  • 1. Data: 2010-01-15 09:04:14
    Temat: Zimne ściany w starym domu
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Ostatnio wymieniłem okna i wiem jakie one mają przenikalność cieplną,
    czyli wiem ile ciepła mi przez nie ucieka.
    Pytanie jak ocenić przenikalność cieplną ścian w całym domu?
    Dużo w tych ścianach jest jakiejś szlaki, dom stary zbudowany w latach 50.
    W tym roku robię generalny remont i tak się zastanawiam czy można coś
    zastosować "od środka" aby je troszkę ocieplić?
    Kiedyś będzie trzeba ocieplić cały dom z zewnątrz, ale to nie będzie szybko.

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-15 09:20:07
    Temat: Re: Zimne ściany w starym domu
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    O ocieplaniu od środka zapomnij, bo zafundujesz sobie grzyba. Jak ma być
    oszczędnościowo, to rób ocieplenie choćby etapami ale od zewnątrz.
    Poczytaj też starsze posty, bo taki temat wielokrotnie się powtarza.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-15 09:56:19
    Od: "jan kowalski" <0...@W...gazeta.pl>

    krzysiek <a...@m...net> napisał(a):

> [...]
    > Pytanie jak ocenić przenikalność cieplną ścian w całym domu?
    > Dużo w tych ścianach jest jakiejś szlaki, dom stary zbudowany w latach 50.

    Może odżałuj kilka stówek i zrób badanie budynku kamera termowizyjną?
    Z ostatnich wątków wynika że ceny spadły odkąd pamiętam i teraz kosztuje to
    parę stów - nie będziesz gdybał gdzie ciepło ucieka tylko będziesz miał to na
    zdjęciach.

    > W tym roku robię generalny remont i tak się zastanawiam czy można coś
    > zastosować "od środka" aby je troszkę ocieplić?

    Wszyscy odradzają ocieplanie od wewnątrz, bo ci się będzie bodajże grzyb robił.

  • 4. Data: 2010-01-15 10:59:12
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    jan kowalski pisze:

    > Może odżałuj kilka stówek i zrób badanie budynku kamera termowizyjną?

    kilka stów drogą nie chodzi, a póki co te wyniki pomiaru na niewiele się
    zdadzą. Faktem jest to, że ściany są zimne. Faktem jest to, że dom
    trzeba będzie w przyszłości ocieplić, ale to już jest wydatek ponad 20
    tys. zł., które muszę przeznaczyć na coś bardziej pilnego.

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-15 11:04:59
    Od: "jan kowalski" <0...@W...gazeta.pl>

    krzysiek <a...@m...net> napisał(a):

> [...]
    > trzeba będzie w przyszłości ocieplić, ale to już jest wydatek ponad 20
    > tys. zł., które muszę przeznaczyć na coś bardziej pilnego.

    Kilka stów piechotą nie chodzi, ale może ci pomoc określić gdzie w pierwszej
    kolejności musisz kłaść ocieplenie - ponieważ nie masz kasy, żeby całość na
    raz robić, to lepiej wpierw kłaść tam, gdzie najwięcej ciepła ucieka.
    Nie wiem skąd jesteś, ale na allegro widzę ceny od 390 zł.

  • 6. Data: 2010-01-15 11:11:29
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    jan kowalski pisze:
> [...]
    > kolejności musisz kłaść ocieplenie - ponieważ nie masz kasy, żeby całość na
    > raz robić, to lepiej wpierw kłaść tam, gdzie najwięcej ciepła ucieka.

    w pierwszej kolejności jednak muszę wymienić wszystkie instalacje,
    wykończyć wnętrza, w przyszłości zrobić nowy dach, a dopiero potem
    przyjdzie czas na ocieplenie.
    Jak sobie wyobrażasz takie częściowe ocieplanie? Po jednej ścianie?

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-15 11:32:40
    Od: "jan kowalski" <0...@W...gazeta.pl>

    krzysiek <a...@m...net> napisał(a):

> [...]
    > przyjdzie czas na ocieplenie.
    > Jak sobie wyobrażasz takie częściowe ocieplanie? Po jednej ścianie?

    Nie znając budynku ciężko sobie wyobrażać, ale przy braku kasy jest możliwe
    częściowe ocieplanie ściana po ścianie - widzę że czasem niektórzy tak robią.
    Nawet wiszą te styropiany bez tynku nałożonego (czyli w ramach oszczędzania
    ktoś kupił trochę styropianu i przymocował go do ścian własnymi siłami - koszt
    styropianu nie jest aż taki wielki a własna praca kosztuje 0zł).

  • 8. Data: 2010-01-15 12:30:06
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    jan kowalski pisze:
> [...]
    > ktoś kupił trochę styropianu i przymocował go do ścian własnymi siłami - koszt
    > styropianu nie jest aż taki wielki a własna praca kosztuje 0zł).

    no budynek to prawie idealny sześcian nie licząc dachu, ale chyba wolę
    trochę dołożyć do ogrzewania niż robić taką robotę na raty.

    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-01-15 20:04:27
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pytanie jak ocenić przenikalność cieplną ścian w całym domu?
    > Dużo w tych ścianach jest jakiejś szlaki, dom stary zbudowany w latach 50.

    Szlaki ?
    Może pustaki produkowane ze szlaki wielkopiecowej ?
    Kiedyś takie produkowano.
    Co zaś się tyczy przenikalności to trudno jest wyznaczyć nie mając żadnych
    danych tj. z czego są postawione ściany, jakie grube, jakie grube tynki
    wewnątrz i na zewnątrz, jakiej używano zaprawy i o jakiej grubości.

> [...]
    > zastosować "od środka" aby je troszkę ocieplić?
    > Kiedyś będzie trzeba ocieplić cały dom z zewnątrz, ale to nie będzie

    Może jednak warto zastanowić się nad zmianą kolejności inwestycji.
    Ocieplając teraz będziesz miał mniejsze wydatki na ogrzewanie, a tym samym
    więcej zaoszczędzisz na dalsze remonty, zwlaszcza jeżeli będziesz planował
    to robić samemu.

    Ja osobiście zaczął bym od wymiany dachu oraz ocieplenia domu, oczywiście
    pod warunkiem, że instalacje mogą jeszcze poczekać.

  • 10. Data: 2010-01-15 20:31:31
    Od: M <M...@w...pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Ja osobiście zaczął bym od wymiany dachu oraz ocieplenia domu,
    > oczywiście pod warunkiem, że instalacje mogą jeszcze poczekać.

    Jeśli jest to stary dom to też stawiałbym na dach. Widziałem parę
    audytów termomodernizacyjnych i zwykle dach ma najkrótszy okres zwrotu
    (jeden z najkrótszych, bo chyba gorsze są świetliki ze stalowymi ramami
    ale tych w domkach jednorodzinnych raczej nie ma). Jeśli zrobisz dach,
    to zaczniesz mieć oszczędności a więc więcej pieniędzy na kolejne etapy.

    M.