  • 71. Data: 2018-09-28 14:04:30
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-28 o 13:34, Kris pisze:

    > A poważnie?

    Że sobie inwestor zamienia styropian 20 na 15 bo taniej i mu ekipa od
    ociepleń mówi, że to bez różnicy. A projekt policzony na 20cm.

    > Tak
    > Z niedawnego wątku: kwota z faktury podzielona przez ilość m3 i wyszło (Mańkowi
    bodajże) 1,89zł

    > Ano własnie
    > Bo myślałem ze jakiś nadludz jesteś skoro wyczujesz różnice latem w domu ocieplonym
    15cm styro vs 20cm.

    W zależności od koloru elewacji, delta t może być większa niż w zimie.
    Dalej sobie sam wyciągnij wnioski.

    --
    Pete

  • 72. Data: 2018-09-28 14:46:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 września 2018 14:04:02 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Że sobie inwestor zamienia styropian 20 na 15 bo taniej i mu ekipa od
    > ociepleń mówi, że to bez różnicy. A projekt policzony na 20cm.
    A to inna bajka. Ja nic takiego nie radziłem
    Czepiłem się tylko tego Twojego zwrotu po 3 latach.
    Na przykładzie Liściastego widać ze to nie 3 lata a ponad 20

    > W zależności od koloru elewacji, delta t może być większa niż w zimie.

    Kolor elewacji już dodałeś a jeszcze zamiast tynku cienkowarstwowego może być tynk
    "góralski" lub płyty elewacyjne
    A słońce bezpośrednio pewnie tylko na dwie ściany świeci i to po kilka godzin
    dziennie/ścianę
    A dom to szkieletor a może nie szkieletor
    A upalnych dni to pewnie 50-60 się w roku trafi
    A najbardziej to się poddasza nagrzewają a my o styropianie na ścianach gadamy
    Dalej sobie sam wyciągnij wnioski.

    Znowu trzeba będzie poprosić kogoś żeby w OZC swego domu zasymilował o ile wyższa
    jest temperatura w środku jeśli na ścianie 15cm styro i 20cm

  • 73. Data: 2018-09-28 18:06:29
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > zewnątrz gdy dom *ogacony* 20cm zamiast 15cm.

    Co za język?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 74. Data: 2018-09-28 18:17:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2018 18:06:29 +0200, Twardy napisał(a):

    > Co za język?

    Polski, kolego :)
    https://sjp.pwn.pl/sjp/ogacic;2494254.html
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 75. Data: 2018-09-29 07:38:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-28 o 07:25, Budyń pisze:

    > No ale on ma racje - jest jakas granica miedzy parametrami a wyglądem.

    Możesz podać konkretną wartość, kiedy jest za dużo, a kiedy nie?

    > I to jest sprawa indywidualna.

    Ano właśnie. To czy coś jest ładne czy brzydkie to tylko subiektywne i
    indywidualne odczucie i nic więcej.

    > Czy BK24cm+20styro to juz źle to nie wiem. Gdyby dac okna w warstwie ocieplenia to
    wygląd zostałby fajny a powstałby wygodne wewnętrzne parapety, mnie by pasowało. Ale
    ktos moze nie chciec parapetów :)

    > b.

    Stanowcza większość ludzi buduje domy takie, żeby się podobały sąsiadom,
    a później narzekają, że dom jest nieustawny i niepraktyczny. W 99%
    ludzi, którzy budowali dom taki, żeby podobał się sąsiadowi, najchętniej
    zburzyłoby ten dom i wybudowało od nowa, całkiem inny - bardziej
    praktyczny, bez poddaszy użytkowych i taki, który nie musiałby się
    podobać sąsiadom.

    Szwagier mój się buduje wg tego projektu:
    http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/18425-dom-
    w-tamaryszkach-2-g2n.html

    Domek całkiem ładny z zewnątrz, ale wewnątrz to totalna porażka. Parter
    nie posiada ani jednego pomieszczenia ustawnego. Salon tragedia, nawet
    nie ma gdzie telewizora powiesić. Docelowo będzie zamontowany na
    kominku, bo nie ma gdzie. Kuchnia tylko dla osób, które będą korzystać z
    cateringu. Dopiero podpowiedziałem im, żeby zamurowali jedne drzwi do
    kuchni to w końcu będą mieli gdzie przygotowywać posiłki. Dom jest duży
    bo łącznie ma 170m2, ale jest w nim ciasno. Sporą część budynku zajmują
    niedoświetlone światłem dziennym schody z 3 ciągami i 2 spocznikami.
    Przez to pomiędzy ciągami schodów pozostaje spora pusta, niewykorzystana
    przestrzeń. Łączna powierzchnia korytarza i klatki schodowej jest
    większa niż powierzchnia salonu. Łazienka na parterze malutka, bez
    wydzielonej ubikacji. Korytarz na piętrze bardzo mały, bo sporą część
    zajmuje klatka schodowa. Pokoje niby duże, ale są małe bo 3/4 każdego
    pokoju na poddaszu zajmuje skośny sufit. Natomiast w dużej łazience na
    piętrze spokojnie można by było ustawić dużą wannę, prysznic, toaletkę,
    ale część dachu jest skośna i żeby było ciekawiej nad wanną znajduje się
    kosz oddzielający lukarnę od połaci dachowej. Standardowo garaż, który
    był w bryle budynku został zaadaptowany na pralnię i kotłownię.

    Dla porównania kupiłem dom o powierzchni użytkowej 150m2 + strych. Ale
    wszystkie pokoje mam normalnej wysokości, bez skosów, bez okien
    dachowych. Klatka schodowa z 2 ciągami i 1 spocznikiem, bardzo dobrze
    doświetlona światłem dziennym. Wszystkie pomieszczenia jak i cały dom
    sprawiają wrażenie, że są dużo większe. Z zewnątrz dom nie wygląda
    najokazalej, bo dach jest o małym kącie nachylenia i przez to dom wydaje
    się wyższy i nieproporcjonalny, ale za to jest wygony i funkcjonalny.
    Dużo jest przestrzeni, a każde z pomieszczeń wydaje się większe od tych
    szwagrowych. Mam dwie łazienki w których mogę mieć jednocześnie wannę i
    prysznic. Do tego dodatkowa ubikacja wydzielona na parterze. Na parterze
    kotłownia z pralnią. Usytuowanie pomieszczeń sanitarnych, kuchni oraz
    kotłowni jest takie, że nie potrzebuję żadnej cyrkulacji ciepłej wody,
    bo wszystkie te pomieszczenia znajdują się bardzo blisko siebie (każdy z
    kranów nie dalej jak 3-4m od kotła gazowego 2-funcyjnego), a jeżeli
    nawet to może być cyrkulacja grawitacyjna. Ale jak kupowałem dom to
    obejrzałem ich ok. setki i decyzję podejmowałem kierując się przede
    wszystkim funkcjonalnością domu, a nie jego wyglądem zewnętrznym.
    Ludzie, którzy go budowali wybrali naprawdę świetny projekt.

  • 76. Data: 2018-09-29 09:09:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.09.2018 o 11:21, marios pisze:

    > Marek Dyjor dał 10cm w dach, co prawda to: "XPS URSA dachowa 10cm o
    > wysokim wsp izolacyjności"
    > lambdy nie znamy

    XPS jest po prostu twardy (i mniej wilgociolubny), jego lambda jest taka
    sama jak przy styropianach na fasadę i dach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 77. Data: 2018-09-29 09:15:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.09.2018 o 07:33, Kris pisze:
    > Albo 25cm
    > Za 10 lat napiszesz "To samo pisali 10 lat temu, gdy ktoś się pytał po co aż 20cm"

    Ile oszczędzi w skali budowy domu na tych 5cm? Ja tylko analogicznie
    przypomnę, że "ktoś tu kiedyś" wrzucał dane o tym, że 80% producentów
    styropianu zawyżasz wartości izolacyjności cieplnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2018-09-29 09:35:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 września 2018 09:15:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ile oszczędzi w skali budowy domu na tych 5cm? Ja tylko analogicznie
    > przypomnę, że "ktoś tu kiedyś" wrzucał dane o tym, że 80% producentów
    > styropianu zawyżasz wartości izolacyjności cieplnej.

    Ale czemu wtedy nie dac 25cm? Cóż to jest kolejne 1% więcej w kosztach budowy domu;)
    Każde dodatkowe 5 cm to 3000zł na przykładzie Liściastego
    A oszczędność roczna przy zwiększeniu z 15 na 20cm to ok 100zł
    Warto czasami troche policzyc zamiast marketingowcom dać sie omamić

  • 79. Data: 2018-09-29 13:50:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na oknach tez masz latem 20 cm styropianu? Latem przez szyby w oknach wpada ogromna
    ilosc ciepla.

  • 80. Data: 2018-09-29 20:41:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.09.2018 o 09:35, Kris pisze:
    > Każde dodatkowe 5 cm to 3000zł na przykładzie Liściastego
    > A oszczędność roczna przy zwiększeniu z 15 na 20cm to ok 100zł

    Bądźmy dokładni. Podam mój przykład.

    Na ekstra 5cm wydałem 1912zł (mam wszystkie faktury, to sprawdziłem). W
    symulacji OZC dla 15cm na ścianach mam 2608 kWh/rok, dla 20cm 2076 kWh.

    Z symulacji wychodzi roczna oszczędność na poziomie 532 kWh. I teraz
    niech każdy sobie przeliczy ile go 1kWh energii kosztuje. W moim
    przypadku jest to PW, mam taryfę G12W ale nie ograniczam się tylko do
    grzania w dolinie. Mój rozkład to jakieś 60/40 dla II strefy (dla pompy).

    319,2 * 0,35zł + 212,8 * 0,70zł = 260,68zł / 3 (załóżmy roczny COP) =
    ~90zł, czyli w tej chwili wychodzi 21 lat zwrotu.

    Dla czystego prądu, było by to: 260,68zł czyli 7 lat zwrotu
    Dla gazu ziemnego, było by to: 148,8zł*, czyli 13 lat zwrotu

    * 48m3, ale realnie sprawność 70% -> 62m3, cena 2,40zł / m3 brutto

    > Warto czasami troche policzyc zamiast marketingowcom dać sie omamić

    Skoro piszesz że warto inwestować w PC, bo zwróci się po 10-15 latach.
    To napisz dlaczego odradzasz inwestycje użytkownikom pieców gazowych,
    która zwróci się w podobnym lub szybszym czasie?

    Poza tym ktoś tu zapomniał o inflacji i wzroście cen. Uważasz że za 10
    lat cena prądu czy gazu będzie taka sama? Bo dom ciągle będzie
    potrzebował te 532kWh/rok więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz