  • 11. Data: 2012-01-04 09:38:12
    Temat: Re: budowa przerwana w 2008 - warto sie za cos takiego brać
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >no i masz samowole budowlaną, tyle ze nikt o tym nie wie. Gdyby sie wykryło
    >to urząd bedzie scigał ciebie, ty kierbuda i bedzie wesoło :) To ze kierbud
    >miał czerwony ołówek nie zmienia prawa. Zapytaj w swoim starostwie w
    >wydziale architektury, jakos anonimowo, o tą sprawe :-)

    Widzisz tylko oni to wszystko w starostwie widzieli i przecież nawet
    dziennik budowy skopiowali a tam są stosowne notatki.
    Zresztą pewnie 95% domów ma takie zmiany jak moja.

  • 12. Data: 2012-01-04 10:33:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Widzisz tylko oni to wszystko w starostwie widzieli i przecież nawet
    > dziennik budowy skopiowali a tam są stosowne notatki.

    widzial to inspektor nadzoru budowlanego a nie wydzial który wydaje decyzje.
    Przyjeli to jak jest- no to fajnie. Nie wiem jak u ciebie było z oknami
    (kształt), ale na taras na pewno trzeba było uzyskac zmiane PNB. Likwidacja
    okien to zgłoszenie -masz takie?

    > Zresztą pewnie 95% domów ma takie zmiany jak moja.

    całkiem możliwe :)

    http://www.prawoaz.pl/10-20/kiedy-pozwolenie-na-budo
    we-a-kiedy-zgloszenie-budowy.html
    http://muratordom.pl/eksperci/pytania/okna-dachowe-a
    -pozwolenie-na-budowe/20142/
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090607/DOM/596974340

    b.

  • 13. Data: 2012-01-04 10:51:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > na taras na pewno trzeba było uzyskac zmiane PNB.

    Ludziska kładą kostkę wokół domu często dopiero po wielu latach od oddania
    domu w użytkowanie. Oprócz opaski wokół domu powstają tarasy na starym
    gruncie, bądź nasypy ziemne utwardzone ułożoną kostką. Utwardzają i kładą
    kostkę pod altanki w ogrodach i wiaty pod samochody czy do trzymania drewna
    na opał. Z rozmów z wieloma osobami wysuwam wniosek że malo kto zgłasza to
    do nadzoru budowlanego. Ciekawe czy sprawa wyjdzie na jaw, gdy na potrzeby
    podatku katastralnego urzędnicy wyjda w teren w celu szacowania
    nieruchomości. Będą chodzili od domu do domu i spiszą każdy cm2 działki.

    Marek

  • 14. Data: 2012-01-04 10:57:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > podatku katastralnego urzędnicy wyjda w teren w celu szacowania
    > nieruchomości. Będą chodzili od domu do domu i spiszą każdy cm2 działki.

    Moze i spiszą, ale nie będą pytali o PnB. Za to co policzą każą płacić
    podatek i tyle.

    b.

  • 15. Data: 2012-01-04 11:04:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Moze i spiszą, ale nie będą pytali o PnB. Za to co policzą każą płacić
    > podatek i tyle.

    Może...

    Kiedyś, ale to dawno temu było, jeszcze w latach 80', kuzynka która mieszka
    w USA, opowiadała że w USA jak przychodzi urzędnik do domu na wycenę to
    wywozi się na ten czas meble i ukrywa co się da, aby tylko obniżyć wycenianą
    wartość nieruchomości. Mistrzowie kamuflarzu potrafili ponoć nawet basen
    ukryć.

    Marek