  • 1. Data: 2010-01-01 19:44:46
    Temat: brama garazowa
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Jakie firmy produkujace bramy roleta + otwieranie na pilota mozecie
    polecic z praktyki.

    Czy lepiej dac dwa wjazdy o szer ok 2,5 (dwa oddzielne skrzydla) czy
    lepeiej jedno szerokie (wymiar????).
    Jak cenowo ma sie jedno do drugiego.

    Pozdr w 2010

  • 2. Data: 2010-01-01 19:49:54
    Temat: Re: brama garazowa
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "bulba008" <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > polecic z praktyki.
    >
    > Czy lepiej dac dwa wjazdy o szer ok 2,5 (dwa oddzielne skrzydla) czy

    Raczej dwa skrzydła. Bałbym się dać tanią bramę na wymiar tak szeroką.
    Musisz myśleć o przemysłówce jeśli chcesz szeroką. Ale pamiętaj jeszcze o
    jednym, że ocieplenie po bokach 5-10cm czyli jak światło zostawisz 2.50 to
    zostanie ci 2.30. Dużym terenowym nie wjedziesz, a pewnie kiedyś sobie duży
    samochód sprawisz. I długość 6.50-7m

  • 3. Data: 2010-01-01 20:25:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "bulba008" <b...@o...pl> wrote:
    > Jakie firmy produkujace bramy roleta + otwieranie na pilota mozecie
    > polecic z praktyki.

    Normstahl, Hormann, Wisniowski, Krispol...
    Takie bramy mają moi znajomi, ja mam normstahla G60. Nikt właściwie nie
    narzeka.
    Normstahl ma też bramy z wyższej półki - euro. W niektórych wymiarach nie ma
    dużej różnicy cenowej.
    Normstahl sprzedaje też odbiorniki radiowe do swoich pilotów (piloty zwykle
    są 2 lub 4 kanałowe). Można taki odbiornik wykorzystać np. do sterowania
    bramą w ogrodzeniu (siłowniki do bram wjazdowych normstahla nie są
    debeściarskie niestety, w przeciwieństwie do siłowników bram garażowych -
    np. ultra excellent)

    > Czy lepiej dac dwa wjazdy o szer ok 2,5 (dwa oddzielne skrzydla) czy
    > lepeiej jedno szerokie (wymiar????).
    > Jak cenowo ma sie jedno do drugiego.

    Ja liczyłem to dla 2,4m vs. 5,2m. Wychodziło podobnie, ale gdy zmniejszyłem
    światło bramy do 5,0m zrobiło się znacznie taniej (jeden siłownik, jeden
    montaż).
    Przy porównywaniu cen 2 bram małych i jednej dużej należy wziąć pod uwagę
    to, że często w małych są sprężyny naciągowe a w dużych skrętne. Ponadto do
    dużych bram dodawane są znacznie lepsze napędy.
    Uwaga: bramy o wymiarach niestandardowych są znacznie droższe od
    standardowych! (np. między 5,0 a 5,2 było ok. 3 tys.zł różnicy w moim
    przypadku)
    Dlatego otwór należy bardzo dokładnie przygotować. Zwrócić uwagę na to, aby
    był to prostokąt, narożniki tynkarskie były osadzone możliwie blisko muru,
    ponieważ brama montowana jest na węgarkach wewnątrz garażu tuż przy otworze.
    Jeśli będzie za szeroki otwór, kotwy nie będą miały się czego trzymać. Jeśli
    otwór będzie za mały, uszczelki bramy schowają się wewnątrz (to tylko
    kwestia estetyki).
    Odległość od narożnika do narożnika wyznacza nam szerokość bramy, czyli np.
    dla bramy 5,0m powinno to być dokładnie 5,0m.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-01-02 01:42:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "bulba008" <b...@o...pl> wrote in message

    > Raczej dwa skrzydła. Bałbym się dać tanią bramę na wymiar tak szeroką.
    > Musisz myśleć o przemysłówce jeśli chcesz szeroką.

    Bramy szerokie na 4.5 czy nawet 5m sa w standardowych wymiarach i to nie
    jest jeszcze przemysłówka.

    Ale pamiętaj jeszcze o
    > jednym, że ocieplenie po bokach 5-10cm czyli jak światło zostawisz 2.50 to
    > zostanie ci 2.30.

    Jeśli ktoś planuje dać tyle ocieplenia w świetle bramy to akurat ten
    argument przemawia za jedną dużą bramą.

    Dużym terenowym nie wjedziesz, a pewnie kiedyś sobie duży
    > samochód sprawisz. I długość 6.50-7m

    Jedna brama to jeden mechanizm = jeden klopot, choć to nie są urządzenia
    awaryjne a i wjazd do garażu wygodniejszy.

  • 5. Data: 2010-01-02 18:56:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:hhm8bb$jnk$1@news.onet.pl...

    > Jedna brama to jeden mechanizm = jeden klopot, choć to nie są urządzenia
    > awaryjne a i wjazd do garażu wygodniejszy.

    Oby ci nasi partacze dobrze zrobili belkę, która z czasem nie usiądzie o 2
    cm :-)