  • 1. Data: 2013-09-02 22:01:56
    Temat: bojler 120litrów grzałka 10kW - potrzebna pompa czy nie?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Nie śmiejcie się, taki jeden nawiedzony elektryk, kochający moc,
    koniecznie w postaci 3 faz, wstawił grzałkę 10kilowat do bojlera 120
    litrów. Kto bogatemu zabroni? Teraz się martwi, że woda przy grzałce
    będzie wrzeć, w drugim końcu bojlera będzie zimna. Czy słyszeliście o
    rozwiązaniach w których pompa przepompowuje wodę w bojlerze z jednego
    końca na drugi?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-09-02 22:08:41
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5224eeb3$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > litrów. Kto bogatemu zabroni? Teraz się martwi, że woda przy grzałce
    > będzie wrzeć, w drugim końcu bojlera będzie zimna.

    nie powinno być problemów chyba ze grzałka jest na górze :-)

    >Czy słyszeliście o rozwiązaniach w których pompa przepompowuje wodę w
    >bojlerze z jednego końca na drugi?

    nie ma takich rozwiązań bo woda ma taka ciekawa własciwość że ogrzana płynie
    w góre :)

    b.

  • 3. Data: 2013-09-02 22:10:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > będzie wrzeć, w drugim końcu bojlera będzie zimna. Czy słyszeliście o
    > rozwiązaniach w których pompa przepompowuje wodę w bojlerze z jednego

    moim zdanie powstanie w zbioroniku cyrkulacja gorącej wody i bojler sie
    zagrzeje cały...

  • 4. Data: 2013-09-02 22:51:28
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 22:01:56 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > będzie wrzeć, w drugim końcu bojlera będzie zimna. Czy słyszeliście o
    >
    > rozwiązaniach w których pompa przepompowuje wodę w bojlerze z jednego

    Mam 50 litrów i 4,5kW. Działa super. Prawie jak przepływowy.

  • 5. Data: 2013-09-03 11:42:45
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    O pompie cyrkulacyjnej obslugującej sam bojler nie slyszalem,ale-jak bogaty-to móglby
    zastosować obieg cieplej wody.Duża wygoda(i koszty).Termostaty (dalbym i trzeci)są od
    strony grzalki-wylączą,jakby co.
    Martwilbtym się o co innego:jak takie 10 kW się zalączy,to światlo przygaśnie,a
    elektronika się zresetuje. A może to robić często...
    Można by:
    - rozlożyć te 3 fazy na 3 pojedyncze styczniki(nawet oddzielnymi termostatami
    sterowane,a co!)albo
    -wykorzystywać jedną(lub dwie-zależnie od potrzeb i upodobań-mając nieużywaną
    grzalkę w rezerwie.
    P.S.Zakladam,.ze zabezpieczenia mają jeszcze rezerwę...
    pozdro.dolniak

  • 6. Data: 2013-09-03 18:58:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jan dolniak wrote:
> [...]
    > Martwilbtym się o co innego:jak takie 10 kW się zalączy,to światlo
    > przygaśnie,a elektronika się zresetuje. A może to robić często...

    a skad ci takie głupoty do głowy przychodzą?

    jeśłi sie coś takiego dzieje to znaczy że jest źle wykonana instalacja
    elektryczna w domu.

  • 7. Data: 2013-09-03 22:31:33
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > a skad ci takie głupoty do głowy przychodzą?
    >
    > jeśłi sie coś takiego dzieje to znaczy że jest źle wykonana instalacja
    > elektryczna w domu.

    albo słaba sieć - a na to nie poradzisz. Ale zeby siedało tak ze
    azelektornika głupieje to małe szanse.

    b.

  • 8. Data: 2013-09-06 22:36:20
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > wiadomości

    > albo słaba sieć - a na to nie poradzisz. Ale zeby siedało tak ze

    nie pamiętam jaki jest dopuszczalny spadek napięcia - 4%? jeśli jest
    więcej = reklamacja w OZE

    jeffrey

  • 9. Data: 2013-09-09 06:35:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

    > nie pamiętam jaki jest dopuszczalny spadek napięcia - 4%? jeśli jest
    > więcej = reklamacja w OZE

    pod warunkiem że to nie wina instalacji wewnętrznej za licznikiem energii.

  • 10. Data: 2013-09-09 07:37:20
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Chyba trochę przejaskrawilem sprawę.
    Ale :masz wlączoną pralkę(czajnik)-2kW,prawie 10A.Do tego zalącza się grzalka
    bojlera:1/3 10 kW,czyli 3300W-ze 13A.Jeśli jeszcze masz coś na tej fazie(zdarza
    się)-czy w normalnej,domowej instalacji ma prawo siąsć napięcie lub zabezpieczenie?
    Kiedyś w przedszkolach bywaly elektryczne saganki do gotowania-glównie mleka-w
    kąpieli wodnej.Mialo toto 30 lub więcej kW,bez pompy.Dzialalo znakomicie,ale grzalki
    pracowaly w temp bliskiej wrzenia i szybko się przepalaly.