  • 31. Data: 2010-08-26 11:43:04
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 12:56:15 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ja też używam na drugiej i nie muszę używać miski. Można namoczyć w pralce
    > na kilka sposobów.

    Moczyć wszystko hurtem, niezależnie od tego, czy dana tkanina tego wymaga,
    czy nie? Czy moczyć tylko to, co potrzeba, a potem pilnowac czasu,
    przerywać pracę pralki, otwierać ją i dokładać resztę nie wymagającą
    moczenia? - jedno i drugie bez sensu. Dlatego nie stać Cię na kolektory ;-P

  • 32. Data: 2010-08-26 11:56:43
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiscie cieplej wody bym nie uzywal do czegos innego niz tylko
    > prania i mycia sie, albowiem wodociagi podgrzewaja
    > wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
    > W praktyce woda taka moze byc zanieczyszczona i wodociagi
    > nie zalecaja jej do celow spozywczych.

    Sorki ale widzę nie masz pojęcia o energetyce cieplnej. Jako, że pracuję w
    takowej podpowiem, że:

    1. Temperatura zasilania w ciepłowni wacha się od ok. 65oC (w lato) do 125
    oC (w zimę). Ten czynnik dopływa do węzłów cieplnych w których to podgrzewa
    się zimną wodę z wodociągu do temp. zadanej na sterowniku węzła (zazwyczaj
    do 50oC z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie
    Legionelli). Tak więc woda z ciepłowni nie leci w kranach
    tylko poprzez wyminnik ciepła podgrzewa nam wodę wodociągową. Więc o jakim
    zanieczyszczeniu piszesz?

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Do czajnika lejesz goracą wode czy zimna?

    oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za
    gaz i tak płacę ryczałtowo ;) Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał
    bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w
    czajniku na gazie :)

  • 33. Data: 2010-08-26 11:58:33
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.

    nie kolego, ponieważ średnio raz w miesiącu podgrzewa się wodę (ustawiasz
    sobie to na sterowniku węzła) do 60oC by je zabić (szczególnie chodzi o
    bakterię Legionnella)

  • 34. Data: 2010-08-26 12:01:42
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > ja takiej tendencji nie obserwuję.
    >
    > taka tendencja jest tylko możłiwa gdy mamy zmywarkę z oddzielnym
    > podejściem na ciepłą wodę.

    nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy
    podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na
    zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

  • 35. Data: 2010-08-26 12:03:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:56:43 +0200, gucio napisał(a):

    > z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie
    > Legionelli).

    A powinno się - do 85 stC. W temeraturze powyżej 60 stC dopiero przestaje
    się namnażać.

  • 36. Data: 2010-08-26 12:04:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:58:33 +0200, gucio napisał(a):

> [...]
    >
    > nie kolego, ponieważ średnio raz w miesiącu podgrzewa się wodę (ustawiasz
    > sobie to na sterowniku węzła) do 60oC by je zabić (szczególnie chodzi o

    A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
    przestaje się namnażać.

  • 37. Data: 2010-08-26 12:08:00
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > A powinno się - do 85 stC. W temeraturze powyżej 60 stC dopiero przestaje
    > się namnażać.

    pisałem z zozpędu i pomyliłem się o 5oC :) Powyżej w poście napisałem już
    poprawnie :) Cyt. z Wikipedii " (...) bakterie Legionella w temperaturach
    wyższych niż +60 °C, nie tylko się nie namnażają, ale szybko giną (...)"

  • 38. Data: 2010-08-26 12:12:22
    Od: "strachu S." <s...@v...pl>

> [...]
    > takowej podpowiem, że:
    > 1. Temperatura zasilania w ciepłowni wacha się od ok. 65oC (w lato) do 125

    U nas się nie wacha, choc wystepuja wahania.

    > z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC

    Hmm, w innym miejscu podawałeś 60°C.
    Ponadto:

    "Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie uzyskania w
    punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 70 °C"
    cytat za:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

    Starchu S.

  • 39. Data: 2010-08-26 12:15:49
    Od: "Strachu S." <s...@v...pl>

    > nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy
    > podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na
    > zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

    Nie wiem jak jest teraz ze zmywarkami czy pralkami, ale pamietam, ze byly
    kiedys w ofercie Polaru pralki z podlaczeniem jednoczesnie pod ciepla i zimna
    wode.
    To byl rok 1998.

    Starchu S.

  • 40. Data: 2010-08-26 12:40:25
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
    > przestaje się namnażać.

    Jak zwykle nie masz racji. Polecam wikipedię.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/