  • 61. Data: 2018-09-28 07:42:06
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 21:41:44 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > U mnie jest 700kWh różnicy, to jest nieco więcej niż flaszka.

    Czyli dla grzania PC to ok 100zł
    Dla gazu pewnie podobnie
    Dwie nienajgorsze flaszki;)

    > Poza tym izolacja działa też latem, a o tym jakoś większość zapomina.
    Różnica pomiędzy 15 a 20 cm styro pewnie latem będi eniewyczuwalna dla Kowalskiego

  • 62. Data: 2018-09-28 07:42:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 21:41:44 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > U mnie jest 700kWh różnicy, to jest nieco więcej niż flaszka.
    Ile masz m2 elewacji pokrytej styropianem?

  • 63. Data: 2018-09-28 10:04:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 września 2018 07:42:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ile masz m2 elewacji pokrytej styropianem?

    A musiałbym sprawdzić, pewnie pod 300m2.

    L.

  • 64. Data: 2018-09-28 10:15:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-28 o 07:42, Kris pisze:

    > Czyli dla grzania PC to ok 100zł
    Zapominasz o
    mniejszej PC ze względu na lepszą izolację.
    mniejsze DZ ze wzgl. j.w.

    itd.

    To jest nieco wiecej niż 700kWh rocznie

    > Dla gazu pewnie podobnie

    0,3 (AFAIR) * 700

    > Dwie nienajgorsze flaszki;)

    Zapomniałeś porównać jeszcze ekogroszek, śmieciucha i kominek z płaszczem.
    Tam to w ogóle - ile wrzucisz to i tak nie ma znaczenia. Pójdzie w komin :P

    > Różnica pomiędzy 15 a 20 cm styro pewnie latem będi eniewyczuwalna dla Kowalskiego

    :D :D :D
    'Dla Krisa' chyba chciałeś napisać

    --
    Pete

  • 65. Data: 2018-09-28 10:17:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-28 o 07:25, Budyń pisze:
    > Ale ktos moze nie chciec parapetów :)

    Wtedy się robi okna do podłogi :)

    --
    Pete

  • 66. Data: 2018-09-28 10:40:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 września 2018 10:04:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A musiałbym sprawdzić, pewnie pod 300m2.

    Czyli dodatkowe 5cm styropianu to 15m3.
    Koszt 15*180zł(?)=2700zł
    Zwrot po 27 latach

  • 67. Data: 2018-09-28 10:54:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 września 2018 10:15:02 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Zapominasz o
    > mniejszej PC ze względu na lepszą izolację.
    > mniejsze DZ ze wzgl. j.w.

    Te PC to tak na styk dobierane są ze 700kWh rocznie ma jakieś znaczenie?
    200dni w roku okres grzewczy to 3,5kWh dziennie/10godzin to 350W

    > itd.

    Ew wzrost ceny energii dopisz jeszcze

    > 0,3 (AFAIR) * 700

    Skąd to 0,3zł wziąłeś?
    Jeśli mnie pamięć nie myli to we wcześniejszych dyskusja to gazownicy zeznawali że m3
    gazu kosztuje 1,9zł.
    Z m3 11kWh ponoć wychodzi więc 1kWh jest poniżej 20gr(0,17zł nawet)

    700*0,17zł= 120zł. Niewiele się pomyliłem

    > Zapomniałeś porównać jeszcze ekogroszek, śmieciucha i kominek z płaszczem.

    I palenie w kominku paczkami dolarów

    > Tam to w ogóle - ile wrzucisz to i tak nie ma znaczenia. Pójdzie w komin :P

    Tu zgoda
    > :D :D :D
    > 'Dla Krisa' chyba chciałeś napisać

    Rozwiń o ile niższa temperatura w domu będzie latem przy 28stC na zewnątrz gdy dom
    ogacony 20cm zamiast 15cm.

  • 68. Data: 2018-09-28 11:21:30
    Od: marios <d...@f...gd>

    > To samo pisali 10 lat temu, gdy ktoś się pytał po co aż 15cm. 10cm będzie w
    > sam raz. To może niech 10cm zrobi?

    Mnie się zdaje że 15 zostało wyliczone jako optymalne zysk vs ceny/wygoda.
    Nie wiem czemu pomijamy:
    - wentylację, mamy się kisić?
    - wpływ izolacji podłóg
    - wpływ izolacji/przenikalności poziomej ścian
    - wpływ przenikalności od słupów jeżeli są
    - okien
    - dach/stropy
    - kominy
    - inne mostki
    - nawet to czy jest wiatrołap czy nie

    powiedzmy że powierzchnia ścian to 1/3 powierzchni przez które przenika ciepło.
    Może zamiast ładować kolejne cm w ściany dać te pieniądze w inne miejsca -
    niweczące nawet sens tych 15cm - bo gniazdkiem wieje?

    ps. wątek "Re: stropodach - z czego (archiwum)" 01/06/2018 14:04

    Marek Dyjor dał 10cm w dach, co prawda to: "XPS URSA dachowa 10cm o wysokim
    wsp izolacyjności"
    lambdy nie znamy

  • 69. Data: 2018-09-28 13:03:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-28 o 10:54, Kris pisze:

    > Te PC to tak na styk dobierane są ze 700kWh rocznie ma jakieś znaczenie?

    Żadnej, 18C w chacie i PC leci na 100% :D

> [...]
    m3 gazu kosztuje 1,9zł.
    > Z m3 11kWh ponoć wychodzi więc 1kWh jest poniżej 20gr(0,17zł nawet)

    A uwzgledniłeś opłaty przesyłowe i abonamentowe?

> [...]
    >
    > Tu zgoda
    >
    > Rozwiń o ile niższa temperatura w domu będzie latem przy 28stC na zewnątrz gdy dom

    Nie będę się kopał z koniem. Każdy robi jak chce.

    --
    Pete

  • 70. Data: 2018-09-28 13:34:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 września 2018 13:02:47 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Żadnej, 18C w chacie i PC leci na 100% :D

    A poważnie?

    > A uwzgledniłeś opłaty przesyłowe i abonamentowe?

    Tak
    Z niedawnego wątku: kwota z faktury podzielona przez ilość m3 i wyszło (Mańkowi
    bodajże) 1,89zł

    > Nie będę się kopał z koniem. Każdy robi jak chce.
    Ano własnie
    Bo myślałem ze jakiś nadludz jesteś skoro wyczujesz różnice latem w domu ocieplonym
    15cm styro vs 20cm.