  • 11. Data: 2010-01-16 17:44:41
    Temat: Re: Zimne ściany w starym domu
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Jacek "Plumpi" pisze:
    > Może jednak warto zastanowić się nad zmianą kolejności inwestycji.
    > Ocieplając teraz będziesz miał mniejsze wydatki na ogrzewanie, a tym
    > samym więcej zaoszczędzisz na dalsze remonty, zwlaszcza jeżeli będziesz
    > planował to robić samemu.
    >
    > Ja osobiście zaczął bym od wymiany dachu oraz ocieplenia domu,
    > oczywiście pod warunkiem, że instalacje mogą jeszcze poczekać.

    niestety nie mogą poczekać, zaczęły już rurki od wody pękać.
    Po za tym nie zamierzam się zadłużać kredytem.
    W domu wszytko wymaga odświeżenia (ściany malowane 20 lat temu przez
    teściów!), więc nie ma opcji, w pierwszej kolejności muszę zrobić
    wykończenie wnętrza.

    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-01-16 19:02:37
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    M pisze:
    > Jeśli jest to stary dom to też stawiałbym na dach. Widziałem parę
    > audytów termomodernizacyjnych i zwykle dach ma najkrótszy okres zwrotu
    > (jeden z najkrótszych, bo chyba gorsze są świetliki ze stalowymi ramami
    > ale tych w domkach jednorodzinnych raczej nie ma). Jeśli zrobisz dach,
    > to zaczniesz mieć oszczędności a więc więcej pieniędzy na kolejne etapy.

    Hmm... do kogo musiałbym się udać, gdybym chciał wymienić ten dach?
    Trzeba będzie zrobić projekt więc architekt na pewno? Czy trzeba mieć
    jakieś zezwolenia?

    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-01-16 19:31:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Hmm... do kogo musiałbym się udać, gdybym chciał wymienić ten dach?
    > Trzeba będzie zrobić projekt więc architekt na pewno? Czy trzeba mieć
    > jakieś zezwolenia?
    >
    > --

    A jakie konkretnie roboty przewidujesz ?

  • 14. Data: 2010-01-16 20:25:31
    Od: M <M...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    > niestety nie mogą poczekać, zaczęły już rurki od wody pękać.

    To kup otulinę - nie będą pękać.
    Ocieplenie domu od środka wpędzi cię w kolejne koszty.

    M.

  • 15. Data: 2010-01-16 20:27:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    > Hmm... do kogo musiałbym się udać, gdybym chciał wymienić ten dach?
    > Trzeba będzie zrobić projekt więc architekt na pewno? Czy trzeba mieć
    > jakieś zezwolenia?

    Wymieniać czy wystarczy docieplić i zrobić renowację pokrycia?
    Sprawdź, ale IMHO z formalności wystarczy zgłoszenie.

    M.

  • 16. Data: 2010-01-16 21:16:52
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    William Bonawentura pisze:

    > A jakie konkretnie roboty przewidujesz ?

    aa... zapomniałem może dodać, aktualnie dach jest z desek, a na nich
    papa. Dom składa się z piwnicy i parteru.
    Na pewno jak będę robił nowy dach to z dachówek.
    A.. jeszcze jedno... :) W więźbie jest kornik, więc to również musi iść
    do wymiany :)

    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-01-17 07:35:21
    Od: M <M...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    > aa... zapomniałem może dodać, aktualnie dach jest z desek, a na nich
    > papa. Dom składa się z piwnicy i parteru.
    > Na pewno jak będę robił nowy dach to z dachówek.

    Zastaw się a postaw się.

    > A.. jeszcze jedno... :) W więźbie jest kornik, więc to również musi iść
    > do wymiany :)

    Gdyby nie to (kornik), to mógłbyś położyć na tę papę gont bitumiczny.

    M.

  • 18. Data: 2010-01-17 09:40:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zastaw się a postaw się.

    Temat jest "śliski" bo jeśli nie zmienisz wymiarów, wysokosci, układu dachu to
    teoretycznie nie jest potrzebne PnB tylko zgłoszenie. Ale z drugiej strony pod
    dachówkę musisz wzmocnić więżbę, czyli wcale nie dasz krokwi tak samo jak były. Moje
    starostwo robi tu "salomonowe" rozwiązanie, czyli przyjmuje zgłoszenie na taki remont
    dachu tylko z załącznikiem - obliczeniami więźby podpisanymi przez konstruktora. Ale
    odpada już PnB, czyli kierownik budowy, miesiące czekania, plan zagospodarowania,
    geodeta itd. Obawiam się, że bez kontaktu ze swoim urzedem nie dowiesz się czego będa
    żądali u ciebie. Chyba że zmieniasz układ dachu lub wysokość i wówczas PnB jest
    bezdyskusyjne.

  • 19. Data: 2010-01-17 15:02:39
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 16 Sty, 18:44, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
> [...]
    > W domu wszytko wymaga odświeżenia (ściany malowane 20 lat temu przez
    > teściów!), więc nie ma opcji, w pierwszej kolejności muszę zrobić

    no ale co zlego w kredycie jesli bedziesz mial realne oszczednosci i
    moze nawet "zysk"?
    nici z malowania jesli beda przemarzac sciany - bedziesz mial powtorki
    i skrobanie suszenie... bida

    kuchnie rob na koncu a rob ocieplenie i zobacz oprocz w dach na
    fundamenty

    z.

  • 20. Data: 2010-01-18 07:29:51
    Od: krzysiek <a...@m...net>