  • 41. Data: 2010-07-01 06:34:05
    Temat: Re: Zywoplot na mapach
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tia, tylko zezwolenie wydaje wójt lub jego odpowiednik (np. burmistrz
    > albo prezydent miasta) na wniosek posiadacza oraz właściciela gruntu.
    > Czyli de facto musiałby sam siebie spytać o zgodę.
    >
    > Oraz mylisz się pisząc "wszelkie".

    Pozwolenia może wszystkie. tyle ze jeśli faktycznie przeszkadza a
    planowane nie było (samosiejka, samowola) to zgoda na wycinkę jest
    praktycznie automatyczna.

    --
    Darek

  • 42. Data: 2010-07-01 07:49:59
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Po co ta agresja? Nie "wlazlem z buciorami", tylko posadzilem
    > zywoplot. Czym to sie rozni od trawniczka? Czym to sie rozni od
    > koszenia zielska przed wlasnym plotem?

    Wlazłeś z buciorami.
    Żywopłot od trawnika różni się kosztami odtworzenia nawierzchni. Sadząc
    żywopłot na cudzym terenie narażasz właściciela tego terenu na
    zwiększone koszty wynikające czy to z ominięcia drzewostanu, czy to
    uzyskania zgody w wydziale ochrony śrdowiska na jego wycinkę. Żywopłot
    zostanie naniesiony przez geodetę (lub nie zostanie) na etapie
    aktualizowania mapy do celów projektowych tudzież podczas sporządzania
    inwentaryzacji dendrologicznej.
    Rozumiem że chciałeś dobrze, źle zrobiłeś źle.

    ________MAT_______

  • 43. Data: 2010-07-01 12:53:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "JaTy z SKMK" <J...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety ale to jest prawda i wcale nie lokalna - nie jest to moje zdanie
    > (bo takie może mieć każdy) ale prawda obiektywna - mówię to ja geodeta z
    > uprawnieniami i 40 letnią praktyką zawodową i znajomością przepisów nie
    > tylko "geodezyjnych" - jest taka zasada (opisana w prawie), że mapa do
    > celów projektowych zawiera w swej treści obligatoryjnej treść mapy
    > zasadniczej (jest jej kopią) a inne "treści" mające wpływ na projektowany
    > obiekt lub zagospodarowanie terenu nie będące treścią mapy zasadniczej,
    > geodeta nanosi tylko i wyłącznie na tej

    no a skad sie biorą żywopłoty na mapie zasadniczej - nie raz juz projektując
    swoje kabelki na mapach takie mi sie trafiały. Bo wg ciebie, jak dobrze
    rozumiem, być ich nie powinno jako tresc nieobligatoryjna?

    b.

  • 44. Data: 2010-07-01 13:14:50
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > pieprzysz jak potłuczony, zażyj sobie valium albo zrób baranka w ścianę.

    Nie trakatuj usnetu jak budki z piwem. Masz coś do powiedzenia to
    powiedz, a obrażaj ludzi w żywe oczy jak masz jaja.

    ________MAT_______

  • 45. Data: 2010-07-01 13:17:14
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-29 16:58, Piotr pisze:
    > On 29 Cze, 16:31, rrr<r...@o...rrr.pl> wrote:
    > Z tym zywoplotem to tak, jak
    > gdybym przyniosl wojtowi biurko. Jesli bedzie je chcial - zostawi.
    > Jesli bedzie mu przeszkadzalo, wyrzuci, trudno.

    A jest jakaś ustawa o ochronie biurek jeśli mają więcej niż x lat?

    ________MAT_______

  • 46. Data: 2010-07-01 13:22:31
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-29 11:16, Piotr pisze:
    > Czesc,
    > posadzilem zywoplot na zewnatrz mojego ogrodzenia, czyli na terenie
    > gminy. Chcialbym jednak w miare mozliwosci zabezpieczyc go przed
    > planowym zniszczeniem, w rodzaju zakopywania kabla telefonicznego albo
    > swiatlowodu. Dlatego chcialbym zywoplot naniesc na mapy geodezyjne -
    > wtedy w razie czego projektant bedzie musial go uwzglednic i byc moze
    > wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
    > Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie
    > doswiadczenie w takich sprawach?
    > Piotr

    Jeszcze parę słów. Ostanio miałem temat sieci gazowej w drodze należącej
    do Uniwersytetu Przyrodniczego. UP pisemnie musiał zadeklarować oraz
    notarialnie z wpisem do KW że użycza teren bezterminowo i że nie będzie
    prowdził nasadzeń w pasie 0,5 od osi gazociągu. Jest to już zapisane w KW.
    Gdybyś tam wsadził drzewa, to mogło by się skończyć w sądzie.
    1) nie sadzić
    2) nie przyznawać się że się posadziło

    ________MAT_______

  • 47. Data: 2010-07-01 14:11:09
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2010 20:20:51 +0200, Boombastic
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    > A inni dobrze ci odpisali - jakim prawem chcesz decydować o sposobie
    > użytkowania cudzej działki?

    Może takim samym jakim gmina ogranicza sposób użytkowania jego działki
    (np. planami zagospodarowania, wymogami na bodowę ogrodzenia od strony
    drogi gminnej w głebi działki a nie na granicy, a nawet wywłaszczeniem w
    skrajnych przypadkach).

    RobertP.

  • 48. Data: 2010-07-01 14:31:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > (np. planami zagospodarowania, wymogami na bodowę ogrodzenia od strony
    > drogi gminnej w głebi działki a nie na granicy, a nawet wywłaszczeniem w

    Tylko na te przypadki są odpowiednie ustawy. A gdzie jest ustawa o
    samowolnym sadzeniu zieleni na cudzych działkach?

  • 49. Data: 2010-07-02 00:55:35
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 1 Lip, 09:49, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

> [...]
    > uzyskania zgody w wydziale ochrony śrdowiska na jego wycinkę.
    > Rozumiem że chciałeś dobrze, źle zrobiłeś źle.

    Gdybym nie robil zupelnie nic, pas za moim ogrodzeniem juz dawno
    zaroslby samosiejkami, tak ze mialbym zagajnik gestszy niz zywoplot
    (tak jest na pustych dzialkach w okolicy). Gmina tych samosiejek nigdy
    nie usuwa, wiec chyba powinienem domniemywac, ze je tam chce, tak?
    Czyli koszac, tez lamie prawo. Ale z kolei w razie inwestycji obnizam
    jej koszt, bo nie trzeba usuwac sporych brzoz. Wiec wlasciwie, wedlug
    Ciebie i innych legalistow - teoretykow, co powinien robic wlasiciciel
    z terenem za jego ogrodzeniem? Zupelnie nic? (wtedy zarasta
    samosiejkami) Kosic? (wtedy usuwa sie samosiejki, ktore naleza
    przeciez do gminy, bo sa na jej terenie) Jesli moge kosic, to moze
    moge zostawic co ktoras samosiejke, zeby miec jednak cos w rodzaju
    naturalnego zywoplotu? Jesli tak, to czym to sie rozni od zasadzenia
    zywoplotu?
    Piotr

  • 50. Data: 2010-07-02 01:03:40
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 1 Lip, 15:17, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

    > A jest jakaś ustawa o ochronie biurek jeśli mają więcej niż x lat?

    Otoz jest. Bardzo stare biurka, ktore maja wartosc zabytkowa,
    podlegaja ochronie. Gmina, jesli chce, moze wyrzucic biurko
    odpowiednio wczesnie, zanim stanie sie zabytkiem. Moze tez usunac moj
    zywoplot, poki jest mlody, jesli jej przeszkadza - koszt jego
    usuniecia jest taki sam (a moze nawet mniejszy) niz koszt usuniecia
    samosiejek, ktore by wyrosly za moim ogrodzeniem, gdybym nic tam nie
    robil.
    Piotr