  • 31. Data: 2011-08-25 15:06:29
    Temat: Re: Odp: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 02:15:56 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

    > Myślałem że różnica jest większa a tu faktycznie ceny są porównywalne. Za
    jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79.
    > Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

    Istotnie. Na węglowej gotuje się lepiej :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2011-08-25 16:55:16
    Temat: Re: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ma źródła promieniowania elektromagnetycznego o bardzo dużej mocy i
    > niskiej
    > częstotliwości. 2kW to spory nadajnik. Niby nie jest szkodliwe. Ale do
    > końca
    > nikt tego nie wie bo może zmiany będą dopiero w następnym pokoleniu albo
    > jeszcze
    > później. Promieniowanie elektromagnetyczne jest czymś naturalnym dla
    > organizmów
    > żywych. Tylko że takie co daje ciepło i jest od niego widno. Takiego co
    > stal
    > grzeje przez czarną szybę w przyrodzie nie ma.

    I naprawde sadzisz ze taka kuchenka indukcyjna przebija Cie tym
    wysokoenergetycznym promieniowaniem? Zapewne mikrofali tez unikasz jak
    ognia, nie tylko kuchenki ale i zwyklego WiFi o GSMie nie wspominajac.

    Niestety strach sie szybko szerzy, ludzie go chetnie powielaja i dlatego
    uwazam, ze jestes zwyklym szkodnikiem powielajac te pierdy.

    > Nie będziemy jeszcze żyli 200 lat
    > żeby sprawdzić czy jest szkodliwe czy nie jest. Kiedyś wymyślili AZOTOX.
    > No
    > super przebadany, bezpieczny. Same och i ach. Nic lepszego ma Świecie nie
    > było.
    > A jak poszedł do powszechnego użytku to chyba zaczęły się rodzić dziwnie
    > wyglądające dzieci.

    Dodaj jeszcze rad (wiem, trudne slowo, taki pierwiastek) i pare innych -
    klopot w tym, ze w swej nieskonczonej glupocie zakladasz, ze nauka i
    metodologia weryfikacji zagrozen stoi w miejscu. Z drugiej strony gdyby
    wierzyc takim glabiastym propagandzistystom nalezyloby zostac w jaskini,
    albo lepiej na drzewie.

  • 33. Data: 2011-08-25 21:17:29
    Temat: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Uczeń mówi do majstra stolarza. Panie majster, trzeci raz skracam
    > deskę i ciągle za krótka. Raz się wciąłem smażąc jajecznice na
    > płytce. Technikę trzeba mieć i wychodzi idealnie.

    tylko po cholerę z wady robić zaletę.

    to jakbyś chwalił samochód w kórym trzeba ręcznie sterować zapłonem
    twierdząc że trzeba mieć technikę.

  • 34. Data: 2011-08-25 21:19:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > porównać dwa typy kuchenek, jak by się ktoś z gazową dołożył to
    > wszyscy byśmy wiedzieli więcej. Masz rację że płytka to sposób taki
    > jak na bryle węgla grzać. Ma jednak sporo zalet. Daje się kontrolować
    > i nie ma spalin. Niby to samo przy indukcyjnej. Tylko przy
    > indukcyjnej jest jeszcze coś. Ani w bryle węgla ani w kuchence z
    > grzałkami nie ma źródła promieniowania elektromagnetycznego o bardzo
    > dużej mocy i niskiej częstotliwości. 2kW to spory nadajnik. Niby nie
    > jest szkodliwe. Ale do końca nikt tego nie wie bo może zmiany będą

    jakbyś miał mimalne pojęcie jak to działa to byś nie opowiadał bzdur.

  • 35. Data: 2011-08-25 21:24:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79.

    > Istotnie. Na węglowej gotuje się lepiej :D

    > --

    >     ___________ (R)

    >    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688

    >  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna

    > _______/ /_     GG: 3524356

    > ___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    Lepiej to nie. łatwiej też nie. Inaczej smakuje. Gotuje to się wodę i bez
    względu na to czy szybko czy wolno po ugotowaniu jest taka sama. Potrawy się
    przyrządza. Duża pojemność cieplna kuchni węglowej i miejscowe wysokie
    temperatury wymuszają znalezienie na niej takiego miejsca w którym gotuje się
    jak najwolniej. Często poniżej temperatury wrzenia. Kuchnia węglowa to taki
    starożytny wolnowar. Dla mnie sosiki, gulasze robione w takich warunkach są dużo
    smaczniejsze bo dochodzą dużo dłużej niż przy innych metodach grzania. Niby na
    indukcji można by zrobić takie same warunki. Ale nikt nie robi bo prądu szkoda.
    Z jednej strony użytkownicy grają bogoli, patrzajta jakom kuchnie se kupiłem. Że
    niby taka droga. A z drugiej pomimo zalet jakie ma ich nie wykorzystują bo prąd
    drogi a i pewno podniebienia przyzwyczajone do byle czego aby szybko. I tak jak
    jedzą tak tutaj piszą, znaczy się byle jak. Widać to w tym wątku " u mnie litr
    wody to się gotuje kilkadziesiąt sekund". I co to za argument że się woda na
    herbatę szybko zagotuje. Jak się komuś spieszy to minuta krócej nic nie zmieni,
    chyba że ma przełyk i całą\ resztę z duraluminium. Jak ktoś ma czas żeby
    poczekać na ostudzenie herbaty żeby stała się mozliwa do normalnego picia to
    minuta przy gotowaniu go nie urządza. Założyłem temat żeby porównać efektywność
    grzania różnego typu kuchenek. Widzę że wiele osób ma czas żeby tutaj pisać nie
    na temat a nie ma czasu zrobić czegoś co się samo robi. Ot taka zwyczajna polska
    głupota.

  • 36. Data: 2011-08-25 21:54:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > jakbyś miał mimalne pojęcie jak to działa to byś nie opowiadał bzdur.

    Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
    łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
    kuchenki indukcyjnej. Za komuny w fabryce w której pracowałem był wydział
    grzania indukcyjnego. Osoby tam zatrudnione miały dodatek za pracę w szkodliwych
    warunkach. Moce sporo większe ale częstotliwości pracy niektórych podobne do
    współczesnych kuchenek indukcyjnych. Za to zabezpieczenia przed wyłażeniem pola
    na zewnątrz o kilka klas lepsze niż w kuchence. Dwa razy do roku i po każdej
    naprawie pomiary robione przez Sanepid. Na hartowni z piecami oporowymi nie było
    dodatku za pracę w szkodliwych warunkach. Największy piec oporowy miał z tego co
    pamiętam pod 200kW. Ani ja nie wiem czy kuchenka może być szkodliwa ani Ty nie
    wiesz że jest nie szkodliwa. To po co rżniesz eksperta? To że grzanie oporowe
    jest nieszkodliwe wiadomo na pewno. Ten sposób grzania ma pewno ponad 100 lat i
    nikomu nie zaszkodził. Przy kuchence indukcyjnej jest jeszcze jedno
    niebezpieczeństwo. Tak jak wszystko może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator
    Marek Dyjor co się zna na wszystkim. Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś
    moduł na podobny. Oczywiście żadnego sprawdzenia z wyjątkiem czy grzeje wodę nie
    zrobi. Bo o tym nie ma zielonego pojęcia. I jest sobie niby sprawna kuchenka,
    ale czy sieje dookoła polem nie wiadomo.

  • 37. Data: 2011-08-25 22:05:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > tylko po cholerę z wady robić zaletę.

    > to jakbyś chwalił samochód w kórym trzeba ręcznie sterować zapłonem

    > twierdząc że trzeba mieć technikę.

    Z jakiej wady? Do jajecznicy trzeba mieć technikę. Zależy ona nie tylko od
    kuchenki ale i od patelni, ilości i jakości jajek i upodobań. Za dużo zmiennych
    żeby wszystko zwalać na sposób podgrzewania. Problem jajecznicy jest zwyczajnie
    dęty.

  • 38. Data: 2011-08-25 22:53:57
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2011, 23:54:02 UTC+2 użytkownik kogutek napisał:
    > Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
    > łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
    > kuchenki indukcyjnej.

    Nie wiem jakim Ty jesteś ojcem, ale ja bym nie postawił łóżeczka dziecka w odległości
    30 cm od żadnej kuchenki, a 1m od każdej.

    ZZ@private

  • 39. Data: 2011-08-26 08:10:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak jak wszystko może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator
    > Marek Dyjor co się zna na wszystkim. Jest szansa że zreperuje, wymieni
    > jakiś
    > moduł na podobny.

    Tak, na nuklearny i wtedy gdy kogucik wlaczy kuchenke zmiecie pol polski.

    Boze, skad sie takie glaby biora?

    BTW masz szczescie, ze crt juz wychodzi, tam to bylo promieniowanie i to
    calkiem realne.

  • 40. Data: 2011-08-26 08:57:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > Boze, skad sie takie glaby biora?

    > BTW masz szczescie, ze crt juz wychodzi, tam to bylo promieniowanie i to

    Nie jesteś w stanie mnie obrazić ani zniechęcić. Byle kto nie da rady. Pisz
    sobie pisz.