  • 11. Data: 2009-11-11 22:10:51
    Temat: Re: bateria termostatyczna
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:8bc6a74a-5b06-4786-a627-5

    >Nie wnikam w sens (uwazam, ze lepiej przy dzieciach takie baterie
    >miec) ale co wnosi ten wklejony przez Ciebie cytat ? Wolim pisze o
    >60st., a Ty wklejasz zdanie z ktorego wynika, ze dziecko poparzy sie
    >powyzej 70st lub 45-47 przebywajac w takiej wodzie min. kilka minut ;)
    >Tez uwazam, ze 60st. to nie wrzatek - organizm sam zareaguje i sie

    To ja Wam powiem kontrowersyjnie i edukacyjnie, jak sie nie poparzy to sie
    nie nauczy.
    Tylko bez nadinterpretacji prosze.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-11-11 23:17:13
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Zbiorczo:
    W wannie bedzie tez prysznic, dlatego warto miec ciagle te sama temperature bez
    krecenia.

    Argument z dziecmi tez zasadny, u mnie dzieci nie maja 100% opieki doroslego,
    laza sobie byle gdzie i to byle gdzie ma byc dziecio odporne (narazie jest).

    Troche mnie smuci ten limit na 55-60stopni. czasem by sie przydalo wiecej ale
    moze trzeba bedzie wode uzytkowa brac z innego kranu.

    Z przeplywowym sie zobaczy jak sie bedzie sprawiac. Jesli taka bateria jest na
    tyle bezpieczna ze nie poparzy to najwyzej czasem podczas przysznicu pojawi sie
    zimny bicz wodny :(

    Chyba sie zdecyduje na kupno termostatu...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2009-11-12 05:59:51
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1e8e.000000ce.4afadf36@newsgate.onet.pl...
    > Bateria termostatyczna na wanne. Niby luksusowa rzecz ale po ostatnim
    > obadaniu
    > markietów wychodzi ze drozsza o jakas 100-ke od normalnej z średniej polki
    > cenowej.
    >
    > Widzialem takie po jakies 350zl.
    >
    > I teraz pytania:
    > -jak dziala dla bardzo gorącej wody? Na manetce nie ma oznaczenia innego
    > niz
    > jakies 55stopni. Czy taka temperatura jest maksymalną jaką mozna dostać na
    > wyjsciu?
    >
    > -jak wspolracuje z przeplywowym?

    Batria termostatyczna nie nadaje się do ogrzewaczy przepływowych.

  • 14. Data: 2009-11-12 09:07:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    n.googlegroups.com...
    On 11 Lis, 21:24, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    >Tez uwazam, ze 60st. to nie wrzatek - organizm sam zareaguje i sie
    >"usunie", do poparzen na pewno nie dojdzie :)

    Dziecko jest dziecko. Odkręci podczas kąpieli, spanikuje i zanim zakręci może
    minąć nawet 10 sekund o ile mu się uda a 10 sekund w 60stC parzy dorosłego
    człowieka.
    Spanikowane może nawet zachłysnąć się wodą.

    >Ja sobie czasem
    >napuszcze do wanny 50-52st i do tego wchodze i sobie leze pare minut i
    >nic mi nie jest choc skora czerwona ;)

    Ja bym nie potrafił. w takim wrzątku jajek gotować
    To bardzo niezdrowe. Zdrowa kąpiel 15-20minut w wodzie w okolicach 40-42stC.

    Marek

  • 15. Data: 2009-11-12 11:54:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wiadomościnews:hdf36a$o4e$1@news.interia.pl...
    >
    >Tez uwazam, ze 60st. to nie wrzatek - organizm sam zareaguje i sie

    Np. do krainy wiecznych lowow, w lazience przy gwaltownych ruchach nie
    trudno o to.

  • 16. Data: 2009-11-12 19:15:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lis, 10:07, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > człowieka.
    > Spanikowane może nawet zachłysnąć się wodą.

    Za duzo odcinkow "oszukac przeznaczenie".. :)

    > Ja bym nie potrafił. w takim wrzątku jajek gotować
    > To bardzo niezdrowe. Zdrowa kąpiel 15-20minut w wodzie w okolicach 40-42stC.

    Cale zycie jest niezdrowe, ja robie to co lubie, poki moge :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2009-11-12 21:27:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisal w wiadomosci
    > U?ytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > "Ma?e dziecko ma skóre znacznie bardziej podatn? na oparzenie. Odczyn
    > oparzeniowy mo?e spowodowaae kilkuminutowy kontakt z wod? o temperaturze
    > zaledwie 45-47 stopni Celsjusza (zbyt gor?ca kapiel). Woda o temperaturze
    > 70-80 stopni powoduje u dziecka powa?ne oparzenia ju? po 1 sekundzie
    > kontaktu ze skór?."

    § 120. 2. Instalacja wodociagowa cieplej wody powinna umozliwiac uzyskanie w punktach
    czerpalnych wody o temperaturze nie nizszej niz 55 °C i nie wyzszej niz 60 °C.
    2a. Instalacja wodociagowa cieplej wody powinna umozliwiac przeprowadzanie ciaglej
    lub okresowej dezynfekcji metoda chemiczna lub fizyczna (w tym okresowe stosowanie
    metody dezynfekcji cieplnej), bez obnizania trwalosci instalacji i zastosowanych w
    niej wyrobów. Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbedne jest zapewnienie
    uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie nizszej niz 70 °C i nie wyzszej
    niz 80 °C.

  • 18. Data: 2009-11-12 21:39:21
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Co do trwałości to mam od ponad 10 lat baterię termostatyczną firmy Grohe
    > i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Do nowego mieszkania także
    > brałem armaturę tylko Grohe, bo nie zmienia się zwycięskiej ekipy.

    Grohe za 350 zeta, raczej nie dostaniesz, no chyba że jakaś super promocja.
    Ja dałem 1000 i to za podstawowy model

  • 19. Data: 2009-11-12 22:14:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Grohe za 350 zeta, raczej nie dostaniesz, no chyba że jakaś super
    > promocja.
    > Ja dałem 1000 i to za podstawowy model

    A gdzie ja pisałem o Grohe za 350 zł?

  • 20. Data: 2009-11-13 07:36:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...

    >Za duzo odcinkow "oszukac przeznaczenie".. :)

    Jak byś pracował na poparzeniówce jak moja kuzynka to byś zmienił zdanie.

    Marek