  • 1. Data: 2009-08-18 08:04:52
    Temat: bita śmietana blenderem
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Skusiłem się na blender od Zelmera ostatnio, na obrazku było ładne ostrze
    do krojenia i trzepaczka, a w domu wyszło, że nabyłem wersję bez
    trzepaczki. Cholerny marketing :]

    W związku z moim zagapieniem mam pytania dwa:

    - czy takim blenderem z ostrzem jestem w stanie zrobić bitą śmietanę?
    pytanie ma istotny zakres czasowy, bo po południu robię gofry i nie wiem
    czy nabyć coś w sprayu...
    - czy zelmer jakkolwiek oferuje zakup uzupełniający samej trzepaczki do
    tego blendera?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-08-18 09:13:29
    Temat: Re: bita śmietana blenderem
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    Kapsel wystukał:

    > - czy zelmer jakkolwiek oferuje zakup uzupełniający samej trzepaczki do
    > tego blendera?

    Po pierwsze zajrzyj na zelmer.pl, po drugie do jakiegoś sklepu z różnymi
    drobiazgami AGD (w Krakowie taki jest np. na Krasickiego, sitko do maku do
    maszynki Zemlera i nakładkę przecierającą do miksera tam kupiłam).

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
    --<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

  • 3. Data: 2009-08-19 07:03:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 18 Aug 2009 10:04:52 +0200, Kapsel napisał(a):

    > - czy takim blenderem z ostrzem jestem w stanie zrobić bitą śmietanę?
    > pytanie ma istotny zakres czasowy, bo po południu robię gofry i nie wiem
    > czy nabyć coś w sprayu...

    Odpowiadając sam sobie, dla potomności:
    blenderem ze standardową końcówką (ostrze) udało mi się jakoś ubić
    śmietanę, nie do końca tak jakbym chciał, ale wyglądała dobrze. Natomiast
    po godzinie w lodówce na dole pojawiło się trochę jakby "serwatki" a sama
    śmietana nabrała nieco "zgrudzonej" formy i była jakby lekko kwaśna. Nikt
    nie chciał jeść i ratowałem się spray'em... a bitej śmietany wciąż nie
    umiem robić i to chyba nie problem blendera ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-08-19 07:04:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 18 Aug 2009 11:13:29 +0200, Jo'Asia napisał(a):

> [...]
    > drobiazgami AGD (w Krakowie taki jest np. na Krasickiego, sitko do maku do
    > maszynki Zemlera i nakładkę przecierającą do miksera tam kupiłam).

    Ja z Zagłębia, ale się rozejrzę tu w okolicy..
    na zelmer.pl chcą mi całe blendery sprzedawać, nie końcówki, ale też może
    do nich napiszę i zobaczymy co oni na moje rozterki ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-08-19 07:24:33
    Od: Lila <H...@H...Com>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > nie chciał jeść i ratowałem się spray'em... a bitej śmietany wciąż nie
    > umiem robić i to chyba nie problem blendera ;]

    Bo bitej smietany nie mozna robic na zapas.

    Najlepsza jest zaraz po ubiciu, żeby po jakimś czasie nie oddzielala sie
    z niej woda trzeba dodać Smietan-fix, ktory wiąże tę wodę (jest w nim
    glukoza i skrobia).

    W ciastkarniach ubija sie śmietanę w syfonach i porcjuje na poczekaniu.

    Pozdrowienia,
    Lila

  • 6. Data: 2009-08-19 09:26:48
    Od: Olo500 <j...@w...pl>

    Kapsel pisze:
    Nikt
    > nie chciał jeść i ratowałem się spray'em... a bitej śmietany wciąż nie
    > umiem robić i to chyba nie problem blendera ;]

    Kup śmietanę do ubijania (30%) - tak się nazywa. Ja używam z Piątnicy i
    jest super. Ubijesz ją tym co masz.

    Pozdrawiam
    Olo

  • 7. Data: 2009-08-19 09:59:05
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 19 Aug 2009 11:26:48 +0200, Olo500 napisał(a):

    > Kapsel pisze:
    > Nikt
    >>
    > Kup śmietanę do ubijania (30%) - tak się nazywa. Ja używam z Piątnicy i
    > jest super. Ubijesz ją tym co masz.

    No to się rozejrzę następnym razem, bo w Realu znalazłem wtedy tylko jedną
    (jedną sztukę!) jakąś w woreczku 30%, wszystko inne jakieś
    skrobie/zagęstniki itd...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-08-19 13:44:43
    Od: Olo500 <j...@w...pl>

    Kapsel pisze:

    > No to się rozejrzę następnym razem, bo w Realu znalazłem wtedy tylko jedną
    > (jedną sztukę!) jakąś w woreczku 30%, wszystko inne jakieś
    > skrobie/zagęstniki itd...

    Ja kupuję z Piątnicy (w dużym 400 ml czy gram kubeczku)ale niestety też
    oprócz śmietany coś zawiera co powoduje jej ubijanie, co mi nie
    przeszkadza bo smakuje i wygląda tak jak powinna wyglądać bita śmietana.

    Olo

  • 9. Data: 2009-08-19 13:57:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 19 Aug 2009 15:44:43 +0200, Olo500 napisał(a):

    > Ja kupuję z Piątnicy (w dużym 400 ml czy gram kubeczku)ale niestety też
    > oprócz śmietany coś zawiera co powoduje jej ubijanie, co mi nie
    > przeszkadza bo smakuje i wygląda tak jak powinna wyglądać bita śmietana.

    NO to wypróbuję ją, dotąd mi pisali żeby szukać właśnie czystej takiej, bez
    dodatków.
    Ale zaopatrzyłem się też w śmietanfix, więc powinno być dobrze ;)

    BTW - orientuje się ile mogę trzymać w lodówce ciasto na gofry? Bo zrobiłem
    tak o kilo za dużo :P

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-08-19 15:49:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kapsel wrote:

    > NO to wypróbuję ją, dotąd mi pisali żeby szukać właśnie czystej
    > takiej, bez dodatków.

    potwierdzam - ubija się rewelacyjnie...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk