  • 1. Data: 2010-01-14 16:48:37
    Temat: jaki styropian na posadzke
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam
    cchiałbym sie dowiedziec jakiej grubości styropian najlepiej dac na posadzke
    na gruncie planuje w dwóch warstwach 5 i 10 cm z przekładka na łączeniach oraz
    uszczelnieniem pianka przy scianach i na łaczeniach
    czy to nie bedzie zbyt ze tak powiem przesadnie ocieplone?

    pozdrawiam kp

  • 2. Data: 2010-01-14 18:06:33
    Temat: Re: jaki styropian na posadzke
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    w wiadomości news:hinht5$6ho$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > uszczelnieniem pianka przy scianach i na łaczeniach
    > czy to nie bedzie zbyt ze tak powiem przesadnie ocieplone?

    Jak podlogowka to w sumie im wiecej tym lepiej, ale wiecej jak 15 nie
    potrzebujesz. Generalnie jak masz miejsce i kompromis beton albo styropian,
    to na pewno lepiej ulozyc styropian jak beton.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-01-14 18:37:11
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Jak podlogowka to w sumie im wiecej tym lepiej, ale wiecej jak 15 nie
    > potrzebujesz. Generalnie jak masz miejsce i kompromis beton albo styropian,
    > to na pewno lepiej ulozyc styropian jak beton.

    oj miejsca mam az za wiele bo musze podniesc tern w środku budynku o prawie
    metr bo poprzedni własciciele wszytko do gołej ziemi wybrali:( ale dam 15 tak
    na przyszłośc. a dajecie styropian bezposrednia na pape podkładowa czy jeszcze
    miedzy pape a styropian folia budowlana?

    > Pozdro.. TK

    pozdrawiam kp

  • 4. Data: 2010-01-14 18:55:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hino8n$33a$1@inews.gazeta.pl...

    > oj miejsca mam az za wiele bo musze podniesc tern w środku budynku o
    > prawie
    > metr bo poprzedni własciciele wszytko do gołej ziemi wybrali:(

    I dobrze, wielu na tym oszczedza a pozniej co tak panie smierdzi?
    Nie zapomnij zagescic tego co tam dolozysz, zeby pozniej scianki dzialowe Ci
    nie opadaly. :-)

    > ale dam 15 tak
    > na przyszłośc. a dajecie styropian bezposrednia na pape podkładowa czy
    > jeszcze
    > miedzy pape a styropian folia budowlana?

    Jak papa asfaltowa to podobno mozna bezposrednio. Ja polozylem na pape folie
    na wszelki wypadek, ale takze po to, by ew. smrody papowe nie przedostawaly
    sie do wewnatrz.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-01-14 19:31:50
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Jak papa asfaltowa to podobno mozna bezposrednio. Ja polozylem na pape folie
    > na wszelki wypadek, ale takze po to, by ew. smrody papowe nie przedostawaly
    > sie do wewnatrz.

    a czy moze byc jakas inna folia niekoneicznie budowlana? bo mam duzo płacht
    foli takich jak czasem palety sa od góry zabezpieczane ale nie jest to
    strech, zdaje mi sie ze to jest moze cieńsze od budowlanej ale tez by dało
    rade nawet w kilku warstwach. wole jednak nie ryzykowac ze cos od papy czy
    lepiku mi zeżre steropian.

    > Pozdro.. TK

    pozdrawiam kp

  • 6. Data: 2010-01-14 20:24:59
    Od: M <M...@w...pl>

    krzysztof pinczewski pisze:

    > oj miejsca mam az za wiele bo musze podniesc tern w środku budynku o prawie
    > metr bo poprzedni własciciele wszytko do gołej ziemi wybrali:( ale dam 15 tak

    na parterze 10cm to minimum jeszcze z jednego powodu - jeśli chcesz by
    ci się zmieściły instalacje i jeszcze leżały na warstwie styropianu.
    15cm spokojnie ci wystarczy jednak nie zapomnij też o otulinach także na
    zimną wodę.

    M.

  • 7. Data: 2010-01-14 22:45:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hinrf6$gkc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > rade nawet w kilku warstwach. wole jednak nie ryzykowac ze cos od papy czy

    Wlasnie ja tak jak to z ksiedzem, tez zrobilem na wszelki wypadek.
    Z ta folia paletowa to bedziesz mial troche problemu. Bo robienie tego byle
    jak ma sredni sens. Ja przyjalem zasade, ze to co do zakrycia robimy bez
    kompromisow. Zamiast parkietu na rok, dwa, piec, moge polozyc panele, ale
    pod posadzka jak i nad plytami GK w poddaszu nic juz nie zmienie. W Twoim
    przypadku pewnie nie bedzie zle o ile folia nie jest dziurawa, ale roboty to
    raczej sobie dodasz chcac zachowac jakosc. Praktycznie folia szczelnie
    powinna przykrywac cala ta pape z wywinieciem na sciany. W sposob jaki
    proponujesz trzeba by rozwazyc klejenie tych kawalkow i nie tasma papierowa
    czy pakowa ktora to najtansza nie jest. W kazdym razie ja kleilem ale folie
    budowlana, rowna i prosta. Tasmy poszlo nie wiele i folia sie nie
    rozjezdzala. To oczywiscie moj pomysl na te sprawy i kazdy moze miec inny.
    Byc moze cala ta zabawa to przesada, ale wody gruntowe mam wysoko i co mi
    tam. Jeszcze jedna rzecz, jezeli planujesz pape byc moze termozgrzewalna to
    konieczne okaze sie gruntowanie chudziaka by ta papa w ogole chciala sie do
    betonu przykleic. Nie zapomnij o czytaniu ulotek, czy preparat nadaje sie do
    stosowania wewnatrz. Nie kazde dysperbity mimo ze wodne mozna stosowac
    wewnatrz. Ja robilem Primerem Icopala. Smierdzacy jak diabli ale wydajny i
    gleboko penetrujacy, poza smierdzeniem polecam.

    Pozdro.. TK