  • 51. Data: 2009-12-27 20:28:39
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "fajnefele" napisał:
    > Trzeci rok z rzędu u Ciotki zimnawo było, choc dopiero w tym roku
    > osiągnęło to taką patologiczną postać. Serwisanci pieca przyjeżdżający na
    > serwis okresowy twierdzą że on jest ok, że to wina instalacji, w programie
    > pieca jest ok i żeby dusić hydraulika. A pan hydraulik zrzuca na piec, nie
    > ma czasu i wyczekuje do wiosny.

    weż jeszcze raz wytłumacz na czym polega twój problem to moze coś
    doradzimy?:O)

  • 52. Data: 2009-12-27 21:02:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Serwisanci pieca przyjeżdżający na serwis okresowy twierdzą że on jest ok,
    > że to wina instalacji, w programie pieca jest ok i żeby dusić hydraulika.
    > A pan hydraulik zrzuca na piec, nie ma czasu i wyczekuje do wiosny.

    No i widzisz tu lezy problem ciotki, że kto inny jej robił instalację, a kto
    inny sprzedał i uruchomił kocioł.
    W tym przypadku najlepiej się sprawdzają firmy, które robią instalację CO,
    sprzedają kocioł, podłączają go i serwisują.
    Zapewne ciotka policzyła, że najtaniej będzie wynając do instalacji CO pana
    Henia, a kocioł kupiony przez ciocię okazyjnie poprzez internet zamontuje
    pan Zdzisiu.
    W efekcie tego każdy dba tylko i wyłącznie o swoją działkę i zwala winę na
    innych.

  • 53. Data: 2009-12-27 21:51:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A o fachmanów się nie martw, jeżeli rzeczywiście ciotka jest
    > niezrównoważona i pierdzieli głupoty to strata jednego upierdliwego
    > klienta im w niczym nie zaszkodzi, pewnie mają ich b. dużo jeżeli są
    > dobrzy. A jeżeli nie są, lub to zbieg okoliczności,zdarzyły się pomyłki
    > jakieś to nie czuję się zobowiązany dawać im kolejnych szans bo niby
    > dlaczego?

    Jak znam zycie kociol jest w porzadku a panowie od instalacji dali ciala.
    Raczej watpliwe zeby nowy kociol nie dzialal prawidlowo. Sam nie tak dawno
    temu opisywalem problemy mojego kotla. Okazalo sie, ze wina nie byla po
    stronie kotla, instalacji tez nie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2009-12-27 22:26:49
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Niestety powiem jedno, że najbardziej upierdliwi są ci klienci, którzy
    > mają największą ilość doradców, bo to jak w przysłowiu "każdy ch...j na
    > swój strój" i każdy uważa się za najmądrzejszego i wszechwiedzącego.
    > Nasłuchają się tacy porad, poczytają instrukcji w internecie czy też
    > poczytają wypocin na grupach dyskusyjnych i wydaje się im, że są alfami i
    > omegami.

    Branza informatyczna: zdecydowanie i absolutnie prawda - takich doradcow jak
    twoj od wanny mam mniej wiecej u co dziesiatego klienta, upierdliwego idiote
    ktory absolutnie nic nie wie choc twierdzi co innego - mniej wiecej co
    piecdziesiaty. Osoba ktora uwaza ze wie o mojej pracy wiecej ode mnie
    znajduje sie w kazdej firmie w ktorej rozpoczynam jakies prace, opieke
    serwisowa czy jakiekolwiek wizyty - trafia sie w kazdej firmie. Ten ostatni
    model pracownika jest najbardziej zjadliwy bo jesli polapie sie ze wiem co
    robie - zwykle sie zamyka po kilku-kulkunastu zdaniach. czasami idzie
    dluzej:)

    Do tych co jada na plumpiego - nie widzicie tego od drugiej strony -
    instalatorow. Czesc z was z pewnoscia da sie zaliczyc do takich idiotow
    uwazajacych sie za alfe-omege w dziedzinie dowolnej i probujecie poprawiac
    osobe ktora ukonczyla w danej dziedzinie szkole, szkolenia, studia, jest
    certyfikowana i dyplomowana. Powiesicie pewnie na mnie psy od razu ale mi to
    delikatnie mowiac - zwisa:) Ci ktorych zdanie mnie interesuje zrozumieja.

    Sa partacze i sa fachowcy tak samo jak sa normalni inwestorzy/klienci - jak
    i furiaci lub model rozbudowany furiat+tuman. Przyklad z wanna DOSKONALE
    obrazuje ten typ ludzi.

    Pozdrawiam i zycze wesolych swiat ktore sie juz skonczyly i szczesliwego
    nowego roku - skoro juz sie odezwalem;)
    Michał Gut

  • 55. Data: 2009-12-28 07:36:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Widzę, ze jakby ironia miała nogi i kopnęła Cię w du....sko to byś tego nawet
    > nie zauważył :D

    Niech ci będzie. To była tylko ironia. Tyle nie zapominaj ze ironizując dajemy
    często znać o sobie, o swoich czynach i
    pojmowaniu świata i tu akurat w jaki sposób robimy interesy :)

    Marek

  • 56. Data: 2009-12-28 14:59:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Niech ci będzie. To była tylko ironia. Tyle nie zapominaj ze ironizując
    > dajemy często znać o sobie, o swoich czynach i
    > pojmowaniu świata i tu akurat w jaki sposób robimy interesy :)

    Przeczytaj dokładniej moją wypowiedź. Poczytaj czym jest ironia, a później
    znów się zastanów, gdzie palnąłeś głupotę :)
    Kolega Kane już Ci to zwrócił uwagę, a Ty nadal swoje. Chłopie, wyluzuj
    trochę, bo się nabawisz wrzodów żaołądka. Przyjmuj ironię jako ironię, a nie
    jako poważne wypowiedzi dotyczące mojego postępowania, które mi
    przypisujesz.

  • 57. Data: 2009-12-28 15:27:42
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > gazowe nie bywają - wszystkie mają pompę

    Ależ bywają :) Sam chodzi u mnie taki :).

  • 58. Data: 2009-12-28 18:42:24
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

> [...]
    > temu opisywalem problemy mojego kotla. Okazalo sie, ze wina nie byla po

    Jestem po wizji lokalnej u ciotki. Mam wrażenie, że wiem w czym problem. Dom
    ciotki ma wysoki parter, a ten właściwy to dawno nie używany "openspace" z
    kominkiem i pomieszczenie z kotłem. Przez ten open space idą rury CO, takie
    zwykłe metalowe, część platikowych, a w pomieszczeniu może 5C.. Podejrzewam
    że w mrozy było tam na minusie :-(. Okna stare drewniane, olbrzymie 3
    skrzydłowe wychodzące na ogród zje****ne i nie domyka się górą, wieje
    normalnie że wytrzymać nie można. I te nieocieplone rury idą przez tą całą
    zimnicę i się wychładzają ,to wyjaśnia tłumaczenia ciotki o coraz
    zimniejszych kaloryferach jak jest zimniej. Prosta sprawa. Podłoga piętro
    wyżej zimna tak, że nogi w butach cierpną ale co się dziwić :-/. Wprawdzie
    na części kaloryferów brakuje rzeczywiście odpowietrzników, ale są całe
    równomiernie ciepłe po długości, więc myślę że jest ok. Temperatura w kotle
    ok 70C, instalacja "nabita". Myślę teraz tak. Uszczelnię okna wszelkimi
    możliwymi sposobami (okna drewniane idące pewnie na szrot planuję potrakować
    w szparach pianką motażową, plastikowe sam nie wiem, tam gdzie spaczone i
    ciągną może jakąś wełną + taśma papierowa?) a same rury planuję otulić tym
    czymś takim szarym specjalnym :-). Liczę na wzrost temperatury w tym
    pomieszczeniu o 10C, cieplejsza woda dojdzie do kaloryferów a może z czasem
    trochę się wygrzeje ta nieszczęsna podłoga piętro wyżej.. Oczywiście o
    wynikach poinformuję, zwłaszcza, że od Nowego Roku zapowiadają zimno..

  • 59. Data: 2009-12-28 19:11:22
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Przez ten open space idą rury CO, takie zwykłe metalowe

    Jeżeli są to rury stalowe o większych średnicach to tu powstaje dość
    niekorzystne zjawisko polegające na spowolnieniu przepływu wody w odcinku
    tych rur i stąd też wychładzanie tej wody w tych rurach jest spotęgowane.
    Raz, że powierzchnia wymiany ciepła grubszych rur jest dużo większa to
    dodatkowo woda bardzo wolno przepływa w takich odcinkach rur.
    Przede wszystkim trzeba bardzo dobrze ocieplić rury. Nie tak pomieszczenie
    co właśnie rury, choć uszczelnienie okien pianką montażową to całkiem dobry
    pomysł, skoro okna są i tak skazane na straty.

  • 60. Data: 2009-12-28 20:23:26
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

> [...]
    > co właśnie rury, choć uszczelnienie okien pianką montażową to całkiem
    > dobry pomysł, skoro okna są i tak skazane na straty.

    Zgadza sie, rury są grube i idą przez całe pomieszczenie (na najdłuższych
    pionach) ok 20m długości w tej zimnicy.
    W sobotę zabieram się do pracy. Jak już wspominałem o efektach poinformuję.
    No i co sądzić o fachowcach w tym przypadku? Wydaje mi się ,że należałoby
    bardziej piętnować hydraulika. :-/. No, ale nie czas na żale, idą mrozy,
    szykuje się pracowita sobota. Dziękuję wszystkim za porady.