eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZnalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny. › Znalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny.
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Znalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny.
    Date: Thu, 26 Apr 2012 09:27:18 +0200

    Tak sobie ostatnio myślałem nad przewymiarowaniem solarów czy to za pomocą
    luster czy wprost większą liczbą kolektorów ale ciągle jest problem z dużym
    zbiornikiem bo i gdzie?. No i znalazłem genialne miejsce.
    W garażu mam kanał. Sporadycznie wykorzystuję go do samodzielnych napraw
    samochodu a normalnie służy do trzymania opon oraz kosiarki w zimie.
    Zdecydowałem że kanał mógłbym sobie odpuścić i przeznaczyć na nieckę na
    zbiornik. Kanał sam w sobie jest superszczelny gdyż nie dość że wykonany z
    betonu wodoodpornego W20 to jeszcze wylanego w wannie z podwójnej izolacji
    polietylenowej. Dodatkowo pod betonem kanału umieściłem odwodnienie z rur
    drenarskich z wyprowadzeniem daleko poza obrys budynku i ze spadkiem aby
    mimo dobrej izolacji wody gruntowe przypadkiem nie zalegały wokół kanału
    gdyż jest on poniżej ław fundamentowych. Wyliczyłem że kanał ma pojemność
    5800litrów. Po odliczeniu 10cm z każdej strony na izolację ze styropianowych
    (styrodurowych) płyt pozostaje mi ponad 3900 litrów do dyspozycji. Teraz
    należy tylko wykonać zbiornik, najlepiej by było pospawać idealny wymiarami
    z polietylenu albo kupić coś gotowego, jeden lub kilka o zbliżonych
    wymiarach i umiescić je w kanale. Wykonać trzeba by było jeszcze
    doprowadzenie do kotłowni. Wymyśliłem że z kanału przewiercę się na wylot
    poza dom i rury puszczę w warstwie ocieplenia fundamentu. Bedzie to odcinek
    raptem około 4 metrów i do kotłowni przez ścianę spowrotem z rurami wejdę
    bez problemów. Tak więc w razie potrzeby mam chyba bardzo dobre miejsce na
    zbiornik.

    Marek