  • 11. Data: 2009-08-20 11:51:42
    Temat: Re: bita śmietana blenderem
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olo500" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h6gvkb$j3i$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja kupuję z Piątnicy (w dużym 400 ml czy gram kubeczku)ale niestety też
    > oprócz śmietany coś zawiera co powoduje jej ubijanie, co mi nie
    > przeszkadza bo smakuje i wygląda tak jak powinna wyglądać bita śmietana.
    >
    > Olo

    A mozesz podac przepis na ta bita smietane ??
    jeszcze nigdy nie bawilem sie w ubijanie, zawsze gotowa w sprayu, ale trzeba
    sprobowac samemu;) Tak mysle, ze ubijajac SAMĄ smietane, jej smak bedzie...
    nijaki, tak jak smietana,a powinna byc lekko slodka.
    Bede wdzieczny za porady.

    RoBa

  • 12. Data: 2009-08-21 20:23:42
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "RoB" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba sprobowac samemu;) Tak mysle, ze ubijajac SAMĄ smietane, jej smak
    > bedzie... nijaki, tak jak smietana,a powinna byc lekko slodka.

    Ja używam śmietany do deserów 36 % piątnicy, pojemność chyba 200 albo 250
    ml, teraz nie mam po ręką, żeby sprawdzić. Dodaję trochę cukru pudru (ok.
    pół łyżeczki na kubeczek śmietany) i wkrapiam sok z cytryny. Na tradycyjną
    prostokątną blachę ciasta z owocami biorę 3 takie kubeczki.

    --
    Orka

  • 13. Data: 2009-08-24 08:12:29
    Od: Olo500 <j...@w...pl>

    RoB pisze:

> [...]
    > sprobowac samemu;) Tak mysle, ze ubijajac SAMĄ smietane, jej smak bedzie...
    > nijaki, tak jak smietana,a powinna byc lekko slodka.

    Ja robię to w banalny sposób, śmietanę ("do ubijania" z Piątnicy) do
    wysokiego kubka później robot z trzepaczkami do ubijania i po kilku
    minutach masz super śmietanę. Ubija się zawsze bo ma coś w składzie, że
    się ubija i zapobiega warzeniu się. Ja nigdy nie słodzę, więc nie wiem
    kiedy wsypać cukier. Dla mnie sama w sobie jest trochę słodka.

    Życzę smacznego
    Olo

  • 14. Data: 2009-08-26 11:49:09
    Od: Theli <p...@w...pl>

    RoB pisze:

    > A mozesz podac przepis na ta bita smietane ??

    Bierzesz zimna (z cieplej wyjdzie maslo) smietane min. 30% i ubijasz.

    Dodaj cukru.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl/

  • 15. Data: 2009-08-26 19:51:40
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:49:09 +0200, Theli napisał(a):

    > Bierzesz zimna (z cieplej wyjdzie maslo) smietane min. 30% i ubijasz.

    > Dodaj cukru.

    ...pudru. Ale nie na samym początku, lecz po chwili ubijania, kiedy
    śmietana zacznie gęstnieć.

    --

    Ikselka.

  • 16. Data: 2009-08-29 08:13:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.08.09 10:04, Kapsel pisze:

    > Skusiłem się na blender od Zelmera ostatnio, na obrazku było ładne ostrze
    > do krojenia i trzepaczka, a w domu wyszło, że nabyłem wersję bez
    > trzepaczki. Cholerny marketing :]
    >
    > W związku z moim zagapieniem mam pytania dwa:
    >
    > - czy takim blenderem z ostrzem jestem w stanie zrobić bitą śmietanę?
    > pytanie ma istotny zakres czasowy, bo po południu robię gofry i nie wiem
    > czy nabyć coś w sprayu...

    Kup w sprayu, po gofrach będzie jeszcze porcja podtlenku azotu na
    poprawę nastroju ;)

    --
    Pete

  • 17. Data: 2009-08-30 17:16:51
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 29 Aug 2009 10:13:46 +0200, Pete napisał(a):

    > Kup w sprayu, po gofrach będzie jeszcze porcja podtlenku azotu na
    > poprawę nastroju ;)

    Hah, przyznam się że w lodówce zawsze u mnie spray leży teraz, bo czasem z
    znienacka znajomi wpadają, a moje gofry zrobiły się sławne ;P

    Ale o podtlenku azotu to nie kumam jeszcze... chodzi o ten gaz pozostały w
    puszce, już po tym jak "wypsikamy" całą śmietanę? On jakoś reaguje z
    organizmem? Posiadanie jest karalne? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 18. Data: 2009-08-31 06:40:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.08.09 19:16, Kapsel pisze:
    > Ale o podtlenku azotu to nie kumam jeszcze... chodzi o ten gaz pozostały w
    > puszce, już po tym jak "wypsikamy" całą śmietanę?

    W rzeczy samej.

    > On jakoś reaguje z
    > organizmem?

    "jakoś" ;)

    > Posiadanie jest karalne? :>

    Na własny użytek (czyli jakieś 2 opakowania) nie :)

    --
    Pete