  • 1. Data: 2010-06-29 12:04:34
    Temat: Co to za pianka co sie rozpreza >20 razy
    Od: "Friend" <f...@p...onet.pl>

    Witam.
    Szukam takiej pianki co się mocno rozpreza.
    Gdzies wyczytalem ze w paczkach stosuja taka co nawet 27 razy
    zwieksza swoja objetosc i to by mi pasowalo.
    Moze byc miekka po rozprezeniu - nie bedzie pracowac mechanicznie,
    chodzi tylko o wypelnienie i utrzymanie kształtu.

    Pojemnosc przestrzeniu to ok. 300 litrów, scianki delikatne.

    Czego ja szukam (nazwa) i jak tanio dostanę?

    Pozdrawiam, Mariusz.

  • 2. Data: 2010-06-29 12:27:42
    Temat: Re: Co to za pianka co sie rozpreza >20 razy
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dużo jak cholera.
    Zwykła pianka PU ze standardowego pojemnika rozpręża się do teoretycznie 9
    (dziewięciu) litrów.

    -----

  • 3. Data: 2010-06-29 12:35:52
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Pojemnosc przestrzeniu to ok. 300 litrów, scianki delikatne.

    Sprobuj podgrzac pojemnik w goracej wodzie. Powinna wtedy sie bardziej
    rozprezyc.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2010-06-29 13:17:00
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja mam złe doświadczenia z wypełnianiem dużych przestrzeni pianką z puszki.
    Jako nastolatek nagłaśniałem malucha. Ominąłem komorę powietrzną pod tylną
    szybą i wyprowadziłem chłodzenie silnika na zewnątrz. Komorę zaślepiłem od
    dołu, u góry wyciąłem otwory na głośniki i zapiankowałem ją. Pierwsze
    wrażenie było dobre a potem się zaczęło. Pianka nagle się zapadła i
    zamieniła w coś jak butapren. Taka masa (po stwardnieniu szklista) oblewała
    chaotycznie komorę ale wcale jej nie wypełniała. Cały proces twardnienia
    trwał z tydzień. Gdzieniegdzie pianka próbowała jeszcze rosnąć i po kilku
    dniach wyłaziła z otworów na głośniki. Generalnie masakra. W końcu
    zaślepiłem górne otwory i tak się skończył tuning audio.

    PC

  • 5. Data: 2010-06-29 14:03:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:
> [...]
    > wyłaziła z otworów na głośniki. Generalnie masakra. W końcu
    > zaślepiłem górne otwory i tak się skończył tuning audio.

    a teraz pomyśl mocnoe dlaczego pianka uległa rozkładowi...

  • 6. Data: 2010-06-29 14:35:17
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Friend" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pojemnosc przestrzeniu to ok. 300 litrów, scianki delikatne.

    Jeśli ścianki są delikatne a przestrzeń zamknięta a wypełnienie równomierne
    to wysoko rozprężna pianka odpada.

    Jedynie co mi się nasówa na myśl to wypełnienie luźnym styropianem. Kwestia
    czy masz możliwość.

  • 7. Data: 2010-06-29 14:54:53
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > a teraz pomyśl mocnoe dlaczego pianka uległa rozkładowi...

    Właśnie nie mam pomysłu. Na pewno nie temperatura bo silnik nie był
    odpalany. Moim zdaniem nie nadaje się do dużych objętości. Do takich rzeczy
    używa się pianki dwuskładnikowej.

    PC

  • 8. Data: 2010-06-29 15:12:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:

    > Właśnie nie mam pomysłu. Na pewno nie temperatura bo silnik nie był
    > odpalany. Moim zdaniem nie nadaje się do dużych objętości. Do takich
    > rzeczy używa się pianki dwuskładnikowej.

    tylko czemu pianka wypsiknieta na podłogę rozpręża sie i ładnie twardnieje.

    pianki nie lubią rozpuszczalników, prawdopodobnie samochód był zabezpieczany
    jakimś abizolem czy innym syfem i opary tego czegoś rozłożyły piankę.

  • 9. Data: 2010-07-05 19:21:38
    Od: "Friend" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > równomierne to wysoko rozprężna pianka odpada.
    >
    > Jedynie co mi się nasówa na myśl to wypełnienie luźnym styropianem.

    Dziękuję za podpowiedzi i doświadczenia.

    Chyba styropian stanie sie koniecznością.

    Gdzie to kupić Pr.Północ? Może komuś zostało po ocieplaniu?

    Oferty na 0,3m2 są typu ponad 100 złotych za transportem.

    Pozdrawiam, Mariusz.

  • 10. Data: 2010-07-05 19:40:01
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    >
    > Gdzie to kupić Pr.Północ? Może komuś zostało po ocieplaniu?
    >
    > Oferty na 0,3m2 są typu ponad 100 złotych za transportem.

    Na Allegro jest wszystko więc może tam poszukaj?