    From: "tz" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zmiana rodzaju wentylacji po uzyskaniu PNB
    Date: Wed, 28 Jan 2009 15:28:36 +0100

    Witam,
    Jak wygląda sprawa zmiany rodzaju wentylacji po uzyskaniu pozwolenia na
    budowę.
    Załóżmy, że uzyskałem pozwolenie na budowę domu, który w projekcie ma
    wentylację grawitacyjną:
    - jeden komin odprowadza spaliny z kominka oraz ma kanały wentylacyjne
    - drugi komin odprowadza spaliny z pieca c.o. oraz posiada również
    kanały wentylacyjne.
    podjąłem decyzję o tym, że chcę w domu mieć wentylację mechaniczną z
    rekuperatorem a co za tym idzie chciałbym zrezygnować z wentylacji
    grawitacyjnej. I teraz pytania:

    1. Czy w takiej sytuacji będę miał oszczędności wynikające z tego, że nie
    będzie wentylacji grawitacyjnej(przecież te kominy i tak trzeba wybudować bo
    spaliny z kominka i z pieca c.o. trzeba odprowadzić)? Często mówi się o tym,
    że część kosztów went. mech. można pokryć pieniędzmi zaoszczędzonymi na
    wentylacji grawitacyjnej czy w moim przypadku również?
    2. Czy taka zmiana wymaga zmiany pozwolenia na budowę? Czy wystarczy wpis do
    dziennika budowy?

    Pozdrawiam
    Tomek