dalej śrubki.

    > Bynajmniej. Kamery z AI (obecne) potrafią sporo. Pewnie jeszcze nie
    > wpadłeś na to

    Nie masz za dużo informacji aby to wnioskować.

    >, że AI w kamerach odbywa się PRZED kompresją, co ułatwia w
    > sumie sprawę

    Nie wiem jak by miało odbywać się *po* kompresji, bo strumień danych
    skompresowanych wymaga dekompresji aby móc analizować obraz.

    Tak że odkryłeś coś naprawdę oczywistego. Nie uczyli tego w przedszkolu?

    > i implementacja AI w kamerze wymaga o wiele mniej niż
    > software, które musi sobie poradzić z dekodowaniem i nakładaniem AI na
    > skompresowany materiał...doczytaj

    Całe szczęscie na skompresowany materiał nic się nie nakłada. Choć
    istnieją warstwy w kodekach, dzieki którym można dośc do obrazu dorzucić
    bez rekompresji, to analiza wymaga dekompresji.

    > Teraz reklama kamery z AI:
    > https://youtu.be/euCnhYx_ims

    Wszystk oto potrafi mój ZoneMinder z uzyciem ML/AI. Niektóre ficzery nie
    wymagają nawet tego, jak strefy. Dodatkowo, tanie kamery ONVIF
    potrafiące to, to tylko kwestia czasu.

    > Problem jest tylko taki, że nie kupisz tego na OLX za 70 zł.

    Kupiłem kamerę za 70zł i mam to samo z ZoneMinder. Linka już wystawiłem
    więc widziałeś.

    > Hehehehe

    Znów okazujesz się ignorantem.

    > 5% udziału Linuksa na desktopie (bo w sumie mowa jest o końcówkach
    > klienckich w sensie oprogramowania klienckiego do obsługi rejestratora)

    Pytam ile jest w kamerach.

    > jak i oprogramowaniu pod kompa (PC) Obsługa z przeglądarki w sumie, nie
    > jest wskazana z uwagi na brak wsparcia sprzętowego (DirectX).

    Ośmieszasz się twierdząc, że DirectX ma coś wspólnego z przeglądarkami.

    > Interface
    > na rejestratorze (web serwer) zaczyna być powoli wypierany...również z
    > uwagi na zabezpieczenia.

    Interesowałeś się jaki system jest na rejestratorze?

    > To miałem na myśli pisząc o Windows, który jest na 90% kompach.

    Nie. Windows jest w jakiejś niszy do oglądania porno i ciupania w gry.
    Zdecydowana większosć świata, wliczając Twoje kamery, rejestratory,
    telefony, IoT, serwery, i ch.. wie co jeszcze, nie działa na Windowsie.
    Możesz poszukać na czym.

    Innymi słowy, od 30 lat dokręcasz śrubki w urządzeniach z Linuxem i
    nawet tego nie zauważyłeś. Gratuluje.

    > Pod
    > Linucha nikt nie pisze tego oprogramowania bo zwyczajnie nikomu się nie
    > chce/opłaca (nie piszę o Androidzie i smartfonie).

    Jasne, widać że jesteś znawcą rynku. Zainteresuj się jednak co siedzi w
    Twojej kamerze. Serio. I pozostałych setkach milionów. Jak znajdziesz
    Windowsa, to daj znać.

    > Hahaha, fakt, już ustaliłem, że wolisz się "zrobić" zlośliwy niż
    > przyznać do braków w edukacji :) Znamienne ale wybaczam :)

    Wybaczysz też Dahua?

    https://www.dahuasecurity.com/products/All-Products/
    HDCVI-Cameras

    "[...] Dahua continuously invests in the technology to rejuvenate
    existing coaxial-based systems [...]

    "[...]HDCVI cameras are used in applications where existing analog
    infrastructure is available [...]

    Biedna Dahua, nawet nie wiedzą co produkują. Ciesze się, że im wyjasniłeś.

    > Nie są identyczne w wyświetlaniu obrazu z podglądu.

    Tak, wymagają specyficznych nagrywarek.

    > Kamery CVI są
    > krystalicznie czyste :)...Kowalski to nawet widzi :)

    Na tych GHz pasma?

    > Za P2P? Jak tam wrzucisz backdora?

    Kamery Dahua mają masę dziur. Są opisane w internecie z powodu ich
    popularności przyczyniły się do fizycznych włamów do systemów innych firm.

    Nie powiedzieli Ci na szkoleniu? Może zapomnieli.

    https://www.businessinsider.com/blacklisted-surveill
    ance-hikvision-dahua-huawei-security-isc-2020-3?IR=T

    Wychdzi na to że Dahua ma bana. Ciekawe czemu...

    Może dlatego że włany do systmów firm, przez ten gówniany sprzęt
    doprowadzaj do wymiernych strat...

    https://ipvm.com/reports/dahua-backdoor

    https://www.vice.com/en/article/8q8dab/15-million-co
    nnected-cameras-ddos-botnet-brian-krebs

    > Nie można ukraść darmówy...

    Nigdy nie zainteresowałeś się czym jest GPL, prawda?

    > ale ta darmówa kradnie czasem
    > patenty/pomysły...noale nie będę się rozpisywał.

    Jak na razie bilans jest w drugą stronę. Zdecydowanie wiecej kradną
    firmy z opensource niż w drugą stronę.

    > Wojna Lin&Win zawsze będzie trwała.

    Już się dawno skończyła, tylko nie zauważyłeś.

    Chrup.

  • 86. Data: 2021-09-08 00:28:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.09.2021 o 22:13, heby pisze:> On 07/09/2021 20:33, LordBluzg(R)
    wrote:

    > To typowy mały pecet.

    Buehehe, ze wsparciem sprzętowym? Buehehe.

    > Zbędne. Robią to kamery. Już Ci pisałem, że najprostsza nagrywarka to
    > jedno polecenie ffmpeg, na kazdy strumień osobny, nie robi nic, tylko
    > przerzuca bity na dysk wprost.

    Ja kurwa piszę o rejestratorze vs Twoje ZM. Nerdzie :)

    > Zaletą tego mojego że nie trzeba to pod TV stawiać. Moja nagrywaka jest
    > na strychu a telewizor w salonie, ogródku, sypialni, pokojach dzieci,
    > warsztacie, kieszeni, hotelu za oceanem. Wszędzie gdzie chcę.

    Nono i ma wsparcie sprzętowe kodeka...* (gwiazdka kodowania).

    > Mam do niej VPNa. Zaryzykuje, że daje mi milion ficzerów więcej
    > *doatkowo* niż gównop2p. Po co mi jakaś dodatkowa technologia, w dodatku
    > chińska?

    No, za NAT GSM :D Buehehe, chuj kogo obchodzi że masz publiczne IP?
    dzisiaj większość nie ma :D

    > To wszystko załatwia VPN + HomeAssistant. Zaryzykuje, że VPNowi ufam
    > znacznie bardziej, niż chińskim wynalazkom.

    Nono, za NAT GSM :D

> [...]

    > Bez problemów rzucam sobie z telefonu obraz na chromecasta. Albo oglądam
    > go w przegladarce TV. Albo oglądam go w AndroidBox podpiętym do niego.

    Z D E K O M P R E S O W A N E :D a wcześniej poddane kompresji. Tykurwa
    nie wiesz co to dobre wino (nie myl z wine) hehehe

    > HomeAssistant pozwala na wyrzucenie dowolnej zakładki na chromecasta,
    > wiec mogę np. powiesić w domu kilka monitorów i na każdym mam obraz z
    > kamer. Jak paranoja to paranoja.

    Co ma HA do monitoringu? Każdy musi mieć w domu HA, każdy musie mieć 2
    dupy? Ludzie majo rejestrator i ZERO problemów, nerdzie :D

    > Własnie wyjaśniłeś, że nie masz pojęcia jak działają współczesne sieci
    > domowe i po co komu integracja pudełek z pudełkami.

    Właśnie wyjaśniłeś, że trzeba mieć wchuj zabawek z VPN na publicznym IP,
    żeby mieć dostęp do kamerki na budę dla psa :D

    > I w czym ma być lepsza od dolnej pólki w oglądaniu derwutni i szopy w
    > ogródku?

    Bo nie wymaga publicznego IP i HA i wchuj zabawek na strychu, piwnicy
    czy w lodówce :)

    > Kodeki Ci ukradli?

    No. Bywało.

    > Na szczęscie nie musisz nić przekodowywać. Zapłacił producent kamery
    > ONVIF. na ZoneMinder nie musisz nic przekodowywać.

    No musisz stosując swoje AI czy Deep Learning na ZM :]

    > Jesteś pewny że mówiąc "podobne" masz choć gram wiedzy na temat
    > podobieństw do rzeczy, które czynią ZM czymś wyjątkowym?

    To nic wyjątkowego nie jest. Zwykła apka na kompa pod Linucha. Pod Win
    są setki nawet bardziej rozbudowanych. Będąc Linuchowym nerdem masz o
    nich pojęcie jak o piramidach w Egipcie :D Są z kamienia i sobie stoją :D

    > Z DirecX są problemy bo go nie ma (jest emulacja WinE). Odmrozili Cie po
    > 100 latach? Odpalałeś ostatnio jakiegoś Linuxa?

    Milion razy. Lizanie loda przez szybę.

    > Może zainteresuj się choćby Vulkanem, jesli tak strasznie Ci zależy na
    > graniu w 3D pornole (sądzac po potrzebie DirectX).

    Nachuj mi miliard dystrybucji? Wolę Windows, który jest pierwowzorem OSa
    na kompy produkowane ściśle pod niego a nie kombinację jak Linucha
    zaimplementować do tego, co wyprodukowano pod Win (mowa o PC).

    terowego-zapisu-obrazu-(16-kamer).html

    > Twoje kodowanie sprzetowe jest zaszyte w:
    > a) kamery
    > b) procesory
    > c) karty graficzne

    Bredzisz. Na w/w karcie jest zaimplementowane kodowanie sprzętowe,
    nerdzie :)

    > Wszystko to używa sie pod ZoneMinderem. Tylko że zazwyczaj nie trzeba.
    > Kodek w kamerze jest wystarczający.

    Dla AI i IVS oraz Machine Learning? *MG w ZM? Hahahaha!

    > Ja mam ZoneMnder.

    Złom.

    > Czyli nie masz pojęcia jak to działa.

    Doskonale wiem, likwiduję takie "wynalazki" :) jak śmieci.

    > Komputer nic nie przekodowuje. W zasadzie nic nie robi. Nagrywa
    > strumienie z kamer na dysk i dzieli na pliki. Zero algorytmiki.

    No.

> [...]
    > moje 7 kamer dalej obraz 25fps bez śladu wysiłku po stronie klienta
    > współczesnego, na jednym ekranie. Wiecej nie mam.

    No i używasz AI/IVS/ML bez rozkodowywania a Twój toster nie wyrabia :D

> [...]

    > wszyscy w security, używa gotowców na Linuxie i robi to nieudolnie. Nie
    > zdziwie się, jak pod maską rejestratora bangla ten sam ffmpeg co w

    Bez wsparcia sprzętowego? Bynajmniej :D

    > Fascynujące. Wyjasni mi po ch... komu to w domu. Wyjaśnim mi też, po co
    > miałbym stosować te techniki w moim ZM, mimo że mogę?

    Bo od początku to wspomniałeś. Ja wspomniałem tylko, że mam to bez
    wysiłku. Żądnego, może 100zł na rejestrator...

    No i używasz AI/IVS/ML bez rozkodowywania a Twój toster nie wyrabia :D

    > Nie pierwszej.

    Pierwszej. To PIERWSZA Twoja odpowiedź w tm wątku na mój post.
    Łżesz już jak bura suka. Dowód/fakt
    https://groups.google.com/g/pl.misc.budowanie/c/wo2v
    v6Chf1E/m/XOStAHmcBQAJ

> [...]
    > braku pojmowania prostych tematów z zakresu współczesnej informatyki i
    > negowaniu wszystkiego co nie jest śrubką.

    Prostacko próbujesz zdewaluować moje doświadczenie :) Nery tak majo bo
    to jedyna argumentacja nie poparta żadnym faktem. Na fakty milczysz i
    wycinasz (kodowanie sprzętowe) czytacze docenią Twoje wysiłki :D

    Chrup.

    > Nie wszystko.

    Wszystko, nawet DVB-T :D..do to nie ONVIF :D

    > Podpowiem Ci tak: technologia która tak Cie podnieca, to ta sama
    > technologia która napędza wszelakie kamery IP. Różnią się nieistotnymi
    > detalami. W końcu dostajesz strumień bitów z jakiegoś kodeka.

    Nie. Na podglądzie lokalnym NIE MA KODEKA.
> [...]
    > tym, że w obrębie pewnych kwot, nie da się wyganarować magicznie
    > lepszości tylko dlatego że zamieniłeś nieistotny detal w kamerze.

    Niczego nie zmieniam. Oglądam cyfrowy strumień bez kodowania kodekiem.
    Wiem, nie zrozumiesz.

    > Czy kupisz kamerę ONVIF, czy IP z chmurą, czy dowolną inną, w tym samym
    > zakresie cenowym, spodziewasz się tej samej jakosci. Zazwyczaj w środku
    > siedza te same SoC.

    Chujmnie to. Na kamerze CVI mam podgląd bezpośrednio z matrycy z
    pominięciem kodeka...w sensie.

    > Twoje "moje sa lepsze" wymagało by udowodnienia jakoś, szczególnie jeśli
    > rozmawiamy o kamerach w podobnym zakresie cenowym.

    Nokurwa od tygodnia udowadniam a Ty nie łapiesz :>

    > Myślę, że nie będą się róznić jakościowo.

    Różnią się, na podglądzie lokalnym. Idź kurwa do jakiegoś sklepu, który
    ma możliwość podglądu i se zobacz. Kurwamać.

    > Natomaist kamery nie-IP wymagają *specyficznej* nagrywarki.

    No nie. Ja pokazuję Ci różnice pomiędzy podglądem lokalnym dla CVI vs
    IP. Po zakodowaniu do kodeka i zapisie to jeden chuj.

> [...]

    No i używasz AI/IVS/ML bez rozkodowywania a Twój toster nie wyrabia :D

    > Nie, najzwyczajniej nie masz o tym pojecia. 30 lat dokręcałeś śrubki i

    Bredzisz, doczytaj w sieci :)

    > Czyli nic tam po mnie.

    No, nerdy tam nie chodzo. Nieumio bo som zawsze mondrzejsze od producenta :)

> [...]
    > do reszty automatyki i jeszcze z jakimiś szkoleniami. Po prostu nie
    > jestem do tego stopnia głupi aby zamieniać ręcznie wyciosaną siekierkę

    Ty nie ale Kowalski (Budzik) potrzebuje meteorytyki i wsparcia dla
    systemu który ogarnie. Ty z meteorytyką wątku masz wspólne jakieś 5%,
    dlatego się w sumie wtrąciłem :)

    > Nie. Masz pojęcie jakie rozwiązanie jest dostepne z firmy X. Jakie są w
    > ogóle dostepne, jak widać po tym poście, nie masz za grosz pojęcia.
    > Wręcz masz głównie uprzedzenia, do technologi których nie pojmujesz.

    Bredzisz. Wyżej piszesz, że "Nie postradałem zmysłów aby zamienić mój
    darmowy i wygodny system monitoringu na rozwiązanie przepłacone, nie
    pasujące mi do reszty automatyki" a potem to negujesz. Ty negujesz
    rejestratory i przede wszystkim wspomaganie sprzętowe, sugerując że
    software załatwia to lepiej. Nie, nie załatwia.

    > Wszystkie na ZoneMinder, dodajmy, stąd ta wiedza o braku DirectX w Linuxie.

    Proteza.

    > Nie ma tu HomeAssistanta.

    Kurwamać, masz porgramowane wyjścia NO/NC więc się podepnij tym
    kurestwem :> Nieumisz?

    > Ale podpowiem Ci. Tak, można. W trybie Onvif lub rtsp. HA ma do tego
    > integracje.

    To z rejestratora nie ma rstp? Jakaś nowa religia?

    > Tak. Nazywa się telefon. Laptop. Tablet. Działa też z drugiego końca
    > świata.

    Kurwa. PILOT na IR, dedykowany. NATYCHMIASTOWY, specjalny do obsługi
    DVR. Kurwa, do wszystkiego używasz telefonu, do TV też, specjalnie?
    Zostawiasz telefon pod ładowarką na stole, żeby każdy w domu mógł używać
    do do TV/DVR? i żeby był dostępny do przełączania/czegokolwiek w
    nanosekundzie bez odpalania app?

    > To że nie mieści Ci się to w głowie, może oznaczać, że masz za mała głowę.

    Powyższe mieści mi się w głowie ale to jest popierdolone :)

    > Dobrze wiedzieć że kupujesz sprzęt skrojony na miarę.

    Na miarę Budzika/Kowalskiego. Nerdzie.
    Chrup.

    > Świetnie. A jakie pasmo ma obraz 1080p@25 nie tknięty żadnym kodekiem?
    > Mi wychodzi coś z okolic Gbps.

    Noi? Masz w ogóle pojęcie jak to działa? Hehehe, hehehe.

    > No, jak u mnie.

    Bredzisz. Masz po rekompresji :] Wiesz, to jak oglądać coś w displayu a
    oglądać w realu. Realu to nie miałeś dotąd w sumie...noale ja truskawki
    cukrem.

    > jasne.
    >
    > https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2019/08/03/u
    pdate-now-warning-as-eavesdropping-risk-hits-million
    s-of-chinese-made-cameras/?sh=23bb0cf6bf2c

    Niom, kamery wystawione dupą do netu. Jak się ma to do kamer CVI czy
    pracy kamer IP za NAT/GSM?

    Brednia.
    Chrup.>
> [...]

    > "[...]I have just discovered (to what I strongly believe is backdoor) in
    > Dahua DVR/NVR/IPC and possible all their clones[...]".

    Niom, rejestratory wystawione dupą do netu. Jak się ma to do kamer CVI
    czy pracy rejestratora z P2P lub za NAT/GSM?

    Brednia.
    Chrup.

    > Twóje ch..we kamery Dahua są takie same ch..we kamery jak moje za 70zł.

    Kamery Dahua mają P2P które Twoje za 70zł nie majo :)

    > Róznica jest w tym, że ja sobie z tego zdaje sprawę.

    No i dobrze ale negujesz P2P, które powstało nie dla zabawy ale żeby
    chronić nawet dziurawe oprogramowanie...na LINUCHU :D

    > Wiec nie masz nic do powiedzenia o software. Dokręcaj dalej śrubki.

    Brakuje mu wsparcia sprzętowego, o którym napisałem ale Ty uważasz to za
    złom. Noi dobrze, tak uważasz :) Twoje małpy Twój cyrk :D

    > Nie masz za dużo informacji aby to wnioskować.

    Mam znacznie więcej informacji bo dysponuję faktami/linkami. Drobne
    podałem. Lepsze są dostępne. jak będziesz ciekawy to znajdziesz :) Taca
    jakby co, jest w kościele.

    > Nie wiem jak by miało odbywać się *po* kompresji, bo strumień danych
    > skompresowanych wymaga dekompresji aby móc analizować obraz.

    Noprzecież, Twoje ZM to realizuje na tosterze :D pisałeś przecież :D

    > Tak że odkryłeś coś naprawdę oczywistego. Nie uczyli tego w przedszkolu?

    Ja odkryłem? Piszę o tym od początku, ty też piszesz, że Twoje ZM
    realizuje AI/IVS na skompresowanym materiale :D

    > Całe szczęscie na skompresowany materiał nic się nie nakłada. Choć
    > istnieją warstwy w kodekach, dzieki którym można dośc do obrazu dorzucić
    > bez rekompresji, to analiza wymaga dekompresji.

    NO KURWA BRAWO! Jprd tyle tekstu musieliśmy napisać, żebyś do tego doszedł?

    > Wszystk oto potrafi mój ZoneMinder z uzyciem ML/AI. Niektóre ficzery nie
    > wymagają nawet tego, jak strefy. Dodatkowo, tanie kamery ONVIF
    > potrafiące to, to tylko kwestia czasu.

    Taaa, na tosterze bez rekompresji przy 8 kamerach naraz. Nie wiem co
    prawda ile masz megapikseli na tych kamerach ale na pewno nie 8 :)...że
    o 20 nie wspomnę.

    > Kupiłem kamerę za 70zł i mam to samo z ZoneMinder. Linka już wystawiłem
    > więc widziałeś.

    Nono, bez rekompresji AI :D...hehehe

    > Znów okazujesz się ignorantem.

    Bynajmniej.

    > Pytam ile jest w kamerach.

    Cokokogo obchodzi jaki system jest w kamerze, skoro obrabia kamerę
    oprogramowaniem odnoszącym się bezpośrednio do hardware z pominięciem
    przeglądarki? To może być cokolwiek co spina app z hardware. Linuks
    akurat tutaj jest tanim koniem roboczym więc po co wynalezywać koło na nowo?

    > Ośmieszasz się twierdząc, że DirectX ma coś wspólnego z przeglądarkami.

    Kurwamać, napisałem wyżej coś odwrotnego, nie manipuluj, czytaj ze
    zrozumieniem :>

    > Interesowałeś się jaki system jest na rejestratorze?

    Linuch. Noi?

    > Nie.

    Tak:)

    Fakt/czips:
    "For desktop and laptop computers, Windows is the most used at 76%,
    followed by Apple's macOS at 16%, and Linux-based operating systems,
    including Google's Chrome OS, at about 4%
    With tablets, Apple's iOS has 55% and Android has 45%."

    To tak po prawdzie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operati
    ng_systems

    Chrup.

> [...]
    > Zdecydowana większosć świata, wliczając Twoje kamery, rejestratory,
    > telefony, IoT, serwery, i ch.. wie co jeszcze, nie działa na Windowsie.

    Alecoto kogo, skoro ja piszę o PC (kompach), kurwa, DESKTOPACH? Dotarło
    do nerda?

    > Innymi słowy, od 30 lat dokręcasz śrubki w urządzeniach z Linuxem i
    > nawet tego nie zauważyłeś. Gratuluje.

    Zauważyłem. Srubka/Linuks/tosamo :)

    > Jasne, widać że jesteś znawcą rynku. Zainteresuj się jednak co siedzi w
    > Twojej kamerze. Serio. I pozostałych setkach milionów. Jak znajdziesz
    > Windowsa, to daj znać.

    Srubki i Linuks. Do jedzenie używam widelca, noża, łyżki i Windows.
    Linuks jest tutaj przyprawą :)

> [...]
    HDCVI-Cameras

    > "[...] Dahua continuously invests in the technology to rejuvenate

    No, potrafią, to co nie potrafią kamery IP. Ico z tego?

    > "[...]HDCVI cameras are used in applications where existing analog
    > infrastructure is available [...]
    >
    > Biedna Dahua, nawet nie wiedzą co produkują. Ciesze się, że im wyjasniłeś.

    Nie wiesz co czytasz :D. Znamienne.

    > Tak, wymagają specyficznych nagrywarek.

    A jaki to ma związek z podglądem w czasie rzeczywistym?

    > Na tych GHz pasma?

    Niom, możesz też to zobaczyć ale wolisz oglądać z kompresją. W sumie się
    nie dziwię. Znam osoby które do dziś mają kineskopowe TV i nie mogą
    patrzeć na te LCD/OLED.

    > Kamery Dahua mają masę dziur. Są opisane w internecie z powodu ich
    > popularności przyczyniły się do fizycznych włamów do systemów innych firm.

    Dlatego zaimplementowano P2P. Tuneling gurom :]

    > Nie powiedzieli Ci na szkoleniu? Może zapomnieli.
    >
    > https://www.businessinsider.com/blacklisted-surveill
    ance-hikvision-dahua-huawei-security-isc-2020-3?IR=T

    > Wychdzi na to że Dahua ma bana. Ciekawe czemu...

    BCS też, to samo...No tak to jest jak ktoś ma dupę wystawioną do netu na
    sztywno. Bywa. TPlink to samo (linuch) czy Delink...znajdziesz wincyj.
    Hakiery cały czas szukajo. Ty masz swoje VPN, które nie działa na GSM
    ale jest P2P na które srasz ale działa całkiem ładnie.

    > Może dlatego że włany do systmów firm, przez ten gówniany sprzęt
    > doprowadzaj do wymiernych strat...
    >
    > https://ipvm.com/reports/dahua-backdoor

    Stare.

    > https://www.vice.com/en/article/8q8dab/15-million-co
    nnected-cameras-ddos-botnet-brian-krebs

    Oooo, coś o Twoim starym rejestratorze, który dekompresował
    skompresowany materiał z kamery IP i kompresował ponownie ale gorzej :D
    Piękny przykład. Piękny.

    Chrup.

    > Nigdy nie zainteresowałeś się czym jest GPL, prawda?

    Domem publicznym :)

    > Jak na razie bilans jest w drugą stronę. Zdecydowanie wiecej kradną
    > firmy z opensource niż w drugą stronę.

    Jak można ukraść darmówę?

    > Już się dawno skończyła, tylko nie zauważyłeś.

    Nie, nadal trwa.

    > Chrup.

    Chrup.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 87. Data: 2021-09-08 01:46:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 19:04, ptoki pisze:

    > I potem ci ktos w siec wlazi bo producent przycebulil albo wrecz zaszyl hasla w
    firmware.
    > Fajnie ze wygoda jest, niefajnie ze starczy zeby raz miec wlam i potem kupe roboty
    aby sie upewnic co i w jakim zakresie ejst zasmiecone wirusami/backdorami.

    Przez P2P? Jak?

    > Demonizujesz. W ten system wsadzilem moze 2-3-4 dni robocze w czasie tych 8 lat.

    4 dni? Ja w dzień odpalam całą instalację CCTV i zapominam. Mowa
    oczywiście o konfiguracji. Czasem grzebnę może coś zdalnie ale w
    zasadzie jest to zmiana nazwy kanału lub zapisu na motion vs 24/h.

    > Tez mam stare kamery, maja oswietlacze IR. Dziala to calkiem ok. Kamery stare ale
    jedna hikvision z sensorem sony a reszta jakies wynalazki ale sensory chyba
    panasonica.
    > Wazne aby wiedziec co sie kupuje. Demonizujesz.

    No "heby", kupuje na OLX. Nie wiem czy sprawdza parametry ale podpiera
    się PIR bo mu IR nie wyrabia w cieniach.

    Na CVI nie musisz, działa nawet na kablach energetyki w FullHD bez
    możliwości włamu :)

    > Taaa, cala jedna skrzynka i max 10 minut konfiguracji.
    > Wiecej czasu zajmie naprawa zbiornika na wode w sraczu. I w obu przypadkach trza
    sie znac na tym co sie robi.
    > Demonizujesz.

    CVI nie potrzebuje konfiguracji. Wpinasz 2 wtyczki i koniec. Żadnej
    rezerwacji IP, żadnego hasła/loginu. Jak żarówka w gniazdku. Świeci po
    wpięciu od razu.

    > Powiedz to moim kamerom. Mam opoznienie ponizej sekundy w domu i ponizej 1,5
    sekundy przez jeden ocean i dwie polowy kontynentow.
    > Ty po prostu masz kiepska apke ktora musi sobie bufora napelnic bo jej obsluzyc nie
    umisz.

    Bywa, że łącze GSM jest słabe/3G i bufor się zbiera na wagoniki z
    paczkami ale na podglądzie lokalnym wyłazi to bezpośrednio. Jest to
    widoczne na tyle, że Kowalski ma plujkę, że mu kamera IP idzie po czasie
    a równoległa CVI leci na bieżąco. Potem trudno to wytłumaczyć, gdzie
    kamera IP w sumie drożej wychodzi niż CVI i widzi ją zdekompresowaną w
    porównaniu do cyfrowego przesyłu CVI za mniejszą cenę...Im wincyj
    megapixeli tym większe opóźnienie ale niesmak pozostaje...

    > Cos tam miales, nie ogarnales i projektujesz sobie.

    Niezupełnie. Kamery IP są fajoskie ale powyżej 10mpix, pomijam PTZ czy
    MotoZoom ale stosowanie tego w domu czy oglądaniu furtki mija się z
    celem. Kamery IP w wysokiej rozdzielczości służą do innych celów a
    rozwiązania ich zapisu i dostępności również. Tutaj wkraczamy w
    specjalizację ich zastosowań ale nie ma ona nic wspólnego z Kowalskim.

    > Jak wyzej, u mnie naklady byly nikle. Dziala dobrze. Dzis bym na pomysl kamer
    analogowych albo fabrycznego rekordera za mniej niz 6kpln nie wpadl.
    > Nie ma tych ficzerow co mam ja i kosztuje jakies 6-10x wiecej.

    Ceny spadły radykalnie przez ostanie 5 lat a na dodatek zaimplementowano
    do DVR sporo fiuczerów (IVS/AI) i zrobiono fajne apki na smartfony,
    gdzie spinają DVR zamiast pojedyncze kamery za P2P co eliminuje włamy do
    zera, w sumie nawet na starych kamerach.

    > Sam takowoż grzeszysz.

    Bynajmniej. Mam nadzieję że rozświetliłem trochę zatęchłe doświadczenia.

    > Ale jak kto lubi. Niechaj ci Twoj system dziala tak jak moj dziala mi.

    Spokojnie, jestem na topie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 88. Data: 2021-09-08 09:17:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 00:28, LordBluzg(R) wrote:
    > Buehehe, ze wsparciem sprzętowym? Buehehe.

    Tak. Od 10 lat nie masz pojęcia, że stosowny hardware jest w procesorach.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video

    > Ja kurwa piszę o rejestratorze vs Twoje ZM. Nerdzie :)

    No i co z tego co piszesz, kied rzeczywistośc jest taka, że:
    1) ZM ma mozliwośc sprzetowego enkodowania używając GPU albo QSV
    2) ale jest ona zupełnie zbędna, bo kamery to robią

    > Nono i ma wsparcie sprzętowe kodeka...* (gwiazdka kodowania).

    Tak ma. Okazujesz się kompletnym ignorantem w sprawach współczesnego
    hardware. Jesteś pewny że masz kwalifikację do rozmowy o czymkolwiek?

    > No, za NAT GSM :D Buehehe, chuj kogo obchodzi że masz publiczne IP?
    > dzisiaj większość nie ma :D

    VPN + https://portmap.io/

    Znowu nie masz pojęcia jakies są obecnie możliwości? Znowu wychodzisz na
    ignoranta?

    > Nono, za NAT GSM :D

    Też.

    > Z D E K O M P R E S O W A N E :D a wcześniej poddane kompresji. Tykurwa
    > nie wiesz co to dobre wino (nie myl z wine) hehehe

    A ty przerzucasz na telewizor te gigiahz pasma z gówno przęgladarki
    chińskiej, na 30 kanałach na raz? A po co?

    > Co ma HA do monitoringu?

    Własnie tego nie pojmujesz.

    > Każdy musi mieć w domu HA

    Gówno prawda. Jeden HA dostępny dla wielu klientów.

    > Ludzie majo rejestrator i ZERO problemów, nerdzie :D

    Zupełnie jak u mnie, zero problemów, ignorancie.

    > Właśnie wyjaśniłeś, że trzeba mieć wchuj zabawek z VPN na publicznym IP,
    > żeby mieć dostęp do kamerki na budę dla psa :D

    Te problemy przychodzą z zaletami:
    1) to nie chińska chmura
    2) mam inne ficery przy okazji

    > Bo nie wymaga publicznego IP

    Gówno prawda.

    > i HA

    HA jest bo może. U ciebie nie może lub nie pojmujesz po co.

    > i wchuj zabawek na strychu, piwnicy
    > czy w lodówce :)

    Niektórzy mają zabawki w salonie. Nie wiem, czy to rozsądne.

    > No musisz stosując swoje AI czy Deep Learning na ZM :]

    Wystarczy dekodować. To trywialne dla dowolnego współczesnego CPU.

    > To nic wyjątkowego nie jest. Zwykła apka na kompa pod Linucha. Pod Win
    > są setki nawet bardziej rozbudowanych.

    Któraś obsługuje ML/Ai i integruje się z HA i jest za darmo oraz możesz
    sobie w niej grzebać do woli?

    > Milion razy. Lizanie loda przez szybę.

    Czyli jednak nie wiesz, ignorancie, czegokolwiek. Zupełna pustka
    intelektualna.

    > Nachuj mi miliard dystrybucji?

    Też nie wiem, używam jednej.

    > Wolę Windows, który jest pierwowzorem OSa

    Pierwo co? nawet nie wiadomo gdze zacząc odpowiedź na takie debilizmy.

    Pirwowzorem OSa to sobie możesz nazywać systemy Xeroxa albo Unix, czy CP/M.

    > a nie kombinację jak Linucha
    > zaimplementować do tego, co wyprodukowano pod Win (mowa o PC).

    Widzisz, Twój problem polega na tym że:
    1) nie masz o niczym pojecia
    2) pierdolisz od rzeczy
    3) świat Ci uciekł, pewnie ze 20 lat temu
    4) masz jakieś fobie i nie pojmujesz jak obecnie wygląda

    Zamierzasz dalej ciągnąc tą farsę?

    > Bredzisz.

    To zwykły fakt.

    > Na w/w karcie jest zaimplementowane kodowanie sprzętowe,
    > nerdzie :)

    Na jakiej karcie i po ch... mi ona potrzebna?

    > Dla AI i IVS oraz Machine Learning? *MG w ZM? Hahahaha!

    Do nich wystarczy rozkodowanie strumienia na miejscu w procesorze, w
    dedykowanym do teo hardware.

    Przespałeś rewolucje w zakresie kodowania/dekodowania filmów, wiec masz
    etap wypierania i myslisz, że to czasy specjalistycznych kart do Win3.11
    z opcług mpeg. Tymczasem stosowny hardware leży w procesorze od 10 lat i
    nawet nie zauważyłeś.

    > Doskonale wiem

    Gówno wiesz. Wyjaśniłeś już dostatecznie dużo razy, że zajmujesz się w
    życiu głównie swoją własną niewiedzą i ignorancją.

    >, likwiduję takie "wynalazki" :) jak śmieci.

    W życiu nie widziałeś na oczy, nawet jednego.

    > No i używasz AI/IVS/ML bez rozkodowywania a Twój toster nie wyrabia :D

    Z dekodowaniem. ZoneMinder *dekoduje* strumienie, w celu podglądu przez web.

    30% obciązenia 1 rdzenia CPU dal 7 kamer to juz z tym dekodowaniem.

    Z ML sobie poradzi wstawiajac GPU. Ale nie widzę *zastosowania*.

    > No i używasz AI/IVS/ML bez rozkodowywania a Twój toster nie wyrabia :D

    Zaciąłeś się na własnej ignorancji.

    > Bez wsparcia sprzętowego?

    Wypieranie.

    > Bo od początku to wspomniałeś.

    Bo mogę, ale nie potrzebuję. Czujnik IR okazał się skuteczniejszy.

    > Ja wspomniałem tylko, że mam to bez
    > wysiłku. Żądnego, może 100zł na rejestrator...

    I może 600zł na kamerę. Dla 7 kamer to jakieś 4 kafle. Mogę za te 4
    kafle postawić sobie komputer i porównać?

    > Prostacko próbujesz zdewaluować moje doświadczenie :)

    Bo to doświadczenie jest gówno warte, jak widać po tym wątku. 30 lat
    przegrałeś z życia na pierniczenie się z duperelowatą technologia, jak
    Ci świat uciekł do przodu. Rozumiem frustrację, tym bardzie, że okazało
    się, że oferujesz systemu na Linuxie, jak zwykły Nerd. To dopiero
    policzek od życia.

    > Nery tak majo bo
    > to jedyna argumentacja nie poparta żadnym faktem.

    Padła ich tutaj niezliczona ilośc.

    > Na fakty milczysz i
    > wycinasz (kodowanie sprzętowe) czytacze docenią Twoje wysiłki :D

    Bo to kodowanie sprzętowe, w postaci kilku technologi jest.
    Najzwyczajniej masz etap wypierania i fakty nie robią na Ciebie wrażenia.

    > Nie. Na podglądzie lokalnym NIE MA KODEKA.

    A na wysyłaniu zdalnym?

    > Niczego nie zmieniam. Oglądam cyfrowy strumień bez kodowania kodekiem.

    GigaHz pasma? W salonie? Nie macie Netflixa?

    > Chujmnie to. Na kamerze CVI mam podgląd bezpośrednio z matrycy z
    > pominięciem kodeka...w sensie.

    GigaHz pasma? Masz wszczepy zamiast oczu?

    > Różnią się, na podglądzie lokalnym. Idź kurwa do jakiegoś sklepu, który
    > ma możliwość podglądu i se zobacz. Kurwamać.

    Widzialem nie raz. Podkrecę bitrate w mojej i nie poznasz.

    > No nie. Ja pokazuję Ci różnice pomiędzy podglądem lokalnym dla CVI vs
    > IP. Po zakodowaniu do kodeka i zapisie to jeden chuj.

    Czekaj. Czyli chcesz się zesrac aby udowodnić, że ładwie widać na TV,
    czyli tam, gdzie nikt nie siedzi i nie ogląda? No to faktycznie zaleta
    taka, że ja p... nie wiem jak reszta swiata, ale ja ogladam kamery na
    telefonie w 99% wypadków. Spodziewam się nawet, że to ejst podstawowa
    potrzeba.

    Systamy jakie opisujasz mog mieć sens u ciecia w budce.

    Ale nawet u niego 30 kamer na 1 monitorze oznacza, że te GHz pasma psu
    na budę.

    > Bredzisz, doczytaj w sieci :)

    Podrzuć linka, zeby zobaczyc kolaps oprogramowania do kodowania 2k+.

    > Ty nie ale Kowalski (Budzik) potrzebuje meteorytyki i wsparcia dla
    > systemu który ogarnie. Ty z meteorytyką wątku masz wspólne jakieś 5%,
    > dlatego się w sumie wtrąciłem :)

    Bo nie doczytałeś, że to dla Nerdów a nie Januszów Monitoringu.

    > Proteza.

    Proteza umysłowa, jak najbardziej.

    > Kurwamać, masz porgramowane wyjścia NO/NC więc się podepnij tym
    > kurestwem :> Nieumisz?

    Umim. Tylko po ch... dodatkowe kable? Serio masz za szafka w salonie
    kilkanaście kabli do tego gówna?

    > To z rejestratora nie ma rstp? Jakaś nowa religia?

    Po co wtedy rejestrator?

    > Kurwa. PILOT na IR

    Czyli uwięziony do salonu/piwnicy czy gdzie akurat masz nagrywarkę? A po co?

    >, dedykowany. NATYCHMIASTOWY, specjalny do obsługi
    > DVR. Kurwa, do wszystkiego używasz telefonu, do TV też, specjalnie?

    Nie specjalnie. Naturalnie.

    > Zostawiasz telefon pod ładowarką na stole, żeby każdy w domu mógł używać
    > do do TV/DVR?

    Każdy z domowników ma dostęp do HA z podglądem kamer.

    > i żeby był dostępny do przełączania/czegokolwiek w
    > nanosekundzie bez odpalania app?

    Twoja nanosekunda to:
    1) odpalenie tv
    2) znalezienie pilota
    3) poczekanie aż wstanie smart
    4) przełaczenia wejscia (w nocy przeciez nie ogądacie monitoringu, tylko
    pornole)

    W tym czasie mam na ekranie telefonu HA z monitoringiem. W kiblu też. Na
    Krecie też.

    > Noi? Masz w ogóle pojęcie jak to działa? Hehehe, hehehe.

    Dalej nie pojmuje, po co mi obraz z pasmem GHz.

    > Bredzisz. Masz po rekompresji :]

    Doskonałej jakości. W zasadzie... dowolnej, jak ustalę.

    > Wiesz, to jak oglądać coś w displayu a
    > oglądać w realu. Realu to nie miałeś dotąd w sumie...noale ja truskawki
    > cukrem.

    Nigdy by mi do głowy nie przyszło, aby latać do salonu i ogądać tam
    monitoring. Mam go w kieszeni. Jak jadę rowerem, też.

    pdate-now-warning-as-eavesdropping-risk-hits-million
    s-of-chinese-made-cameras/?sh=23bb0cf6bf2c
    > Niom, kamery wystawione dupą do netu. Jak się ma to do kamer CVI czy
    > pracy kamer IP za NAT/GSM > Brednia.

    Nijak się nie ma. Nie umiesz czytać, więc się nie dowiesz.

    > Kamery Dahua mają P2P które Twoje za 70zł nie majo :)

    Dziękować Bogu!

    Ale moment. Maja. Tylko nikt nie uzywa (przynajmniej nikt majcy sladowe
    pojecie o chinskich chmurach).

    > No i dobrze ale negujesz P2P, które powstało nie dla zabawy ale żeby
    > chronić nawet dziurawe oprogramowanie...na LINUCHU :D

    P2P ma chronić dziurawe oprogramowanie? Prawdziwy z Ciebie teoretyk.

    > Brakuje mu wsparcia sprzętowego

    Co jest kłamstwem.

    > Noprzecież, Twoje ZM to realizuje na tosterze :D pisałeś przecież :D

    Moje ZM nie obsługuje obecnie ML/AI. Jeśli chcesz, aby to robiło, to
    możesz sobie z ciekawości zerknć jaki jest koszt rozpakowania strumenia
    video H264 z użyciem QSV. Znokomy. Cały koszt konsumuje ML i konsumuje
    go różnie, w zależności od zadania. Niektóre sa trywialne, inne
    kosmiczne obliczeniowo.

    > Ja odkryłem? Piszę o tym od początku, ty też piszesz, że Twoje ZM
    > realizuje AI/IVS na skompresowanym materiale :D

    I jaka różnica?

    > NO KURWA BRAWO! Jprd tyle tekstu musieliśmy napisać, żebyś do tego doszedł?

    Może i brawo, tylko o co? Nie ma to nić wspólnego z ML/AI.

    > Taaa, na tosterze bez rekompresji przy 8 kamerach naraz.

    8 kamer naraz? każda po 600zł? To ja spokojnie postawie relatywnie
    wypasiony kawał złomu do tego.

    Tylko ze nigdy bym tego nie zrobił. Tak system nie da mi nic więcej nad
    to, co mam. Innymi slowy, mam system skrojony na miarę. Mogę go
    rozbudowac o ML/AI, jeśli chcę. Ale nie widzę zastosowania.

    > Nie wiem co
    > prawda ile masz megapikseli na tych kamerach ale na pewno nie 8 :)...że
    > o 20 nie wspomnę.

    Czyli jesteś na tyle naiwy, by zakładać, że kamera robi AI na 20Mpx?

    Jak robi na rozdzielczości zbliżonej do VGA, to bedę pozytywnie zaskoczony.

    Jednym z podstatwowych rzeczy, jak robi się przed analiza obrazu za
    pomoc ML, jest zmniejszenie rozdzielczości, do akceptowalnego poziomu.

    > Cokokogo obchodzi  jaki system jest w kamerze

    Dość istotne. Z punktu widzenia:
    a) bezpieczeństwa
    b) dokręcania śrubek
    c) oprogramowania użytego w środku

    Może się okazac, że całe zycie trzymałeś w łapach kamery na
    przestarzałym Linuxie bez DirectX. Nie uschła Ci ręka?

    > przeglądarki? To może być cokolwiek co spina app z hardware. Linuks
    > akurat tutaj jest tanim koniem roboczym więc po co wynalezywać koło na
    > nowo?

    No wiec doszedłeś do tego że blisko 100% kamer na świecie to Linux,
    pracujcy na normalnym hardware typu SoC? jakiś pozytywny efekt tego
    watku jest. Własnie ogarnłeś temat, że nerdowskie zabawki robia robotę.

    Zainteresuj się jeszcze, co jest na nagrywarce. Nie wiem, ale mam
    przypuszczenia.

    > Kurwamać, napisałem wyżej coś odwrotnego,

    "Obsługa z przeglądarki w sumie, nie jest wskazana z uwagi na brak
    wsparcia sprzętowego (DirectX)."

    Wynika z tego że przegldarki z jakiejś tajemniczej przyczyny wymagaj
    DirectX. Nie widzę tutaj manipulacji. Za to widzę żałosna wiedzę, w
    zasadzie niewiedzę.

    > nie manipuluj, czytaj ze
    > zrozumieniem :>

    Nie da się czytać tych bzdur ze zrozumieniem.

    > Linuch. Noi?

    I to że ma backdory nie przestraszyło Cie? A ma. Jakieś już znaleźli,
    kilka następnych znajda.

    To nawet nie bugi.

    To backdoory.

    > "For desktop and laptop computers

    Czyli zagldasz no synagogi i stwierdzasz że sami Żydzi. Wnisek: cały
    świat to Żydzi.

    Pustka intelektualna.

    > To tak po prawdzie
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operati
    ng_systems

    Windows to 1/4 rynku. W dodatku nieistotnego w tym watku.

    Czyli Windows wygrywa.

    > Alecoto kogo, skoro ja piszę o PC (kompach), kurwa, DESKTOPACH? Dotarło
    > do nerda?

    Ale co to kogo interesuje, skoro twoja kamera i rejestrator, oparte o
    Linuxa, nie sa desktopami? mał oco jest dekstopami w obecnym świecie.

    HDCVI-Cameras
    > No, potrafią, to co nie potrafią kamery IP. Ico z tego?

    To z tego że nawet Dauha przyznaje, że to "analog po koncentryku".
    Dlatego używam złośliwie hasła BNC. Nawet nie do końca złośliwie.

    > A jaki to ma związek z podglądem w czasie rzeczywistym?

    Taki, że u mnie działa to na każdym urzedzeniu, jakie posiadam. Z około
    0.2 do 0.5 sek opóźnienia, po VPN nalezy dodać jego narzut + odległość.

    Zaryzykuje, że mam "obraz w czasie rzeczywistym". Na czymkolwiek.

    > Niom, możesz też to zobaczyć ale wolisz oglądać z kompresją. W sumie się
    > nie dziwię. Znam osoby które do dziś mają kineskopowe TV i nie mogą
    > patrzeć na te LCD/OLED.

    To ja też mogę sobie uzyć GHz pasma?

    Może najwyraźniej widziałeś systemy, w których ktoś ustawił bitrate na
    100kbit/s i dlatego dupa? Bawiłeś się w podkrecenie wyżej? Wiesz jaki
    obraz uzyskasz przy 1Mbit? A 10Mbit? Wiesz, ze w kamerach onvif masz
    kilka strumieni i możesz jeden nagrywać a drugi podgladać? Wiesz, że ten
    od podgladu, może mieć absurdalnie wysoki bitrate? Wiesz, że nie widać
    róznicy między wysokim bitrate a obrazem prosto z przetwornika bo to
    bilogia oka? Technologia poszła do przodu i nawet filmy w 4K tym przesyłamy.

    Ja mam odwrotnie. Nagrywam strumienie z wysokim bitrate a podgladam z
    niskim. Ale co kto woli.

    > Dlatego zaimplementowano P2P. Tuneling gurom :]

    Obawiam się, że pudrowanie pryszczy nie powoduje że znikaja.

    Moze podpowiem jaka tezę to udowadniania:

    Dauha to ch...a firma. Taka sam jak wszystkie w okolicy.

    ance-hikvision-dahua-huawei-security-isc-2020-3?IR=T
    > BCS też, to samo...No tak to jest jak ktoś ma dupę wystawioną do netu na
    > sztywno.

    Ban powstał z dwóch powodów:
    a) oficjalny: to sa dziurawe technologie
    b) nieoficjalny: to sa dziurawe technologie nie bez powodu

    > Bywa. TPlink to samo (linuch) czy Delink...znajdziesz wincyj.

    Ale to gowna za 70zł a nie profesjonalne kamery. trymczasem okazuje się,
    że Twoje profesjonalne kamery to dokłdnie to samo gówno co DLink i
    Medion. Jakie to smutne.

    > Hakiery cały czas szukajo. Ty masz swoje VPN, które nie działa na GSM

    Działa.

    > ale jest P2P na które srasz ale działa całkiem ładnie.

    Nie sram. Zauważam, że technologie oddałeś w ręce Chińczyków i przy
    okazji, jak widać, dyletantów.

    nnected-cameras-ddos-botnet-brian-krebs
    > Oooo, coś o Twoim starym rejestratorze, który dekompresował
    > skompresowany materiał z kamery IP i kompresował ponownie ale gorzej :D
    > Piękny przykład. Piękny.

    Akuar o moim nie ma, ale o gównie, które produkuje Dahua jest:

    "Drew explained that the hackers found a vulnerability, which affects
    most of DAHUA's cameras, that allows anyone to take full control of the
    devices' underlying Linux operating system just by typing a random
    username with too many characters."

    > Jak można ukraść darmówę?

    Nie pojmujesz co to licencja. Stad cały kłopot.

    > Nie, nadal trwa.

    Tylko w Twojej głowie.

  • 89. Data: 2021-09-09 07:58:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Sep 2021 18:26:06 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > stan
    > i odtworzyło, na innym CPU, choć podobnej generacji).

    Nie było problemu z checkpointem CPU? W sensie odmrozilo maszynę czy
    był jednak reboott?
    W Twoim przypadku ma to jakieś zastosowanie? Bo w praktyce
    produkcyjnej jak się ma 200GB snapshot do przerzucenia to trwa
    dłużej niż 30sek. No i maszyna źródowa musi działać, więc mało
    przydatne przy awarii źródła (lepiej mi c kopie snapshotow w
    klastrze). Maintenance owszem.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2021-09-12 17:33:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Sep 2021 09:17:12 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > VPN + https://portmap.io/

    Można polecić ten portmap.io? Osttanio znajomy się pytał czym może
    obejść problem braku stałego IP..

    --
    Marek