  • Data: 2012-06-18 13:19:15
    Temat: brama, bramofon i pytania
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    w niedalekiej przyszłości będę się grodzić...
    ponieważ granicę mam wzdłuż drogi publicznej, będę zgłaszać to w nadzorze
    powiatowym
    ale mam wątpliwości co konieczności zgłoszenia budowy instalacji
    elektrycznej i logicznej
    od budynku do bramy.

    1) czy fakt zakopania kabla na własnej posesji trzeba zgłaszać?
    generalnie zgłosić nie jest to problemem, ale boję się, że jak zrobię to na
    tym samym zgłoszeniu co
    samo ogrodzenie, a okaże się, że nie trzeba to mi cofną zgodę jako niezgodną
    z przepisami
    a w druga stronę, jak to zrobię na osobnym zgłoszeniu, to boję się, że
    potraktują to jako przyłącze energetyczne i trzeba będzie
    bawić się w zupełnie inne papierki...

    ponieważ będę miał wykop na 1,5m to oprócz okablowania, chcę sobie wrzucić
    tam od razu rurę z wodą do "podlewania" samochodów, wężyk od kompresora do
    "dmuchania kół"
    i rurę od odkurzacza centralnego...
    na przydomowym parkingu, tuż obok bramy będzie mały słupek z ww. mediami.

    2) jakie wybrać sterowanie i wideobramofon, żeby można było otworzyć bramę
    na pilota lub klucz, furtkę na klucz,
    mieć przy furtce bramofon (z wideo) do 2 niezależnych lokali z niezależnym
    otwieraniem furki i bramy z domu
    i dodatkowo możliwość zdalnego sterownia i podglądu kamer z komputera z
    pracy (vpn do sieci domowej juz jest) i z telefonu komórkowego?